çok sayıda apaçiyi bünyesinde barındırmak zorunda olduğu, verimli topraklarında her yıl tonlarca fındığın üretildiği, bu günkü nutella'ların içindeki fındıklarının buralarda yetiştiği söylenilen, yazları dayanılmaz sıcaklıktaki karadeniz bölgesi'nin bir ili'dir.
gerçek muhafazakar ve miliyetçilerin mekanıdır, terör örgütlerinin tek propaganda ve gösteri * yapamadıkları şehir !
edit:söylendiği kadar kötü olsa ilimizdeki öğrenciye davranış biçimi 50bin küsür öğrencinin ilimizde ne işi var, e onlar adam olacak karıya kıza laf atmayacak kimse sataşırmı birşey dermi ? 15-20 yıldır adapazarındayım daha bir öğrencinin dövüldüğüne yada tartaklandığına şahit olmadım. **
gurur duyduğum memleketim.
genelde muhafazakar-milliyetçi-dindar bir halk vardır.
nüfusu 900 bin civarındadır.
kuzeyinde karasu adlı ilçesi deniz turizmiyle,hendek eğitim turizmiyle ünlüdür.
çok fazla mafya vardır,sapanca mayfa ve çeteleriyle ünlüdür.sapanca yolu,istanbul izmit sakarya mafya hattının mezarlığıdır.
büyükşehir belideyesidir.fındık,patetes,kabak bolca çıkar.hakan şükür,tuncay şanlı,tanju çolak,mahmud hanefi gibi futbolcuların çıktığı yerdir.tatangaları meşhurdur.gösterişli olmayan sakin bir yerleşim yeridir.
bugünlerde 2. üniversitenin açılaması gerektiğinin tartışıldığı hali hazırda 50.000 kişinin öğrenim gördüğü sakarya üniversitesinin bulunuduğu, büyükşehir olarak geçen güzide şehrimiz.
odun gençlerin olduğu.. ilk selamın sizden beklendiği.. zeytinin suyuyla tartıldığı.. minibüsçülerin amaçsızca terminal durağında bekleyip aniden formula 1 arabası gibi hızlandığı.. suyun en çok olduğu ancak bir okadarda su kesintisinin olduğu.. çark caddesinden başka gezilcek bir yerin olmadığı.. bursalılarla dalga geçilip bursalıyım dediğin zaman hemen el hareketi yapıldığı... istanbula yakın olması dolayısıyla belki yaşanabilecek bir şehirdir. Ayrıca insanları istanbula gitmeyi marifet sanar ve sosyal paylaşım sitelerinde "iSTANBULLLL:)" gibisinden mesajlar yazar.. her şeye rağmen yine güzeldir.. ama içinde insan olmayınca..
üniversitesi çok güzeldir.fakat; şehir üniversiteli için gereğinden fazla durağandır.orta yaş ve üzeri için ideal şehirdir. gençler için sıkıcı olabilir.
yağmurlu günde su bulunmaz, bulunsa da buram buram pas kokmaktadır. 2-3 haftada * bir muhakkak elektrikler de kesilir. altyapı denen şeyin pek uğramadığı şehirdir. *
son zamanlarda ramazanla birlikte gece dışarıda olan insan sayısı %70 artmıştır bu da gerçekten büyük bir gelişmedir. yavaş yavaş da olsa gelişmekte olan memleketimdir. her 30 yılda bir yıkılıp tekrar kurulduğu düşünülürse çark caddesinin şu hali gerçekten champ elysees olarak betimlenebilir. insanları agresiftir, değişiktir kabul ediyorum; sizde onca acıyı yaşayın memleketinizi beşiğin üzerine kurun, geçmişinizi sürekli betonların arasında ezilmiş bulun, siz de ruh sağlığınızı kaybedeceksiniz emin olun. dışarıdan gelen öğrenciler bu durumu gözardı etmemeliler kesinlikle. ayrıca bu şehir hakkında konuşulacaksa yalnızca sakaryalılar laf söyleyebilir dışarıdan biri söylediğinde insanın canı yanar. öyle bir şehirdir işte havası da suyu da başkadır.
eğer hiçbişi vermemiş çok bişeyler almışsa ne duruyosun kodugum şehrinde dediğim aslında güzel ama sıkıcı şehir.
istanbula maksimum 1.30 saat ankaraya 3 saat bursa ya 2 saat kocaeliye 30 dakika mesafede allah dan belanızı mı istiyosunuz daha diye sormak istiyorum.
hayatımı sikmiş şehirdir.. 3 senemi geçirdim ama 30 sene gibi geçirdi bana..
benden çok şey almış ama hiçbir şey vermemiş şehirdir.. lanet olsun orayı tercih ettiğim, oraya geldiğim güne..
insanının iyisi kral iken, kötüsüne denk gelirseniz şirretliği ve ucubeliği ile canınızdan bezdirebilecek olandır. aslında "çok genel birşey bu" denilebilir ve fakat işte kazın ayağı öyle değil. erkeği kader arkadaşı, kadını can yoldaşı olur da demem o ki ibnesine denk gelirseniz dünya üzerinde daha afilli ibne olmadığına kanaat getirtir.
not: ben değil, bir arkadaşım.*
ilerleyen zamanlarda ufak bir ziyaretle hasret giderilmesi muhtemel şehirdir subjektifliğime kalırsa... yoksa da bir neferimiz hep oralarda olacaktır önümüzdeki yıldan gayrı.
insan bu su misali kıvrım kıvrım akarya
bir yanda akan benim öbür yanda sakarya
su iner yokuşlardan hep basamak basamak
benimse alın yazım yokuşlarda susamak.
herşey akar su tarih insan ve fikir
oluklar çift birinden nur akar birinden kir.
bir tane olan şehirdir.
daha küçük bir şehirde okuyorsanız; okulum bitse de gitsek memleketimize, diye can atabileceğiniz şehir.
kötüleyenler için; beterin beteri var,der. hemşerilerime selam ederim.
(bkz: bir başkadır benim memleketim.)
insanın doğma büyüme olmak istemeyeceği şehirlerden biridir. hiç bir özelliği yoktur. farklı yönlerinden bazıları:
-yaz kış sakaryaspor atkısıyla dolaşan insanlar görebilirsiniz.
-mecburiyet caddesinden başka bi yeri yoktur. ordada her sokak lambası çevresinde kız kesme görevindeki hayvanları görebilirsiniz.
-durup dururken ona buna laf atan tiplerle doludur.
-karma bi toplumdur. her çeşit insan vardır. sanatcılarda burdan cıkar futbolcularda hırsızlarda dini kullananlarda.
içerisinde saü'yü barındıran,hoş olmayan anılarla süslü olup çok sevdigim birinin mezuniyet balosuna gittigimde harika anılara dönüştürdügüm şehir. farkında olmadan özletmiş kendisini hınzır.
arkadaşı olan büfe sahibinden çay içme maksadıyla gidip karton karton sigara çalan, çaldıklarını da başka marketlere satarak hırsızlık yapan, marketçinin şüphelenerek kartonlara işaret koyması üzerine, başka bir markete çalıntı sigaraları satmaya çalışırken suç üstü yakalanan sahte imamın bulunduğu il.