bugün

izlemeye karşı koyamadığım yarışmadır. 2014 ilk bölüm itibariyle söylemek istediklerim olan yarışma:

- diğer jüri üyelerini müzisyenlik, karizma, karakter, ses, yetenek vb. kategorilerde ikiyle çarpıp toplasanız bir tanesi anca yapılacak mazhar ve özkan ı tek koltukta oturtmak fikir olarak hoş gözükse de ikisini bir hadise ye denk hale sokma durumu hoş değil.

- buna paralel olarak, gökhan'ın yanına ikizini, hadise'nin yanına sinan akçıl'ı, ebru gündeş'in yanına da reza zerrab'ı oturtmanın uygun olacağını düşünüyorum. böylece daha renkli olacaktır. acun merak etmesin, ebru gündeş orada var oldukça onu bakanların önüne yatmaya can attığı kocası ve onun türk bayrağı fonunda cari açığı kapattığı açıklamalarını yaptığı görüntülerle özdeşleştireceğiz.

- dolayısıyla kalıyor gökhan ve mazhar-özkan ikilisi. hadise'nin bu yıl da başarısız olacağı kesin gibi. gökhan da küçükken hayranı olunan rock grubu üyesi karizmasını tamamen kaybettiği için yüksek dezavantajla başladı, o yüzden yeni bir silah bulmalı kendine.

- tahminim, mazhar-özkan ikilisinin seçici davranmaması ile kontenjanlarını erken dolduracağı ve ilerleyen bölümlerdeki sağlam seslerden gökhan'ın ilerleyen dönemde şansını arttıracağı yönünde. bakalım yarışmacılar şimdikiler kadar iyi olacak mı?

- talep bu yıl yoğun olduğu için her yarışmacının jüri üyeleri önüne çıkmayıp bir ön eleme yapıldığını görüyorum. böylece sağlam seslerin yüzdesi artmış oluyor tabii, ama sanırım bu şekilde de yarışmaya renk katan geçen yılın hızır'ı, soner'i, esra'sı hatta finalist olup kaybeden mehteran arkadaş* gibi seslere rastlayamama riskimiz olacağını düşünüyorum.

-tekrar belirtmeliyim, ebru gündeş hiç hoş değil, yaptığı ve söylediği de anlamlı değil çünkü bizim için kötü bir algısı var. hadise de etkisiz eleman, keşke müzikten daha iyi anlayan azıcık çatlak ve yandaş olmayan bir bayan müzisyen bulunsa kendisi yerine. yani cinsiyet ayrımı yapmak için söylemiyorum ama bayan jüri üyelerinin türkiye'deki bayan vokaller içinden iyi bir temsil gücü olmadığını düşünüyorum. erkek jüri üyelerini olumlu buluyor olmamızın onların istenmiyor olduğu gerçeğiyle örtüşmediğini de belirtmek isterim.
mazhar-ozkan cok uymuş cok da guzel olmuş.

birinci bunlardan cikmazsa ayiptir.
garibim hadise' nin topaç gibi fır fır döndüğü ama kimsenin secmediği acun ılıcalı yarışması.
şu ana kadar bu yarışmada bir sürü saçmalıklar gördüm fakat bu sefer iyi olmuş. Iyi olmasının sebebi de mazhar ve özkan ikilisi.
arkadaş bir yarışmacıda 3 yaşımdan beri müzik ile iç içeyim ailem müzik ile uğraşıyor demesin. seneye ben katılacağım müzikle alakam yok sadece tuvalete söylüyorum, çıkan yankılı sesimi size dinletmek için çıktım buraya diyeceğim .
Hadise ve ebru gündeşin mide bulandirdigi yarışma.
hakkında yazdığım (#25291673) ve sonrasında televizyondaki eğlence programları eksiği nedeniyle herşeye rağmen izlemeye karar verdiğim, ama bu akşam az önce gördüğüm bir olay sebebiyle canımı sıkan, hem de epey sıkan yarışma-eğlence programı. yok yok, görünen o ki en çok şov programı.

tanıtım videosunda ingilizce konuşan karima isimli fas'lı güzelce bir hatunu görünce işkillendim. acun bu kızın seçilmesini peşinen bağlamış olabilir mi diye düşünmeye başladığım anda kız bir şeyden hüzünlendi ** ve ağlamaya başladı. şov başlamıştı bile.

sonra, ada sahilleri yazdı, kız şarkıya girdi, iki sözcük etti-etmedi, biri butona bastı, üç saniye içinde diğer ikisi, çok az sonra tek kalanı da bastı. ağızları açık izliyorlar ama işin ilginci, ben hala sesi sınırlı ve gayet de rahatsız edici bir aday performansı duyuyorum. bu bahsettiğim jüri ki, mis gibi performans çıkartan insanlara karşı temkinli, son ana kadar bekleyen bir tutum içerisindeyken, söylenen sözcüklerin arapça olması ya da arap gırtlağı mı bu kadar süper bir his uyandırdı merak ediyorum. kısa yoldan şöhret olmak isteyenler koşsun, daha dün arabesk gırtlağıyla şarkı söyleyen bir arkadaşa birisi bile pas vermezken, iki arapça sözcüğe çat diye döndüler.

