the kite runner

entry253 galeri10
    78.
  1. kitabının yanına bile yaklaşamayan film.
    4 ...
  2. 77.
  3. ironisini çok sevdiğim, filminin olduğunu sonradan öğrendiğim, ağlatmayı başarmış kitap.
    2 ...
  4. 76.
  5. 75.
  6. Elimde olmasina ragmen asla okumayacagim, benim icin asla eskimeyecek kitap.
    0 ...
  7. 74.
  8. filmini izlemeden kitabını bir günde okuyan (350 sayfasını diyelim) bir insan olarak diyebilirim ki ne kadar go west tadında pek çok cansıkıcı, gözebatan nokta olsada yine de afganistan ı anlamak, acizliği, korkaklığı, günahı, yiğitliği, sadakati anlamak için ve bunları savaş ortamında, gerçek dünyada hayal edip güzel bir izlenim elde etmek için okunması gereken kitaptır. ayrıca beni en çok zırltamış kitaptır kendisi.

    (bkz: sen iste ben sana 1000 tane yakalarım)
    0 ...
  9. 73.
  10. (bkz: the kite runner) filmide harika olmuştur. bazı yerlerde sinirden gerilirken bazı yerlerde donar kalırsınız. yalnız emir piçin teki. *
    2 ...
  11. 72.
  12. ilk kez bir kitabı okurken ağladım.ama son olmadı, gözyaşlarım (bkz: bin muhteşem güneş)ile devam etti.
    4 ...
  13. 71.
  14. aradığım dost sensin hasan ama ya ben emir olursam?
    7 ...
  15. 70.
  16. kitabını okumadım bilemem ama filmi tek kelimeyle korkunçtu. işi faşistliğe döküp amerikalı yönetmenlerin doğu hakkında film çekmesinin yasaklanmasını talep etmeyi düşünüyorum şahsen. yahu ne mübarek ne cennet vatanmış amerika, nasıl güzel bir kurtuluşmuş herkeslere öve öve bitiremediniz senelerdir. bu mal amerikalı yönetmenlerin doğu diyince aklına gelen şey zaten illaki hayatın gerçeğini yalamış yutmuş; işi aforizma sıçmaya getirmiş aksanlı da olsa su gibi ingilizce konuşan bir şoför, müslüman memlekette pazar yeri gezintisi -ama mutlaka bol bol dışarda kesilen hayvan görüntüleri, kesik kelleler olacak- , yollarda ölü insanlar -ve hatta bazen abartılıp yolda sallanıyor vaziyette gösterilecek-, süper kahraman amerikalı ufukta görününceye dek çıkılamaz bir döngüsellikte ilerleyen olaylar ve aynı kişilerden oluşan keskin iyiler ve kötüler ordusu... artık yavaş yavaş bu mal yönetmelerin hepsine sinemacılık okulunda introduction to orientalism 101, the ways of perceiving east as a homogenous entity gibi dersler verdiklerini ve bu dersleri tam puanla geçemeyenlerin ellerini kameraya sürdürtmediklerini düşünmeye başladım.

    özetle, hasan'a rağmen çok berbat bir film, boşuna izlemeyin...
    0 ...
  17. 69.
  18. Çok merak ettiğim ama bir türlü fırsatını bulup okuyamadıgım daha dogrusu okumak için çaba sarfetmediğim okunması gerekli bir roman.
    0 ...
  19. 68.
  20. şiddetle tavsiye edilen kitap. Bu kadar akıcı bu kadar sade bu kadar güzel anlatılabilirdi sadakat , arkadaşlıktan öte bir kardeşlik , yıllardır taşınan vicdan azabı ve umut.Filmi tabiki kitabı kadar başarılı değildir.Ama kitap okumakla arası olmayanlar için izlenesi film. (bkz: Uçurtma avcısı) bittikten hemen sonra (bkz: Bin Muhteşem Güneş)tavsiye edilir.
    1 ...
  21. 67.
  22. bir zamanlar insanların yaşamaktan zevk duyduğu bir ülkenin emperyalistlerin ve şeriat tüccarlarının işbirliği sonucu nasıl yaşanmaz hale getirilebileceğini anlatan güzel bir roman.
    2 ...
  23. 66.
  24. ölmeden izlenmesi gereken güzel filmlerdendir.
    2 ...
  25. 65.
  26. Kardeşliğin, sadakatın, savaşın ve aşkın daha bu kadar güzel anlatılmadığı kitaptır.
    2 ...
  27. 64.
  28. arkadaşımın okurken ağlamaya başladığı sayfayı işaretlediği kitaptır.. kitap 2 gün sonra bana verilmiştir.. daha hasan suçu kabul etmeden ağlamaya başladığım kitaptır.. ağlarken farkedemedim ama sonradan baktığımda arkadaşımın da tam o sayfayı işaretlediğini gördüm..
    o an anladım ki sadece duygusal olan ben değil, daha hiç ağladığını duymadığım arkadaşım da içlenmiş demek ki kitaba.. okuyun a dostlar.. her şeyi içinde barındırır bu kitap

