erciyesi üniversitesi türk sanat müziği bölümü üyelerinden yrd. doç. dr levent değirmencioğlu ve doç .dr hasan arapgiroğlu' nun makamsal viyolonsel eğitiminde gencebay tekniğinden faydalanmak konulu araştırmalarına konu olmuş. araştırmada berhudar ol albümündeki 5 şarkıdaki viyolonsel pasajları derinlemesine incelenmiş sanatçı.
sonuç olarak hakkıında 26 sayfalık gencebay müzğinden öğretiler sunulmuş. ana enstrumanı bağlama olan bir adam için bu bir mucize gibi bişey. gencebayın yaylı ailesine ne kadar hakim olduğu da ortada. http://sbe.erciyes.edu.tr...-%20_199-224.%20syf._.pdf
fazıl say ın 3. sınıf müzisyen muamelelerine neden bu kadar çok kızdığımızı, neden ferdi tayfurla neden müslümü gürsesle neden iboyla ya da neden diğer türk müzisyenlerde kıyaslanmasına kızdığımızı şimdi daha iyi anlayacağınızı umuyorum.
O, siyaset yapmaz. Orhan Gencebay, Türkiyenin Orhan Babasıdır; partiler üstü, siyaset üstü bir insandır. O heyette de tamamen sanatçı kişiliğiyle, barış adına bulunuyor. Kaldı ki, Orhanın ne kadar vatansever olduğunu bütün Türkiye bilir. Buna rağmen yapılan bazı kötü konuşmalar ikimizi de üzdü. Eminim, o sert eleştirileri yapanlar, bir gün söylediklerinden utanacaklardır.
not: 1) kendi adına konuşsun. sevenlerinin babası olabilir. benim değil.
2)yaptığı bal gibi de siyasettir. üstü de ne oluyor ki? bu pilav üstü mü ki?
3)bence üzülmesinler. inanıyorlarsa devam etsinler yalamaya.
4) utanacak olanlar onlar. biz değiliz asla.
kendisi bile kendini bu kadar savunamazken, eşi sevim emre ve sözlükteki itlerin ve köpeklerin kendini sonuna kadar savunduğu akil adam.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"boğaziçi köprüsü'nden kopan taksi etiler'e doğru yol alırken, radyoda orhan gencebay'ın hayat kavgası şarkısı çalmaya başladı. ibrahim kurban'ların evinin önüne geldiğimizde şarkı henüz bitmemişti. şoföre parayı saydım, fakat arabadan inmedik. şoför, soru soran gözlerle suratımıza bakıyordu. işaret parmağımı dudaklarıma götürerek, "hişşşş" dedim. şarkı bitti. biz taksinin arka kapılarını aynı anda açıp dışarı çıkarken, ibrahim kurban başını içeri uzatarak durumu şoföre açıkladı:
"orhan gencebay çalarken arabadan inilmez kaptan."
onun ne kadar hoşgörü sahibi olduğunu bilmeyen itlerin gelip hakkında atıp tuttuğu sanatçı. önce saydırdığın adamın kim olduğunu bileceksin. sonra konuşacaksın. pezevenkliğin alemi yok.
babalığının fiyatı varmış. Uzun yıllar boyunca çalışarak elde ettiği babalığı sattıysa sanırız ihya olmuştur.
Alemi olan pezevenklik ruhunu orospu gibi satarsan olur. Saydırdığımız adamın kim olduğunu bilememişiz. Kendisi orhan gencebay da olsa doğru amaca hizmet edemiyorsa benim gözümde bütün vasfını yitirmiş olur. Bunu sorgulama hakkın yok oç.
tek şuçu türkiye de doğmuş olması. avrupa da doğsaydı eğer, bach ile vivaldi ile kıyaslanırdı. ama türkiye'de halka hitap ettiği için dolmuş müzikçisi oluyor.
akli adam olmana gerek yoktu be baba. biz sen çıkıp konuştuğun zaman zaten dediklerini dikkate alıyorduk. onla bunla şirket olup ...
neyse. sana olan saygımdan hiç bişey yazmak istemiyorum orhan babacım be.
Sonunda çark etmiştir. Gezi parkına desteğini belirtti. Akil adam dönemi bittiğini ilan etti. Ampülün bütün projeleri elinde patlıyor, bu da akp'nin beyin yoksunu gençliğine kapak olsun.
--cüneyt arkın-- Orhan Gencebay'ı çok severim ama arabeskçi olduğu için de nefret ederim. Arabeskçileri affetmiyorum. Ben de Tanrı ya yalvardım bir gün arabesk film çeksem diye... Acı çeksem, bol bol şarap içsem. Adam masada oturuyor, annesi hasta. Ağlıyor, bir şarkı söylüyor. Ben de çekebilirmişim aslında! Sadece Türk sinemasını değil Türk kültür ve yapısını 100 yıl geriye götürdüler. Dünyanın en büyük tarihine sahibiz, büyük bir medeniyet ve kültür var. Ecdadımız neler görmüş? Türk halkının yapısı arabeskçi değil; çocuklarımızın geninde arabesk yok.
--cüneyt arkın--