Suriye'deki çatışmalarda 18 Mart 2011'den bu yana 301 bin 781 kişinin yaşamını yitirdiğini duyurdu.
Suriye insan Hakları Gözlemevi, ölenlerin 86 binden fazlasının sivil olduğunu belirtti. Bu veriler ise resmi sadece resmi rakamlar, gerçek sayının 700 bin civarı olduğu düşünülüyor.
iç savaşta yaşamını yitirenlerin 15 bin 99'unun çocuk, 10 bin 18'inin ise kadın olduğu ifade edildi.
Suriye'de ABD ve Rusya'nın öncülüğünde varılan anlaşma uyarınca bir haftalık ateşkes sağlanmıştı. Dün gün batımıyla başlayan çatışmasızlığın şu ana kadar olumlu sonuç verdiği ve ülke genelindeki çatışmaların büyük ölçüde durduğu belirtildi. Suriye insan Hakları Gözlemevi, dün akşamdan beri herhangi bir sivil ölümü yaşanmadığını aktardı.
--spoiler--
suriyede diğer arap ülkeleri gibi ecdata yaptıklarını çekiyorlar. nasıl zamanında ingiliz-fransızlar ile birlik olup türkleri arkadan vurdularsa şimdi acısını çekiyorlar.
En büyük hastahaneler de vuruldu. Zaten doktor da kalmadı.
içler acısı halde kalan ülke...
Bazen,bu kadar kötülüğün ve vahşetin varolamayacagına, ben dışında tüm insanların bana ibret vermek için eklenen bir nevi dekor olduklarına inanıyorum.
Egoist bir düşünce, ama hayatı daha yaşanılabilir kılıyor.
Suriyeli sanatçı, Halep'te yerle bir edilen evinin enkazı ile yaptığı son eseriyle Amerika'ya şu mesajı veriyor:
Bize hediye ettiğiniz özgürlüğün anıtı işte bu!
yavaş yavaş islamcı köpeklerden arınmaya başlayan ülke.
esad özellikle rusyanın desteği ile topraklarını geri aldıkça acısı buradan duyulmaya başlandı.
umarım suriye ordusu ve ruslar, bu soysuz amerikan köpeklerini yılbaşına kadar suriye topraklarına gömer.
esad güzel bir şey demişti; "ben gitmezsem o gider" diye. işte bu yüzden 1 haftadır salya akıtıyorlar ya sosyal medyada vs.
Osmanlıyı çok arıyorsunuz değil mi, o güçlü osmanlıyı. Şimdi olsa daşşaklarına kurban olurdunuz. nasıl çıkacaksınız bu işin içinden? Sizi Allah ın ordusu türklerden başka kim kurtarabilecek? salak arap kardeşleriniz mi?