bugün saat 19:00 da yayına başlayacak olan trt nın kürtçe kanalıdır. burada bütün filmler, diziler, haberler. kürtçe olarak yayınlanacaktır. kanalın iran, ırak ve suriyede de izlenmesi beklenıyormuş.
Bu ülkede sadece kürt azınlıklarmı yaşıyor. Diğer azınlıklara neolacak çerkezi,lazı,göçmeni ve diğer azınlıklar onların yayını neden yokta sadece kürtçe yayın var bumu demokrasi halkın eşitliği. Bu ülkede laz bir insan lazca değilde türkçe konuşuyorsa onlarda türkçe konuşmalılar kürtçe değil. Bu haksızlığa göz yumanda malesef devlet televizyonudur.
yayın kurulu ve program sunucuları fethullahcı cevreden olusan trt'nin kürtçe yayın yapan kanalı.
kanalın açılması bir tabunun yıkılması açısından şüphesiz önemlidir fakat hala kürtçe konusunda yasaklar devam etmektedir. mecliste kürtçe için "bilinmeyen dil" ifadeleri kullanılmaktadır.
ayrıca 2001 yılında anadilde eğitim için dilekçe veren hacettepe üniversitesi öğrencilerine toplam 35 yıl ceza verildi.
bir yandan kanal açılıyor fakat diğer yandan en temel, demokratik haklar verilmiyor.
be xerbe * .kardes halklar diyoruz, anadolu mozaiktir diyoruz, binlerce yildir kardesce bir arada yasiyoruz diyoruz. diyoruz demesine de yok sayarak kardes olunmuyor iste...adamin kulturunu, dilini misal kurtce bir merhaba demeyi bilmeden nasil kardes olunur? allahtan turkuler, davullar, zurnalar varda kaynatiyoruz...
birileri televizyona çıkıp kürtçe konuşunca, evindeki, okulundaki gencin kürt damarının tavan yapıp ülkeyi bölme tarzı girişimlerde bulunmayacağının göstergesi. kendi dilinde eğitim alınca da ülkeyi bölmek istemez, kendi kültürünü özgürce yaşayıncada.
tv'yi açtım.bir de baktım ne göreyim. şu içimizdeki dağ türkleri için kanal açmışlar. adı da "trt 6" ama ciddi bir yanlışlık var bunda, bunlar türkçe konuşmuyorlar!
kendi tükürdüğünü yalayan bir sistem var.hani kürtler dağ türküydü?bir millete ana dilini konuşma, kültürünü yaşama hakkını vermek için türkü,kürdü, lazı,zazazı binlerce insanın ölmesi, milyarlarca doların topa,tanka,tüfeğe mi yatırılması gerekiyordu illaki?
yüzleşeceğiz.biz yapmasak da bizim çocuklarımız yapacak bunları.gurur duyulacak bir tarihimiz yok. bununla yüzleşeceğiz.
resmi yalanların, inkarın artık gerçeklik tarafından boğulması gerek. yarınlarımız için.
Türkiye'nin sonunda azınlıkları tanımaya başladığının bir göstergesi olan kanal. demek ki neymiş; "kürtçe diye bir dil yok" deyince dil yok olmuyormuş.
anlaşılamayan konu şu, trt, devlete ekonomik yönden yük oluyor diye küçülmeye gidilecek dendi bir çok trt kanalı gözden çıkarıldı. fakat şu anki durum bunun tam tersi görünüyor.
tayyip recep'in televizyonu'nun son bombası. elektriği kaçak kullanırlarsa, saat 00.00'dan sonra "kontrolsüz üreme" konusunda bilgilendirici programlar yayınlarlarsa çok izlenir bu kanal. ben izler miyim? ı ıh.
uluslararası yasalarca da türk kanunlarınca da azınlık olarak tanımlanmamış türk vatandaşlarına karşı, hangi mantıkla oluşturulduğu anlaşılamayan kanal.
kaç bin yıllık kültürleri olduğu, kaç milyon kişinin bu dili konuştuğu an itibariyle bizleri ilgilendiren bir durum değildir, sizin diliniz, bizim dilimiz diye ayırım yapmanın ne anlamı vardır?