nusayri (arap alevisi) halkına silah dağıtarak şebbiha milislerine asker toplayan devlettir. suriye de azınlık çoğunluğu yönetir. bu bakımdan dünyada ender görülen diktatoryal bir yapısı vardır. ülkemizdeki ulusalcı zevat ve radikal sol gruplar yine yanlış ata oynuyorlar, kaybedecekler.
isyancıların sözde demokrat geçinen bu çapulcuların pkk lı yada sevdalısı olduğu yer.
sınır kısmında esad kontrolü kaybetti. kontrolü kaybettiği anda pkk bayraklarını çektiler.
maksat belli zaten. büyük israil in 3 ayağından birisi burada olacak. birisi türkiyede biriside ırakta.
ıraktaki tamam. türkiye yi hala bölmeye uğraşıyorlar zaten. suriye kısmı içinde uğraştıkları ortada.
şu durumda esadın çok sevdalısı değilim. suriye vakti zamanında pkk yı desteklemişte olabilir. ama şimdiki durumda pkk orada bir yapılanmaya giderse daha kötü olur. şu durumda "düşmanımın düşmanı dostumdur" düsturundan esad , umarım bütün şu sözde özgürlük savaşçılarının kafasını keser.
zaten bölücülerin ele geçirdiği şehirleri kaybettiği ortada. esad ın ordusu en son bi şehiri geri aldı. kalan direnişçi/pkk lılarıda kovalamaya devam. libya gibi yalnız kalmadı esad. akıllıymış. aldı arkasına rusyayı. çekti savaş gemisini akdenize tamamdır.
abd ve israil'in göz koyduğu ülke. aynı libyaya yaptıklarını buraya yapıyorlar.
ama en son israil kimyasal silah falan deyip dalarız demiş suriyeye.
baktılar cesaret madalyası verdikleri akp ve tayyip suriyeye hala giremedi bari biz yapalım bu işi diyorlar.
sahi bu arada başbakan hala suriye pis kaka diyor, kara propagandaya devam ediyor.
ama ne hikmetse suriyeli muhalif teröristlerden böylesi şiddetle bahsetmiyor.
zira türk bayrağüı inmiş, polisler esir alınmış kimin umurunda.
bu haber gerçek mi? yalan olduğu o kadar belli ki.
esad'ın üzerine atmak için bir sürü katliam yaptı muhalifler.
bu yetmedi, yalan düzeneklerle katliam yapıldı haberleri geldi,
şimdi de namaz sırasında ya da sonrasında askerler insanları öldürmüş masumları.
he ya aynen öyle.
alttaki yorumları okumayı ihmal etmeyin, türkiye'nin hangi kesimi ne düşünüyor görün.
çok yakın bir zamanda kürdistanın kurulacağı ülke. şimdi bazıları yok izin vermeyiz her tarafı yakar yıkarız bir gecede tüm suriyeyi alırız diyecek. zamanında aynısını ırak için de söylemişlerdi kimse kusura bakmasın görünen köy kılavuz istemez.
bir ülke ismi ya da bir ırkın yaşadığı bölgenin adı değil tarih boyunca hilafete bağlı bulunan arapların yaşadığı bir coğrafi bölgedir.
birinci dünya savaşında türkleri yenen ingilizler tarafından kendilerine savaş sırasında her anlamda yardım eden bir alevi aşiretine yönetimi devredilmiş, şu anda müslümanlar tarafından tekrar geri alınmak üzeredir. büyük ihtimalle ilk etapta lübnan'la sonrasında da ürdün'le birleşecek, sonra da türkiye ile bir çeşit federe sisteme gireceklerdir iki üç sene içerisinde allah'ın da izniyle.
amerikayı bahane edip ulus devletlerin kendi halklarına zulmetmesini meşru görenlerin gözlerini kapattığı, kulaklarını tıkadığı, dillerini bağladığı ülke olmuştur.
o gözleriniz, kulaklarınız ve dilleriniz aynı zulmü yaşasın inşallah.
ic karisikli nedeniyle bu ay 64 kisinin oldugunu varsayiliyor lakin turkiyede terorle mucadele sirasunda 87 askerun sehit olmasi, neyin ne derecede oldugunu kanitliyor.
arkadaş, senin ülken iç karışıklıkta, halk afedersin ama tarrağı yemiş, sen türkiye'ye bomba atıyorsun. ülkeler insan olsa, bu ayyaş olurdu herhalde. bırak türkiye'yi, senin bu halde somali'ye savaş açman bile hata gulüm.
hey esad sakin ol, sinirlerine hakim ol. hitler kadar güçlü değilsin bebeğim, elinde almanya değil suriye var. ille de karışıklık çıkartacağım diyorsan imkanların dahilinde çıkar. ne bileyim işte, geyik filan avla, hayvanları koruma derneği sinirlensin. gibi...
eskiden ulusalcı kesim esada ingiliz işbirlikçisi pkk destekçisi bizi arkadan vuran arap derken ümmetçi kesim aa esad canım müslüman kardeşimiz pis faşistler siz nasıl islam coğrafyasında bir ülkeye böle dersiniz yaşasın esad derlerdi..
hey gidi hey şimdi tüm ümmetçi tayfa pis kafir esad zaten aleviydi diyor; ulusalcı kesimse olası şii-sünni savaşı korkusundan esadı desteklemek zorunda kalıyor.lakin ulusalcı tayfanın bir farkı var onlar esadı hala sevmiyor.
ümmetçi tayfa en çok nefret ettiği israilin baş düşmanı suriyeye nasıl bu kadar çabuk sırt döndü anlamak güç hamasın başı suriyede her hafta esadla yemek yiyordu noldu bir anda bu ne hız
yarın bir gün bu ümmetçi tayfa sultanahmette omuzlara aldıkları büyük yahudi düşmanı ahmedinejadı bile** bi kaşık suda boğar.
kontrolün kimde olduğu belirsiz ülke en azından ben anlayamadım köpek sürüleri bilmem kaç km den uçak düşürüyorlar düşen uçak pilotunu sağ yakalayabiliyorlar eğer kontrol esad rejiminde olsaydı pilot bir şekilde kurtulurdu, burada soru işareti var, kontrol öso da desek piçler neden kaçacak delik arıyorlar, silah silah diye yırtınıyorlar, anlayamadım gitti.