biz insanlık görevinde çamura yatanlar için, ağlama duvarıdır.
"onun gibi olamadık"
"bizim yapamadığımızı o yaptı"
diye mızmızlanarak, ağzına kadar taşla dolmuş itiraflar kuyusuna bir taş atarak kendimizi rahatlatıyoruz.
çünkü herkes o kuyunun başında, birbirimizden güç alıyoruz.
hiçbirimizin orada yalnız olma cesareti yok.
çok ağır bir yükü, binlerce insanla birlikte sırtladığımızı sanıyoruz.
sonra o umursamaz, kör, ahmak hayatlarımıza, eğlencelerimize, kahkahalarımıza geri dönüyoruz.
böylelikle o dozer gibi, birer kez de biz eziyoruz onun bedenini.
söz konusu rachel corrie ise, galiba susmak en iyisi...
o bir yürek. yüreği insanlık için adalet için hak için çarpan bir yürek. 23 yaşında kanından olmayan insanları savunduğu için bir israil buldozeri altında kalan bir evlat, bir sevgili ve herşeyden önce çok kişinin yapamadığını yapan gerçek bir örnek.
Dundalk Limanı'ndan demir alan ve halen Gazze yolunda olduğu bildirilen yardım gemisi "Rachel Corrie" ile irtibatın kesildiği haberi an itibariyle ajanslara düşmüştür. israil'in sabotaj düzenlediğinden bahsediliyor.
gencecik bir kahraman kız. onun yaptığını ben yapar mıydım acaba? diye düşünüldüğünde, cevaplar acı verici ve onu yüceltici olmalı. umarım onun anısına saygı duyarlar. ama yok daha bugün israilli bir şerefsiz çıkıp, onun adını taşıyan gemiye de izin vermiycez dedi.
hayatımda unutmadığım olaylardan biri. tek hatırldığım üzerindeki filistin bayrakları ve israille etiği küfürlerdi. evet bende kızıyorum kim kime zulüm ederse, israilede kızıyorum. israillilerde yahudilerde sütten çıkma ak kaşık değiller. ama şunu unutmamak gerek israile saldıran herkesin yumruk yedikten sonra önlerinde 10larca ayağa kalkma şansı var. israilin bu şansı yok çok fazla yaralanmış ve şu anda dünya üzerinde görülmemiş bir başarıyla ayakta durabilen bir toplum. barış isteyenleri bir elinde de israil bayrağı olmalı. aksi halde israil bir anne gibi yavrularını korumaya ne pahasına olursa olsun devam edecektir.
Hikayesini okudukca insanlıktan ve insanlığımdan utandığım güzel insan. Başka insanların acılarına ortak olmayı daha küçücük bir kızken kafasına koymuş Amerikadan filistine acı çeken insanların yanında durmaya gelmiş ve sonunda Filistinli birilerinin evleri yıkılmasın diye zırhlı buldozerin önüne kendini siper etmiş ve ezilerek ölmüştür. Annesine bir mektubunda rüyalarında amerikadaki evinin kendisi ve annesi içerideyken dozerle yıkıldığını gördüğünü yazmıştır.Dün dozerle ezildiği yere bugün koca bir yardım gemisi olarak gidecektir... Allah rahmet eylesin...
israil buldozerleri altında kalmış cesur insandır.
yüzyılımızın gerçek kahramanıdır.
"insan" kelimesinin karşılığıdır.
"vicdan" kelimesinin vücut bulmuş halidir.
rachel corrie demek zulme karşı çığlık demektir.
bunun için gazze'ye giden yardım gemilerinden birinin adının rachel corrie olması ayrı bir anlam taşıyor.
namert, alçak düzen içerisinde bulunmak yerine bu düzene karşı durmuştur. düzen onu dozer gibi ezmek istesede o şerefli duruşuyla geri adım atmamış düzene boyun eğmemiştir. zafer kazandığını düşünen alçak düzen bıyık altından sırıtırken o düzene cevap vermeye bile tenezzül etmemiş ruhunu özgürlüğe salıvermiştir. ruhu şad olsun, bu kahpe düzene lanet olsun.
Tıpkı Rachel Corrie gibi, o da bir karakter olsa da vicdanının sesini dinler her daim. Anti-Kahramandır ikisi de. Tek farkla. Behzat Ç. bir karakterdir ve hiç yaşamadığı için asla ölmeyecektir. Rachel Corrie ise yaşamış ve vicdanının sesini dinlediği için hiç ölmeyecektir.
--spoiler--