en son ne zaman gördüğümü hatırlamıyorum zaten çok nadir görüyorum gördüğüm rüyalarda aksiyon, bilim kurgu tarzı rüyalar ve rüyamdaki çoğu insanı tanımıyorum.
bu geceki rüyamda sakin sakin yıldızları sayıyordum. sonra orospu çocuğu yılanın biri ısırmaya çalıştı. onunla cebelleştim biraz. sonra, "yeter la" diyip uyandım.
benzeri bir rüyayı, 3 yıllık sevdiceğimden ayrılırken de görmüştüm. yine birinden ayrıldım ve yine bir yılan.
iki gün önce rüyamda sevdiğim kızı gördüm. kocasıyla birlikte küçük tatlı kumral kızlarını okula bırakıyorlardı ve kocası bendim. inşallah gerçek olur.
deli gibi ruya görürüm ben.
en korktuğum ruya çeşidi bi ara geçirdiğim kotu bir donem vardi o günleri gördüğüm rüyalardi.
ne zaman birini buyuk kirsam, kotuluk olarak adlandirabilecegim bir sey yapsam ve uyurken boy abdestsiz uyusam bu tarzda kotu, beni uzen iki uc gunumu zehir eden bir ruya görürüm.
mutlu eden ruyalarda görürüm ara sira ailemin olduğu, guldugumuz mutlu olduğumuz.
mesela gecen gun annemle masadayiz ben recel sevmem normalde masada cesit.cesit recel var.hepsi cok huzel tadiyoruz hepsi mukemmel hosuma gidiyor. uyaninca cok mutlu olmuştum.
birde gun icinde kafama taktigim, beni düşündüren, ugrastigim gece uyumadan kafamda cozum aradigim seyler var. onlari görürüm.
mesela dun gece sabaha kadar guc sistemlerinde kalite calistim ruyamda, oyleki sabah uyandigimda bildigim seyler karismisti. çünkü gece kalite diye calistigim seyler analog haberlesme konulariydi.
boyle de malim
gecen hafta da sozukle alakali bir ruya gördüm.
gecen gece rüyamda siniftayim, babası yeni olen bir hoca var o geldi sinifa.
herkes basiniz sag olsun diyor filan yanima geldi sirtima vurdu, omzumu sikti. bu hareket beni normalde duygulandirir. ruyada olmadi tabi, elini tuttum elinin ustunu optum. benim ne yapmam gerek dedi
sizde benimkini opun hocam dedim elimi hic birakmadan benimkini optu o da.
ne yapalim dedi, size turku soyleyelim dedim.
iyi dedi, iste o sirada ortaya bikac kisi cikti hepsi sozlukte yazar ama turku soyleyip yerlerine oturuyorlar.
biri çıktı,
ezel bahar olmayincayi söyledi,
kim lan bu dedim
rakivebalik dedi
icimden tabi düşünüyorum ne alaka bu lan bu burada diye.
neyse sonra ben çıktım bende soyledim bir tane deyis.
sonra uyandim.
aklimda kaldi bi kac gün sonra sözlüğün beni cok etkiledigini düşünmeye başladım.
sonra izin filan aldim, daha az girmeye basladim.
simdi ben bunları niye anlattim?
bilmiyorum ki amk.
yarinin sinava calismamak icin biraz once seray sever mazhar alansonun komedi dizisi küçük hesaplara baslamayi düşündüm o kadar bosluktayim yani.
hee bir de sey var, mesela benim en sevdigim iyi dilek,
iyi geceler tatli ruyalardir.
sevdigim her insana bunu soylerim gece konusmayi bitirirken.
onlar bana soyleyince de cok mutlu oluyorum. neyse gencler
tatlı rüyalar
eski kaldığım yurttaydik ruyamda, oturmus cay içip biber ezmesi ile ekmek yiyoz cocuklarla, ki 3 sene gecti uzerinden o kadronun.
kapi caldi kemal kilicdaroglu başını uzatti. naber gencler dedi.
bir sevindim sarildim hemen, üzerinde atlet vardi buyur abi dedim.
cay ictik muhabbet ettik.
nerde oturdugumu sordu avcilar dedim birden sevindi yaa bende oraya gidiyorum bi gun orda soyle bisey yasadim diyip bok gibi bir ani anlatti hala aklımda ama rüyamda gulmustum nedense.
sonra birden dayimlarin evde olduk. kemal kilicdarogluyla oturuyoruz cevremizde annemler dayimlar var. yengemle ananem yemek yapiyolar herkes masaya oturdu. kılıçdaroğlu sehpada yiyor. karnim nasıl ac nasıl ac.
herkese yemek verdiler, gozumun onunde kilocdarogluna bile verdiler ayni anda tepsiyle 5 cesit yemek, bana vermediler.
