-) kaptan smith kendisine gelen bir sürü buzdağı uyarısını dikkate almamış -sürat ve rota değişikliği yapmamıştır.
-)gemi mühendisi Bruce ismay 'ın kaptana, rekor kırabilmek için en kestirme rotadan ve son sürat seyretmesi konusunda baskı yaptığı bilinmektedir.
-)akşam saatlerinde saat 18 gibi, tahminen titanic 'in çarptığı buzdağını mesaba isimli yük gemisi; boyutları ve konumunu da vererek Titanic 'e geçmiştir.
-)"californian" titanic 'e oldukça yakın olmasına rağmen titanic 'in yardımına gelmeyerek ölü sayısının bu kadar yükselmesine sebep olmuştur.
-)kaza inceleme komisyonu kaptan smith 'i tamamen suçlu bulmuştur.
-) titanic'in battığı bölgeye çok yakın bir bölgede 2014 yılının mart ayında ünlü yolcu gemisi Queen Mary etrafını saran oldukça büyük buzdağları yüzünden makine stop etmiş, ve titanic 'ten çok daha büyük olmasına rağmen resmen beklemiştir.
Bölgedeki buz dağları bugün bile gemiler için tehlikedir. Yalnız bugünkü gemiler üstün radar donanımlarına sahipler ve denizdeki en küçük engeli radarlarında görüyorlar.
-)Titanic henüz ilk seferinde batan bilinen dünya tarihindeki tek gemidir.
-)Titanic 'in ikiz gemisi olan olympic 1970 lere kadar sefer yapmıştır.
-)Titanic yüksek ölü sayısı yüzünden denizcilik tarihinin en büyük facialarındandır.
Yine ayni sahnelerde gözlerim doldu, evdekilerle birlikte izledigimiz icin aglamamak icin sekilden sekle girdim. Bir film nasil her zaman bunu yapabilir? Nasil bu kadar etkileyici olabilir ve yillar gecse de sahneleri ezbere bilsen de seni üzebilir...titanic'in yeri çok ayrı bende bu yuzden. Kaç yaşıma gelirsem geleyim her izleyişimde yine duygulanacagim yine gözlerim dolacak.
kanallarda milyon kez yayınlanmıştır. reklamlar filmden daha uzun sürdüğünden 7. denemeden sonra -ikisi misafirlikte başıma geldi- kafaya takıp internetten tek part izlediğim film.
Üstünden kaç yıl geçerse geçsin, kaç defa izlersem izleyeyim her defasında ilk defa izliyormuşçasına aynı heyecanı ve sonunda aynı üzüntüyü hissediyorum. ne eksik ne ne fazla.
Rose'un Jack'i okyanusa attığı o sahne tam bi dram ya. Of rose! Koca kıçını çekeydin de adama da yer açaydın!!!
leonardo di caprio ve kate winslet'ın oynadığı james cameron filmi. 11 dalda oscar almış olmasına rağmen leonardo di caprio'nun oscar alamaması ilginçtir
Batma sahnesine kadar dvd player'in mümkün olan en hızlı ileri sarma hızında son sürat geçiyorum. O kadar iç bayıcı ki o saçma aşk hikayesi.
Batmaya başlamasından itibaren ise tam bir başyapıt. Bu kadar kusursuz teknik, detay, işçilik. her şey mükemmel düşünülmüş.
Zamanın Avrupa ülkelerinin sınıfsal ayrımcılık iğrençliğini göstermesi bakımından da göz dolduruyor.
Çekildiği dönemin çok üstünde olan filmdir. Filmi için titanike harcanan paranın 4 katı harcanmıştır. Devam filmi tam bir fiyaskodur. Ilk film mutlaka izlenmelidir.