1 aralık pazar günü saat 15:00'da nazım kültürevi (sakarya)'da "sol üzerine notlar - 1"de
marx engels hayatı ve eserlerine giriş, marksizm neden bilimseldir? realizm ve pozitivizmden ne anlıyoruz? bilimi niteleyen özellikler nelerdir? bilim nedir? bilimsel metodoloji nedir?
konularının sunumu ve tartışması olacaktır. herkes davetlidir.
adres: çarkın başı diye tabir edilen yerden, atatürk lisesinin oradaki ışıklardan karşıya geçince: burger king ile mavi jeans aralığında eğitim-sen'in karşı binası, kat 2.
ayrıntılı bilgi için veya diğer etkinlikler için iletişim adresleri:
çok özlediğim, trafikte 54 plaka gördüğümde mutluluktan havalara uçtuğum memleketim. yok yobazmış? yok öyleymiş falan hepsi hikaye. beğenmeyen de gelmesin, yaşamasın.. şu anda yaşadığım yerde sokakta düşüp kalsanız kimse bir bardak su vermez ama memleketim öyle mi be? otogardaki "hayde adabazar, adabazarr" seslerini bile özledim. velhasıl ı kelam sakaryalı olmaktan gurur duyduğum baba memleketim..
eğer önlem alınmazsa ileride trafik sorunu iyice derinleşecek şehir. ama mevcut belediye mantalitesiyle buna önlem alınma ihtimali hayalcilikten öteye gidemez. ***
küçük ıstanbul;
laz
çerkez
macır
gürcü
abaza
boşnak
manav
kürt ( azınlık )
arnavut ve dahası, her milletten insan yaşadığı için küçük ıstanbul olarak nitelendirilir.
havası kötü kokan şehir. değişik bir yapılanma var burada. çok eğreti görünüyor. adamlar dağın başına onlarca ev yapmışlar. uzaktan bakınca görüntü kirliliği daha da çok belli oluyor. yıllar sonra sakarya'yı nasıl hatırlıyorsun diye sorsalar, aklıma ilk direk başı çocukları gelir. bence orada yatıyor o gençler. *
KIZ : Nerelisin ?
ERKEK : Sakarya ya sen ? ... ...
KIZ : istanbuL . . .
ERKEK : Hmm ne güzel .
KIZ : Tabikide güzel istanbul'un yanına yakLaşamaz
bile Sakarya . .
ERKEK : Hadi ya Anlatsana şehrini bizde biLeLim !
KIZ : Çok geniş sokakları güzel güzel binaları zengin
buranın görgülü insanları koskoca sahil manzaralı
şehir aşkı istanbul burda herkes fiyakalı kısa ve öz
ayrıca çoğu şarkılar istanbulu anlatır şekerim Peki ya
senin şehrin?
ERKEK : Dardır sokakları, serseridir bu şehrin çocukları
Sakarya kardşliktir bize gidelimdir, bizde yiyelimdir,
bizde kalalımdır... Bende para var oğlum sen geldir..
Beraber dayak yiyip kahkahalarla seneler boyu
hatırlamaktır... Sevgidir Sakarya... , istanbullu gibi
denizini boğazını değil sebepsiz yere seversin
Sakaryayı. Tıpkı anneni sever gibi karşılık
beklemeden... Annelerin oğullarını gönderirken
"dikkatli ol oğlum" değilde, "kimseye bulaşma oğlum"
dediği yerdir Sakarya.. "Yanında kız arkadaşı var
boşver"dir Sakarya.. içindeki Anadolu hamurunu
kaybetmeyen tek BÜYÜK şehirdir... işte bu yüzdendir
ki; sizin orada dost dediklerinize, biz Sakarya'da sadıç
deriz... Çoğu şarkı istanbul'u anlatır . . . Çünkü ;
Sakarya anlatılmaz yaşanır .
eleştirmek en doğal hakkınız eyvallah ta. nerde büyüdünüz de bok atıyorsunuz ulan. haftalar önce küme düşmesi kesinleşen takımının peşinde taraftarı, bölücülere fırsat vermeyen halkı mı zorunuza gidiyor. çok sevmiyorsanız yeni otogardan nereye gitmek istiyorsanız, hadi canım bekleme yapmayın, biz burda bizbize çok mutluyuz.
Marmara Bölgesinin Kocaeli Çatalca bölümünde bir ilimizdir. Topraklarını doğuda Bolu, güneyde Bilecik, batıda Kocaeli illeri ile kuzeyde Karadanız kuşatır. Sakarya ili şu yedi ilçeye ayrılmıştır: Adapazarı (merkez), Akyazı, Geyve, Hendek, Karasu, Kaynarca, Sapanca. Bunlara bağlı 17 bucak, 477 köy vardır. ilin merkezi Adapazarı şehridir (Bk. Adapazarı).
Yüzölçümü: 4.817 km2 Nüfusu: 872.872 (2010)
7-8 yıl önceydi. Hayal meyal hatırladığım kadarıyla birçok ağır hasarlı bina duruyordu. Şimdiyse çoğunu yıktılar, bildiğim bir tane kaldı. Keşke yıkmasalarda o ağır hasarlı binaları, şehrimin insanları o binaları baktıkça o günü hatırlıyor ve birlik beraberliği yaşatıyorlardı.
düzce'yle kocaeli arasında yok gibi bir şehir.
abi kaptana nerdeyiz diyorum, düzce diyor, yarım saat sonra soruyorum kocaeli diyor, hani lan bu sakarya?