ananeme gittim tabak ver diye dur veririm dedi. yerini soyle dedim yanlis yer soyledi odaya geri geldim. sonra bi kac kez tekrarlandi bu. ananem buyuk bakır asure kazaninda bi sey yapiyodu. yine tabak vermedi. aclik kafayi attirdi.
kemal kilicdaroglu yemegi yiyip gitti elini öptüm filan gulucukler sevgi sözcükleri.
mutfaga girdim. dayimlarda daha once de sinirlenince mutfak dolabinda bardak konan camli bi yer vardi, vurup kirmistim orayi.
yine ayni yere vurdum kirilmadi. bi daha vurdum kirildi. sikerim yapacagin isi elin adamina 4 cesit yemek veriyorsun bir tabak vereceksin ne yapayim istiyosun? dolabin camli yerini kirdim simdi masanin ustundekileri firlatiyorum saga sola. ulan vereceğin bir tabak corba corba bu mu zor geldi bilmem be bilmem ne iste.
ananem aglamaya basladi oturdu sandalyeye nasil agliyor. aman allahim nasil agliyor. kiloludur biraz da gobegini ziplata ziplata aglar guler. oyle agliyor iste.
allah allah saskinligiyla uyandim ruyamdan. ben açlığa alisigimdir aslinda her yemegi yemedigimden. cok duramazsam salcali yumurta yapar yerim ama ruyada boyle oldu işte. bu yuzden sasirdim.
aklimdan gitmedi ananemin aglamasi. uyandim anneme gittim naptin demeye grip olmus. grip olmamasi gerekiyor annemin ozel bir durumu var.
ananem bi kac gundur dayimlardaydi aksama gelir ve ben ayni o sekilde agladigini göreceğim herhalde.
yine sikik bir rüya yine sikik bir gün yine sikik sikik olaylar.
konuştuğum herkese tatli ruyalar dilerken ve herkesten bu minvalde cevap alirken neden degil bu aminakodumun ruyalari tatli?
Kelime kökeni arapça “rey”den gelmektedir. Rey ilk kez 1300 yılından evvel Tefsir, hadis, kelâm, dil ve edebiyat âlimi Zemahşerî tarafından kaleme alınmış mukaddimetü’l edeb adlı sözlükte yazılı olarak kullanılmıştır. Görüş, görme yetisi gibi manâlara gelir. Rüya ise ilk kez 1501’de kaleme alınmış câmi’ü’l fürs’da geçer. görme, hayal anlamına gelir.
Üstüne daha çok konuşulacak bir konudur. islami bilgi için Muzaffer Ozak efendinin (sahaflar şeyhi) sohbetlerinden faydalanılması tavsiye edilir.
çocukken çok rüya görürdüm hoş hala çok görüyorum ama çocukken herkese anlatirdim. Sonra ananem kötü ruyalarini suya anlat gecsin gitsin yavrum dedi. suyu acar karsisina gecer suya ruya anlatirdim.
büyüdük rüyaların kötülüğü değişti.
kendi kendime anlatamayacak rüyalar görmeye basladim, bir gece anlatirken ana baci sovmeye basladim. ruyaya da su duruma da.
sonra fatihaya sigindim uykulu agizla bir fatiha sonunda allahim sen gerceklesmesinden ruyanin serrinden beni koru dedim. gecti gitti hissettim.
Şimdi de cok görüyorum ama normallesti sanki rüyalar. bu kadar cok buyumemisken ne kadar çok büyümüşüm bu arada. her neyse.
alinin gördüğü muhammedin yorduğu olsun!
ruyanizi hayir ile yorumlayacak kisilere anlatin. hayir ile yorumlanan hayra, şer ile yorumlanan şerre çıkarmış.
metafiziksel bir olgu. bilim insanlarımız boş durmamış, bunu da bilime kısmen de olsa dayandırmaya çalışmıştır. bazı psikiyatr ve nörologlarımız rüyayı ikiye ayırmış, sebeplerine göre açıklamaya çalışmıştır. bunlar;
1-kuyruk rüyası 2- korteks rüyası
korteks rüyasına verilebilecek örnek; gece bolca tuzlu su içmiş insanın kendini pınarlarda görmesi gibi.
kuyruk rüyası dediğimiz ise adından anlaşıldığı üzere kuyruk sokumu içindeki sinir cevherinden kaynaklı, orası tarafından yönetilen rüya. bu rüya tipi daha açıklanamaz ve metafiziksel rüyaları içerir. bir insanın sonra başına gelecek olayı rüyada görmesi gibi. bunda da deja vu dediğimiz olay suçlanmaktadır.
edit: bilim insanlarımızın sınıflandırmaya cesaret edemediği ıslak rüya denen bir olay daha var. onun da sebeplerini az çok biliyosunuz zaten. **
troll bir orospu çocuğudur. aselsanda mühendisim villada oturuyorum lise aşkımla evlenmişim kız o kadar aşık ki sürekli dudağıma yapışıyor. uyandıktan sonra hala asosyal market kasiyeriyim.