psikolog,edebiyat fakültesi psikoloji bölümü mezunu olan, hastalık ile ilgili bir teşhis koyma ve ilaç yazma yetkisi olmayan, hastalarına sadece psikoterapi uygulayan çalışanlardır.
gittiğim yıllarda bi boka yaramıyor, seans başı 60 lira alıo her hafta cağırıyordu.bir saat kendimi anlatmam bitince himmm peki bu sana nasıl hissettirdi diyodu atıyorum mutsuz hissettirdu diyodum.evet bu sana mutsuz hissettirmiş diyodu lanet karı.verdiğim paraya her hafta lunaparka gitsem dünyanın en mutlu insani olmuştum.sonra siktir ettim kendi içimde çözdüm tabikisi.
eşcinsellik konusunda çoğunun dut yemiş bülbüle döndüğü meslek grubu.
zaten dandik eğitimlerle diploma aldıkları için bir kısmı hemen din, iman yoluna koşuyor. bilimsel bir alanda çalıştıklarını unutup kuran, hadis düz gidiyorlar. ulan karşında başka dinden bir danışan var ne yapsın senin arap masalını?
bilimden konuşmayacaksan siktir git başka iş yap. neyine psikologluk?
Acaba milletin arkasından derdini sikeyim falan diyorlar mıdır diye merak ettim. Şaka bir yana param olsa şu sıralar kapısını çalmaya fena ihtiyacım olan insan.
bana göre sağlık camiasının en talihsiz mesleği. dahiliyesinden tut dermatolojosine kadar kime gitsen. baktın olmadı psikolojik olmasın der başından savar seni. garibim psikolog napsın. ya psikolojik olmasın? diyemez. o kafa s*kilecek.
psikolog, psikiyatr aksine insanı ilaç değil de terapi, konuşma gibi yollarla tedavi etmeyi dener. psikolog olmak için tm de psikoloji okumanız gerekir ama psikiyatrist olmak için tıp üzerine okursunuz.
Kendileri sanki mükemmelmiş kendi insani problemleri yokmuş gibi başkalarının problemlerini çözmeye çalışan insanlar. Ben kendi psikoloğumun bilgisayarını karıştırıp porno izlediğini öğrendim lan.
Psikoloğun görevi senin sorununa çare bulmak değil sen ve öteki dünya(insan, hayvan, nesne) ilişkisine dengeli bir bakış açısı getirmek, sorunlarla ve acı ile kendi kaynaklarınla baş edebilmeyi öğretebilmektir.az konuşan bir terapist konuştuklarını duymanı sağlar.aksi halde arkadaşınla olan diyaloga döner
her halt icin psikiyatra gidilmez ha cok istiyosaniz gidersiniz de uc dakika soru sorduktan sonra ilaci dayar gonderir. psikolog, ilac kullanmadan tedaviyi amaclar. konusarak terapiyle falam filam. zaten kimse size probleminizi tamamen cozmeyi vadetmiyo, farkli bi bakis acisi kazandirma, sorunun asil sebebini bularak uzerine gitme gibi konularda yardimci olmaya calisiyo. tamam sen bunu yaptin evet ama bunu yapmaya neden ihtiyac duydun hadi bunu konusalim. mesela.
bunu komsu muhabbeti seklinde yapmiyo ama, esek gibi kitaplari bosuna okumuyoruz cunku.
Üniversite okurken birlikte kaldığım iki ev arkadaşım da psikoloji mezunuydu. yüksek lisans yaparak klinik psikologu olmaya Çalışıyorlardı. Ama gelin görün ikisi de insan psikolojisinden bi haber. Hele bir tanesine arkadaşlık ÇerÇevesi sınırında derdini anlatmaya kalkınca bile bırakın dinleyip Çözüm üretmeyi senin sözünü keser alakasız yanıtlar vererek konuyu değiştirirdi sen de böyle göt gibin kalırdın. Örneğin ya işyerinde böyle böyle oldu patron baskıcı Çok bunaldım istifa edicem vs anlatırsın onun sana vereceği yanıt yaa babam da benim evlenmemi istiyo geÇen böyle böyle dedi olur. Bu yüzden her kendine psikolog diyen insana güvenmemek gerekir Mesleğinin gerektirdiği temel özelliklere sahip değilsen bu işlere de hiÇ bulaşmamak gerekir.
Ne yapayimm dersin, ne yapabilecegini dusunuyosun der.
Bunu yapsam mi dersin? Yapsan mi hmm bakalim der.
Bi sey sorarsin, bu sizi neden ilgilendirdi der.
Dert mi anlaticaz dert sahibi mi olucaz belli degil.