komik. ben starbucks bim gibi görüyorum. başka hangi mekan yarım litre kahveyi 9 tl den satıyor?
ismi oldu ilk defa türkiye'ye geldiğinde fakat dünyda genel olarak starbucks alt ve orta kesime hitap eder. zaten bunu da anlarsınız. servis olmayan serf servis işletmelerin mantığı orta ve alt düzeye hizmet vermektir genellikle.
starbucks bu bağlamda elitlik ifadesi değil. rastgele bir kafeye gir ve kahve iste. anlayacaksın ne demek istediğimi fiyatları görünce. servis bardakları ile.
yani neymiş. starbuks kahveciler zincirinin bimiymiş.
evet hergün yemek aramdan sonra gidip içiyorum. uzun çekim amerikano su yerine filitre kahvemi. oturmuyorum. alıp ofise geçiyorum. hiç elit değilim. bunu hiç elitlik olarak görmedim.
dün gece bir hatun kaldırmamı sağlayan zenginlik zımbırtısı.
bu tarz abartılı ve içi boş mekanların artıp üniversiteli kırılmış kızların hucüm etmesini temenni ediyorum.
bugün de uğrayayım. kısmet.
Akmerkez şubesi belediye ile anlaşmazlığından ötürü bahçe mekânı içler acısı bir hal almış duyduğuma göre. Ulan o güzel mekânda, o güzel bahçede ne günler geçirdik. Şimdi tekrar döndüğümde eski halini görememek beni üzecek.
çalışanlarına en iyi davranan kurumlardan biridir doğuştan varoşlar gözlerinde çok büyütse de öyle pahalı bir mekan değil ve her ne kadar gün geçtikçe çomar istilasına uğrasa da güzel ortamı var. kafede çaya 4 lira veren varoşlar burada 6 liraya kocaman kahve içebileceklerini bilmiyorlar açık ve net.
starbucks'ın yumuşak içimli kahvelerini başarılı buluyorum, tatlılarını da. ama sert kahveleri beceremiyorlar pek, böyle sırf acı olsun diye yapılmış gibi oluyor. hafif böyle çamurumsu bir acılık
hayatımda bir kere gittiğim bir daha da gitmeyi düşünmediğim şirket. ilk gittiğimde ne alacağımı bilemiyordum. gittim sordum. burda en çok hangi kahve alınıyor diye sordum. latte bilmem ne dediler. iyi dedim verin. sonra sıcak mı soğuk mu? yok köpüklü köpüksüz mü? sonra şekerli mi şekersiz mi? gibi sorular sorup insanı geriyorlar. bardağa isim yazmakta ayrı bir gerizekalılık. aklınızda tutamıyor musunuz?
ekonomik krize karşın kan kaybetmeyen yegane yerlerden biri burası. oluşturduğu imaj yönetimi ve türkiye'de oluşan starbucks'ın cool algısı ve tabii buna instagram'ı da eklemek gerekir, burayı bayağı popülerleştirdi. kahvenin önlenemeyen yükselişinin de bunda etkisi var. açık ki milenyum tekellerin bin yılı oluyor, piyasa tekelleştikçe insanlar da birbirine benzeyen alışkanlık biçimleri geliştirerek burada var oluyorlar.