    ha ayrıca filmi de vardır.. ama kopukluklar fazladır filmde. tavsiye etmem..
    2 ...
  29. 63.
  30. ihanet, vijdan ve dostluk çok güzel anlatılır.
    1 ...
  31. 62.
  32. kitabı bir arkadaşım hediye etmişti ve ben o gece bitirmiştim. çok güzel bir insan sevgisi var kitabın. bu hasan'ın emir'e hissettiği.ayrıca çok iyi tespitleri olan bir kitap.

    ''çocuklar boyama kitabı değildir. onları en sevdiğin renklere boyayamazsın.''
    5 ...
  33. 61.
  34. okunması gereken, her insanın kendinden bir şeyler bulabileceği. tüyleri diken diken eden romandır.
    0 ...
  35. 60.
  36. emir'in hasan'ı hırsızlıkla suçladığı ve hasan'ın bunu kabul ettiği yerde bir kitaptan daha öte bir şey olduğunu anlarsınız.
    4 ...
  37. 59.
  38. 58.
  39. 2 günde 290 sayfasını okuduğum kitap, sabırsızlanıyorum bitirmek için, tavsiye edilir.

    edit: bitti hem de üç saat sonra, ağlayarak kapattım son sayfayı...müthiş...
    2 ...
  40. 57.
  41. biraz önce son 100 sayfasını bir solukla okuduğum. gerçekten çok hoş bir kitap.
    ayrıca bence biraz farklı bir açıdan bakmak lazım kitaba, mesela dünya klasiklerine baktığımızda hep geçtiği dönemim siyasi, sosyal, ekonomik sorunlarını bize yansıttığını görürüz. bu kitapda aynı şekilde bu sorunlar işlenmiş ve sürükleyici bir üslupla okucuya aktarılmış. bu açıdan bakmak da romana ayrı bir önem kazandırıyor. khaled hosseini yi tebrik ediyorum.
    0 ...
  42. 56.
  43. son zamanlarda okuduğum en harika kitaplardan biri. aşkın geri planda kaldıgı dostluğa, sadakate, baba oğul ilişkilerine çok güzel değinen, bunların yanı sıra afganistanın içinde bulunduğu durumu, çocukların ve babaların gözünden savaşı o karmaşayı, kültürlerini geleneklerini afgan halkını anlatan mühteşem bir eser. yazarın aynı dönemdeki savaş karmaşasını kadınların yönünden anlatan, onların çektiği acıları, fedakarlıkları, uğradıkları haksızlıkları anlatan bir diğer kitabı bin muhteşem güneş dir ki onuda okurken ağlamamak elde değil. çok güzel kesinlikle okunmasını tavsiye ederim iksininde!*
    ayrıca filmide vardır yurdum okuma özürlü insanlarına duyurulur.
    1 ...
  44. 55.
  45. büyülü bir kitap kesinlikle. müthiş bir olay örgüsü var. okurken film izliyor hissine kapılırsınız. bazen burnunuz sızlar. hasan gibi birilerini ararsınız hayatınızda, ama yoktur. mutlaka ama mutlaka okunması gereken bir kitaptır.
    1 ...
  46. 54.
  47. tamamı ile dostluktan, kardeşlikten ve vicdandan üretilmiş şahane bir kitaptır. karşılık beklemeden neler yapılabilir ve hiç beklemediğin bir anda iyiliğinin karşılığını alacağını anlatan kitaptır.
    0 ...
© 2026 uludağ sözlük