Ben bunun fabrikasyon değil de ev yapımı olanlarına hastayım.
Annemle anneannemin yaptığı karışık turşu var. Kış mevsiminde müptelası oluyorum. Aklınıza gelebilecek her şeyin yanında yiyebilme potansiyelim var.
içinde en sevdiklerim; yeşil domates, karnabahar, lahana, havuç.Tatlı biber turşusunu da severim ama böyle karışık turşunun içinde olmayacak. Ayrı bi şişede sadece ince sivri biber olacak. Salatalık zaten bi klasik söylemeye gerek yok ama onu da gene ayrı ve en küçük olanlarından seviyorum. işin güzel tarafı, bizimkiler hep bu sevdiklerimden yapıp, bana ulaştırıyorlar.
Sabah sabah turşuya övgü, mutfakta görünce aklıma geldi. *
https://galeri.uludagsozluk.com/r/1559008/+
Zweig-nietzsche-cleveres-turşu zirvesinde bugün sinirler oldukça gergin.
Neymiş efendim nietzsche hiç kırmızı ruj sürebilir miymiş?
Bilinmeyen bir kadının mektubu kitabındaki kadın kimmiş?
Cleveres hiç iq testi yaptırmış mı? https://youtu.be/XxCZC5dF8D8
cam kavanoz, dibine yarım avuç nohut, kırpıntı lahana, havuç(kırmızı olursa renk verir), yeşil domates, kapya biberi birkaç diş sarımsak üstüne kaya tuzu bu şekilde birkaç kat çıktıktan sonra sirkeli su üstüne küflenmesin diye maydanoz. iki hafta sonra afiyetle yiyiniz.
Tuzlanmış sirkelenmiş ve bir süre demlendirilmiş ekşimsi gıda.
Dün akşam sezar salata yapmaya niyetlendim. içinde taze salatalıktan ziyade salatalık turşusu olması tercihimdir, evde de olmadığı için mecburen tazesinden koydum. Ha turşu olsaydı çok daha lezzetli olurdu ama olsun böyle de iyidir.
Bazı yemeklerin içinde ya da yanında olmazsa olmazdır turşu.