4. sınıfta hatta yavaş yavaş 3. sınıfın sonlarına doğru başlar pişmanlık. hiçbir şey hayal ettiğiniz gibi değildir; hayal ettiğiniz gibi olmayacaktır. bölüme girerken hayal edilen şey; klinik açarım çılgınlar gibi parayı kırarım; hastalara da bol bol terapi yaparım hepsini çok güzel tedavi ederim ohhh miss. peki sonuç: klinik tabiki açamıyosun yüksek lisans+ tonlarca aşırı pahalı eğitimler alman gerekiyor. peki 4 yıllık mezun olan psikologlar napıyor? cevap: fellik fellik iş arıyor; batıda yaşıyosanız hele maaşlar çılıgn düşük; anaokulu, özel eğitim, bakım evlerinde falan çalışıyorsun. iş tatmini=0. yani olay şu ki; yazmayın, psikolog olmayın. çünkü istediğiniz gibi psikolog olamıyorsunuz hele ki bu ülkede sıfır sıfır sıfır.
Okuması zor, mezun olması zor, çalışacağın alanı seçmek daha da zor, insanların olmayacak sorularına maruz kalmak, hakarete uğramak, laf yemek daha da felaket olan meslektir. Hiç göründüğü gibi oturduğumuz yerden sallamıyoruz. Insanlar bu mesleğe haksızlık ediyor cidden...
cahiller tarafından tip okuyup doktor olduğu sanılan , bazı doktorlardan bile cok para kazanan , yardım alabilecegimiz ; her kesimin ihtiyacı olabilecek , sizi sonuna kadar dinleyip ortak çözüm bulabileceginiz , yardımsever rahatlatan meslektir.
gözlükleri ve elindeki not defteriyle bir köşeye oturur. sizin de yanıbaşındaki deri koltuga yatmanızı ister. sonrasında dinlemekten ne zevk aldıgını hiç anlamadıgım o meşhur çocuklugunuzu anlatmaya başlarsınız. genelde psikolojik sorunları olan insanlar bir çözüm bulmak için psikologa başvurur. unutulmaması gerekense her psikologun aslında zır deli oldugu gerçegidir.
sizin psikologlara, danışmanlara ihtiyacınız var da onların size de acaba gerçekten tahammülleri var mı diye kendinize sorsanız ya diyen meslek grubu !
Sadece parasının derdinde dinleyen. Hatta bazı çeşitlerinde dinlerken saygısızca esneyenlerinin görüldüğü türdür. Onlarla ilişki ticarete dayanır. Parasını ödediğiniz müddetçe yanınızda olacaktır. Bazen öyle bir meslekle kıyaslıyorum ki hangisi daha ahlaklı bilmiyorum.istisnalar üzerine alınmasın.