daha insan vücudunu tanımayan; fakat insanlarla ilgili yargılarda bulunmayan çalışan insanlar. ilaç yazma yetkileri yoktur. asla bir psikiyatrist in tırnağı olamazlar. *
edit: ayrıca psikiyatrist ler tarafından konferanslarda genelde siklenmezler.
fen-edebiyat fakültesinden mezun olan ve ruh sağlığı alanında hizmet veren meslek grubundan kişilere verilen ünvandır.tıp mezunu olmadıkları için ilaç verme yetkileri yoktur.ülkemizde ara meslek olarak kabul edilmektedir.meslek yasaları yoktur.psikometrik değerlendirme ve terapi süreçleriyle klinik alanda destek verici olarak görev yaparlar.klinik alan dışında, gelişim, deneysel, sosyal, endüstriyel gibi farklı alt alanları mevcuttur.
psikologtur o.
doğru yazılmış hali mesleki ünvanımdır
ve hayır! sizsiniz "pis"kolog!
edit:"piskolog" başlığından yönlendirilmiş ileti. başlıkla alakasız kalmış olması da zaten moderasyonun düşünmesini uyarmasını silmesini gerektiren bir durum değil.
insanların,ruhsal sorunları olduğu zaman onlara tavsiyelerinle yardımcı olan kişidir.ilaç yazmaya hakkı yoktur,sadece hastalarını tatlı dilleriyle sakinleştirmelilerdir ve dertlerine çözüm bulmalılardır.Ayrıca erkekler genel olarak onlardan hoşlanmaz (bkz: Türk erkeği).Ayrıca piskolog'lar genel olarak bayan olurlar.
türk toplumunun %80inin gereksiz gördüğü aslında günümüz şartlarında insanların en çok duyduğu ama toplumun tepkisinden ve ücretlerin kabarıklığından dolayı sokağından bile geçmediği meslek grubu.açıkçası psikoloji okumak isteyen biri olarak birkaç sene sonra talebin artacağı ve önyargıların azalacağını düşünüyorum.çünkü gittikçe yabanileşen,yalnızlaşan ve makineleşen bi toplum oluoruz.insanlarla ilişkilerimiz az ve sorunlu.artık birbirimizi anlamıoruz ve içimize kapanıoruz yada çevremize zarar veriyorz.dertlerimizi paylaşacağımız sorunlarımızı tespit edip çözümlememiz için yol göstericek kişilerin sayısı gün geçtikçe azalıor.bu durumda psikolojik destek kaçınılmaz oluor.her ne kadar kimse kabullenmese de...
adım kolera doktor bey, izninizle şöyle uzanıvereceğim
anlatacağım şeyler hoşunuza gitmeyecek, dikkatinizi çekerim.
karanlıktan korktuğum için gözlerimi kapıyordum aslında
yakalım onu nereden giydim o şövalye zırhının yanınıza geldim
ve merhaba
bunca yıldır yırtınanların payıma düştüğü aldım şefkat yanıma
gel gör tırman sizden koyduğunuz teşhisti paranoya
muayenehanenizin camlarını kırdığım için
gerçekten üzgün olduğumu söylemeliyim
burnunuzu kırdığım için bağışlamalısınız beni
çocukluğumdan beri sakarımdır
çünkü şöyle çekilin rica edeceğim
umarsız kurbağaları
bağırsak enfeksiyonlarından korunma cemiyeti
eliza testi çözen çocuk
örümcek adamın vasiyeti
renginiz açıldı doktor bey
siz bi parça elektriği alın
işkillenilmiyecekleri ilişkiydi ilişkilerim
altıma denden yapanlar selam sabahsız içeri girdi
pireyi deve yapmış yarım ağzında
geceleri pijama giymeyen iklim
şaad ederken direkten dönen toptan tentenlerden
ve sapkın genlerden gençlerden hiçlerden
link hatlarından zart diye başladı
kendimi çomak gibi sokarak
sizinde bir pişti dolduğunuz
çarka
sikiyorum sisteminizi psikiyatrinizide
kibrit için sağolun sigara
içkili bir adamın aynalara bakarak içmeye devam etmesi tehlikelidir
ayna bir arka bahçedir
arka bahçede öcüler ve hummacılar
eşli pişti oynarlar
temkinli olan benmişim aslında
şizofreni teşhisi koydular
yorgun hislerimi gidip kasaya kilitledim
etiketlendim çocuklardan uzak
mühürlendim bir bakıma çocuğun
gözündeki gökyüzü sökmekle eşdeğerdir bu
o günden beri ağlıyorum işte
inanç bitiminin cezası bu yere döktüğüm benzin
üzerinize sıçramak üzere doktor bey
sizi hiç iyi görmedim.
atlatamadığınız yada takılıp kaldığınız ruhsal sıkıntaları aşmamız için pratik yollar bilen kişilerdir. yapmanız gereken davranışlara örnek veren yada sakınmanız gereken şeylerden uzak durmamızı öğütleyen vede bunu size yaptıran bu kişiler gerçekten insanoğlunu çözmüş kişilerdir.
şu ana kadar yeryüzüne gelmiş ve gelecek en mükemmel psikolog iki cihan güneşi h.z muhammed (s.a.v) efendimizdir. vede onun izinden gitmiş yunuslar, mevlanalar .
bence müslüman bir kişi psikolog ihtiyacı duyuyor ise dinine sarılmadığından yada tam olarak dinini anlamadığından yaşayamadığından yada yaşamayı devam ettiremediğinden kaynaklanıyordur. hani bu işlerde çok yapmak üstüne çok düşmek makbuldur ama önemli olan sürekliliktir. vesselam .
yerde acı içinde kıvranırken yardım almak için kollarınızı savurursunuz boşluğa hani. etrafta kimseler yokken çaresizlik içinde beklersiniz. eğer kimseler yardımınıza gelmiyorsa veya yardım etmek isteyenler yardım edemiyorlarsa işte o zaman psikoloğa ihtiyacınız var demektir.