galaksinin en overrated ve en gereksiz hedesi. bence insanoğlu, binyıllar içinde kronikleşmiş uyku hastalığına çözüm bulmadan hiçbir şey icat etmemeli. çünkü uykusu gelen hiçbir insan ışınlanmayı hak etmiyor! ***
düzensiz olduğunda ya da hiç olmadığında tüm hayatı altüst eder.
bünye 1 ayda sabaha kadar oturmaya alışıyor ve ilerleyen günlerde gece saat 2 ya da 3'te bile uyuyamıyorsunuz. hava zaten sıcak, uyku da gelmiyor. yatakta debelenip duruyorsunuz.
hayatta olanlara karşı en güvenli kaçış noktasıdır. unutamazsınız belki ama uyuyarak geçiştirirsiniz zamanı. ha bir de uyurken rüya görürsünüz ya, işte uyurken görülen her rüya gerçektir ve ordaki gerçekte yaşarsınız mutluluğu.
"masum uyku yorgunlukları yıkayan su her günkü hayatın ölümü yaralı canların merhemi yüce tabiatın baş yemeği doğanın yumuşacık dadısı hayat sofrasının cana can katan ziyafeti."