bahsi geçen bakınızda baz alınan oecd raporu 2009 yılına aittir. ancak türkiye 2010'da yüzde 8,9 büyümüş , 2011'de de yüzde 7 üzeri büyüme beklenmektedir.
akp'li olmadığını ise daha kaç defa söylecektir bilinmez.
sürekli ekonomi iyiye gidiyor, tayyip amen başlıkları açan yazar. ben de her başlığa şu bakınızı vermekten sıkıldım: (bkz: ekonomik verilerin halka yansımaması) bir kere okusa da yorum yapsa keşke.
tek başlık ve entry ile anlatabileceği olguları daha fazla entry ve başlık ile aktaran kişi. hatta bazen aynı anlamı taşıyan farklı cümleleri de kullandığı oluyor. "değişik bir psikoloji, bir felsefe..."
--spoiler--
Kendisi para kazanamadığı halde ekonominin yüzde 10.3 büyüdüğünü öğrenen esnaf, vergi barışını tek taraflı olarak bozma kararı aldı...
--spoiler--
ekonomiye can vermek, ve vermeyenleri de verdirmek için var gücüyle çalışan yazar. iyi hoş da bu böyle olmazki. türk malı diye tutturmuşsunuz gidiyor, kaliteli olan neyse o giyilir. türk'ten fazla kendi vatandaşını kazıklamaya çalışan var mı?
edit:bir yanlış anlaşılma oldu kendisinden özür diliyorum lakin açtığı başlık ve tanım amaçladığı düşünceyi tam anlamıyla yansıtmıyor bence düzelt kirve.
ben ki sözlük teki imkb başlığına milyonlarca entry giren, kafasına göre türkiye nin her sorununa çözüm getiren pilotmont um. pes ettim kanka vallahi pes. *
adamda nasıl bir yabancı devlet paranoyası varsa artık aşmış o derece yani.
sanıyor ki herkes bize düşman, herkes bizden nefret ediyor, herkesin kuyruk acısı var.
bizi kimse siklemiyor ondan haberi yok ama.
yok lan bunu da bana yabancı devletler söylettiriyor.
lan yoksa?
türkiye uluslararası piyasalardan borçlandığı gibi imf ve dünya bankası gibi kuruluşlardan da borç almaktadır. aslında bunu finansman ihtiyacı olan birçok ülke yapmaktadır.
uluslararası piyasalardan borçlanmak ne demektir. örneğin türkiye 10 yıl vadeli bir tahvili uluslararası piyasalarda satışa sunmaktadır. devletler dahil birçok büyük sermayeli kurumlar bu tahvilden alabilmektedir. sonuçta ortaya bir faiz oranı ve bir fiyat ortaya çıkar.
türkiye son yıllarda imf'den aldığı borçları siyasi ödeyip uluslararası piyasalardan borçlanmayı tercih etmiştir.
ululararası piyasalarda abd'nin finansal genişleme kararı nedeni ile para bol miktarda vardır. bu durum faizleri düşük kılmış vadeleri ise uzatmıştır.
türkiye'de imf ile borçlarını temizleyip uluslararası piyasalardan borçlanmıştır.
edit : 330 milyar dolar civarında olan ( aslı 497 milyar tl'dir ) türkiye'nin toplam borcudur. yanlış okundu galiba.
hazine müsteşarlığı web sayfasından borç götergeleri sunumuna bakılabilir.