ecnebi memleketlerini ve türkiyeyi gezen çoğunluk ecnebiye sorduğumda;
"hani sizim şu her sokakta bulunan büfe,market gibi yerler var ya heh işte onlar gibi starbucks diğer ülkelerde, ne hikmetse sizin ülke insanı bi haltmış gibi görür burada kahve vs içmeyi "
efendim bizim milletin kendi kahvesi vardı, hatta kahve kültürü diye bir şey vardı. yeri gelince uzun sohbetlerde mevzusunu açıp sonuna kadar gidebileceğimiz. ee noldu? şimdi mis gibi türk kahvesi yerine latteymiş, frappuccinnoyu mu konuşacağız? daha neler...
en iyisi mi gidilir kalabalığın en yoğun olduğu güzelim yer eminönü'ne alnır kuru kahveciden bir paket kahve. gerisi berisi yok bunun.
taksımdekı aslında muhtesem bır ders calısma mekanı olan kahveci. sigara içenleri dışarda oturmaya mahkum eder, ikinci üçüncü katındaki masalar özgür ve temiz ciğerlere kalır. klasık müzik ve kahve eşliğinde ders işte. yeme de yanında yat derler adama.
hemen hemen her sözlükte bok atılan mekan. hiç anlayamadım nedenini. nedir bu insanların starbucksla alıp veremedikleri? güzel kahvesi olan, güzel bir mekandır starbucks. tikkysi de vardır senin benim gibi kahvesini sevdiği için giden insanı da.. heryerde yok mu zaten tikky diye tabir edilen insanlar. neyse uzatmayacağım, starbucks iyidir, güzeldir. caffe americano'su tavsiye edilir.
önceleri kızdığım tikky mekanı dediğim ama taksim'de kahve dünyası bulamayınca mecburen girdiğimiz ve çok beğendiğim bir mekan olmuştur kendileri.
internet olması ayrı bir güzellik ama ondan öte fiyat ve performans üst düzeyde.
sıradan bir kafe ile kıyas yaptığınızda starbucks acayip ucuz kalıyor.
abd'deki şubelerinde internetin paralı olduğu kahveci. notebooku alıp halay çekerek nete girmek yok öyle. t-mobile denen internet sağlayıcısına ödeme yapmak zorundasın. kredi kartı olur, debit kart olur... beleş internet için cafe americano adlı kahveciyi tercih etmenizi salık veririm. mocha'sı da şahane. starbucksmış... onlar .ötleri tavana vura vura kasılsın. bir müşteri bir müşteri...
evde yapıldığında içilmeyen kahveye abuk sabuk isimler takıp absürt fiyatlara satan, "kahve bahane ortam şahane" kahvecisi. daimi müşterilerinin jargonuyla; şekil yapmak için gidilen mekan... kendisi yetmezmiş gibi bir de türevleri peydah oldu başımıza !
oturup içmenin en zevkli olduğu elit mekanlardan biri. türkiye için konuşuyorum, amerika'da ne muamelesi yapıldığı beni ilgilendirmemektedir. sürekli başka modellerle karşılaştırılmayı sevmem şahsen. giderim ve içerim.
bulunduğu diğer ülkelerde kahve içmek için; türkiye de hatun kaldırmak, bardağını eve götürüp msn de kameradan göstermek,timsahlı tişörtü, yeni alınmış telefonu teşhir etmek için gidilen kahve dükkanı.
gidenlerin otomatik olarak tiki olarak adlandırıldığı yer. "size nedir kardeşim, para vardır, kahveyi de seviyorumdur, gidiyorumdur da." derler genelde gidenler.