karadeniz bölgesinin tek büyükşehiri olma özelliğine sahip , 55 plaka kodlu ve 362 telefon kodlu şehirdir.deniz kıyısında ve ankara yolu üzerinde ilçelere sahiptir.karadenizin batıya açılan kapısıdır , vekilleri sık sık samsun için kuzeyin istanbulu cümlesini zikrederler.ancak kuzeyin istanbulu lafını , güçlü bir kent olmakla değil doğu karadenizden ve çorum,amasya,tokat gibi kentlerden aldıgı yogun göçle hak eder.daha öncelerde daha yogun olan göç olayları , tekel fabrıkasının kapanması ile yavaşlamıştır.
1960 lı yıllarda gelişmişlik açısından ilk beşi zorlarken şimdi epeyce arkalara düşmüş olan Karadeniz şehri. Karadeniz'in en gelişmiş şehridir genede. Doğu Karadeniz Bölgesi'nin geçiş yoludur. Trabzon'dan Ankara'ya gidecekseniz ya geçit vermez dağlardan geçersiniz ya da Samsun'dan.
biz ortaokuldayken çiftlik caddesinin ortasında bir burger king vardı. Tiki gençlik yemek yeyip kalkmaya değil üst katında oturmaya giderdi.Neden yemek yesin ki? O burgerin tadı bir halta benzemeyen hamburgerlerini yesin?
Sonunda ne oldu burger king kapandı gitti.Şimdi darısı yeşilyurttaki mcdonaldsın başına.
istanbul'da samsundaki gibi dönerciler,pideciler,lahmacuncular olsa istanbul'da bile bir tane kalmaz gavur fast foodçu.
samsun'un havası alışmayana çok berbat gelir.Kışın pek soğuk olmaz ama soğuk olduğunda nemle birleşir ve insanın götünü dondurur. Yazın çok sıcak olmaz,sıcak olduğunda nemle birleşir ve nemli havalara alışmış insanlar için aslında kuru sıcaktan daha rahat bir sıcağı olur.alışmayanları ise abi çok terliyorum deyip bunaltır.Halbuki sıcağa karşı terlemek vucudun doğal tepkisidir hava senin terlemene engel oluyorsa o hava seni daha bunaltır.
Denizi,açık konuşmak gerekirse denizinin suyunda bir numara yoktur hatta kötüdür çoğu yerinde.Ama sahilleri öyle beach meach bulunmasa da alabildiğince uzanır ve güzel arkadaş ortamıyla saatlerinizi rahatlıkla geçirip gerçek manada doğal kumsalı tadabilirsiniz.
insanı: karadenizlidir.e haliyle karadenizli olmayan yadırgar onun hal ve tavırlarını, karadenizli olmayanı da boldur ama onlar da bölgenin ahalisi tarafından bilinir.
gençliğinde ise bu aralar bir saykolaşma furyası gitmektedir, Esrar denen meretin kullanım yaşı baya düşmüş ve öyle eskisi gibi kenar mahallelerin çocuklarına değil iyi imkanlı ailelerin çocuklarına bulaşmıştır.iyi imkanlı ailelerin çocuklarının çoğu zaman kenar mahallerin bıçkın delikanlılarından daha öküz olabileceğini görürsünüz.
güzel samsunum ayın 14ünde sendeyim bekle beni. sokaklarını caddelerini tekrar çiğneyeceğim yıllar sonra. çocukluğumu, gençliğimi tekrar yaşayacağım sende çok mutluyum. sayın redwire ye teşekkür ediyorum bu organizasyonu kotardığı için.
3. sayfa haberlerinde sık sık adı geçtiği doğrudur. yazılan bütün olaylar samsun genelinde değil, belirli iki semtinde olur. ki o semtlerde biri doğu yakası biri ise güney yakasıdır. ve samsun'un en pis mekanlarıdır. zaten oralarda yaşamayan bi insanın o mahallere sittinsene işi düşmez. yakında tamamen yıkılıp, ıslah edilecektir.
gazeteleri ne zaman açsam mutlaka bir tecavüz olayının yaşandığını haber aldığım şehir. tüm şehri tecavüzcülükle suçlamak tabiki saçma olur ama; kardeşim bu kadar da olmaz ki. hergün bir cinsel suç. garip doğrusu. allah sonlarını hayır etsin.
doğup büyüdüğüm şehir. çocukluk, gençlik yıllarımın anılarıyla dolu sokakları, deniz kenarı, fuarı, vinç iskelesi,istasyonu, faytoncuları, parkı, atatürk heykeli. hatırladıkça burnumun direğini sızlatan gözlerimden yaşlar getiren güzel şehrimi çok özledim. yukardaki yazıları okuyunca gözlerim doldu. anılar tazelendi. çok uzun yıllar oldu ayrılalı senden toprağım. hiç unutamadım. samsun zirvesini oluşturanlara binlerce teşekkür. beni zirveye davet eden zuvvar kardeşime de teşekkür ediyorum, sizlere güzel insanlar..
ciddi modda tanım: her rüzgarlı havada mutlaka elektrik kesintisi olan karadeniz ilimizdir.
kişisel serzeniş: ulan biri osursa elektrik göz kırpıyo var mı böyle şehir?
nedensiz bi şekilde kopulamayan şehir. belki o kadar da güzel değil. havasından mıdır, suyundan mıdır, yoksa insanından mıdır bilinmez, her daim kendine çeken bi yanı vardır. içindeyken anlamaz bi çok insan değerini. hep uzaklaştıkça dökülür aynı kelimeler ağızdan. 'ahh benim güzel memleketim samsun.'
her köşe başında, her mekanda, her kaldırımda bi anın vardır. belki de bu şehre beni bağlayan o anılardı...
kışın atakum da iskelenin en ucuna oturup, soğuktan tir tir titreyerek dalgaları seyretmeyi özleten memleket. her üzüldüğümde, kırıldığımda, yalnız kaldığımda dönüp, sığınmak istediğim yer.
karadeniz'in texası acaip kılıklı insanlar dolanır etrafda hele hele şöferseniz sıçtınız samsunda bütün halk yoldan yürür kimse kaldırım kullanmaz korna çaldığınızda kafalarını çevirip ters ters bakarlar iyidir benim memleketim.
milli maçlardaki olası galibiyetimizde kamyonunun arkasına doluşup uzun namlulu tüfeklerle otoyolda havaya ateş açan insanların yaşadığı memleket(im). nasıl gurur duyuyorum bi bilseniz.
hudutları dahilinde "48 yaşındayım ama 20 gibi hissediyorum, bırakın boş lafları ,palavraları bana astronomiden, müzikten , aşktan gitardan bahsedin" diyen gönül adamı pink osman abiyi barındıran modern karadeniz şehri. havasının güzel olması evet cabası.
karadenizin en büyük ve en gelişmiş şehri olan,tütünü ve pidesiyle ünlü şehrimiz.doğu ve batıdan karayolu ile ulasılırken atatürk'ün şehri samsun'a hoşgeldiniz yazılı tabelalar karşılar sizi.merkezi güzel bir şehirdir,gezilip görülecek bir çok yer mevcuttur.eğlenmek için ise sahil kesiminde bir çok alternatif bulunabilir.sahil ilçelerinde yaşadığınız dönemde sıkılmazsınız.ancak iç kesimlerde genelde bir kasaba havası hüküm sürer dolayısıyla sıkılmamak imkansızdır.türkiyenin en verimli ovalarından 2 si olan bafra ve çarşamba ovalarına sahiptir.çarşamba ilçesi karadenizin teksası olarak da anılır.
altyapısı beş para etmesede karadenizin en gelişmiş şehiridir.çok boşgezen olduğundanmıdır yoksa başka meslek olmadığındanmıdır bilinmez şehiriçi yanyana atari salonları,internet cafeler ve ucuz dönercilerle doludur.
daha çok gezilecek değil yaşanacak bir şehirdir.
ayrıca an itibariyle simit fiyatları 250 den 500 e çıkmış * ve samsun halkı meşhur samsun simitinden soğumuştur.