valla, buradaki aşağılık kompleksi midir, yoksa ülkemize özgü olanı bilinçli aşağılama çabası mı o apayrı bir tartışma konusu; ama izleme motivasyonunu arttıran gökhan'ın şaşırma vauv'ları ya da özkan'ın el hareketleri gibi jestleri peşpeşe görünce içimi bir hüzün kapladı. niye mi, şundan: belki de bunu numaradan sadece bu yarışmacı için yaptınız, varsayalım öyle olsun. ama farkında mısınız bilmiyorum, bundan sonraki her türlü seçiminizde samimiyetiniz sorgulanacak. dahası her türlü iyi-kötü yorumunuzun bir uzmanlığa değil tamamen o anki birşeye ya da peşinen karar verilmiş bir yol haritasına bağlı olup olmadığı şüphesi artık hep içimizde yaşayacak.

karima ön adlı bayan yarışmacıya, seçildikten sonra hem türkçe şarkı söylettirilmesi hem de hadise ile düet yaptırılması gibi zorlamalar ise reytingi arttırmaktan ziyade sesinin betliğini daha dışa vurmaya yaradı gibi. ya, daha diyeceklerim vardı da, şimdi söylediği şarkıyı yorumlama tarzı berbat olup da son adımda uzatmayı iyi yaptı diye dikkat çeken yarışmacının performansının çok çok iyi olduğu falan söyleniyor ya. jüri üyeleri muhabbetlerini hadise'nin sürekli sesli kopuşları bağlıyormuş gibi geliyor ya. karima'ya ilk ebru gündeş döndü ve bundan bile işkilleniyorum ya... öyle işte.
Mazhar istemediği sanatÇılara Özkan bastığı iÇin döndüğünde sabote ediyor. Ben istemedim Özkan bastı diyor. Yani 40 yıldır Çalıştığı arkadaşını zor durumda bırakıyor . Ve 3 kez oldu.
oyun havasıyla hangi akla hizmet katılıyor yarışmacılar merak konusu.
melsum isimli yarışmacının performansı iyiydi. babası, bu ismi sevdiği felsefecilerin isimlerinden derlemiş.
o bi garip geldi bana.
arada gözlemlediğim kadarıyla hep aynı çelişkiyle devam edip giden yarışma.

eğer yarışmacıya dönülmemişse ve bir bahane bulmak isteniyorsa (ki nezaketen bir şeyler söylemek gerekiyor) senden yıldız tilbe gibi bir ses karakteri duyamadım deniyor.yani zorlama bir şekilde kişinin o şarkıyı yorumlayana sesini benzetmesi isteniyor. bazen de tam tersinden oynanıyor onda da kendi sesini niye öne çıkar mıyorsun lafı söyleniyor. çok yıldız tilbe gibi oldu halbuki biz senin sesinin rengini, karakterini duymak istemiştik.

karar verin özgünlük mü istiyorsunuz yoksa esinlenmek mi? hep çevir kazı yanmasın hep. zaten şu işin bahane kısmı sıkıcı. dönmedim abi etkilemedi ki dönmedim. az biraz etkileseydi dönmüştüm zaten. neyse altı üstü acun projesi. ne bekliyon hafız? ha dönmek ha kutuyu açmak?!
(bkz: o ses arabesk)
türküyle ilişkili söylenen, yarışmacının o etiket üzerime yapışıp kalmasın ben herşeyi söyleyebilirim temalı yorumunu .ötünden anlayan bir jüriye sahip yarışma. zira jürinin çemkirmesine ve anlamsız sertliğine mazhar alanson tecrübesiyle ve birikimiyle müdahil oldu ve evrensellikle ilişkili birkaç kelam etti. söyleneni anlamayıp karşı tarafın ağzına lafı tıkarak sanatçı oluyorsun ülkemde. durum bu.
bu sezon açık ara en bayık sezon olmaya adaydır. jürinin hareketleri de iyice sıkmaya başladı.

mazhar alanson ve özkan uğur hiç yoksa 45 yıllık arkadaş, hatta dostlar. dönme-dönmeme, sen bastın-ben bastım, "niye basıyosun az beni bekle", "e biz de mazhar'ı beklemeden basalım o zaman amk" türünden kavgaları çok eğreti duruyor. samimi değil, yapmasınlar.

ebru gündeş ile ilgili kendisini görünce aklıma ilk gelen ilk şey "bahşişinin önden verilmesi". döndüğü her üç yarışmacının ikisinde aynı şarkıyı kendisinin de söylemeye başlaması ultra itici, sinir bozucu.

hadise bu sezon -kendisinden hiç hoşlanmamama rağmen- duruşunu en naif bulduğum jüri üyesi. en azından eğlenmeye çalışıyor ama dördüncü sezon oldu be kadın artık. sıkılmadın mı? yok seçmezsen yatarım yok bilmem ne.

gökhan özoğuz'un da geçen seneki naifliğinden eser kalmadı. bu sene, geçen seneki über başarı neticesinde kendisine bir göt kalkması, hani nasıl desem ağır ukalalık çökmüş durumda. iki kelimeyi bir araya getirememesi de ayrı mevzu.

güya bu seneki sesler çok iyiymiş de bilmem ne. ulan bu gözler kulaklar ömer topçu'yu, semiramis çalışan'ı, bihter erkmen'i, mehmet-koray ikilisini -ki isabel bu yarışmanın en iyi performansı olabilir- falan gördü, dinledi. üzerinden epey zaman geçmesine rağmen bu isimler iz bıraktı. bu sene daha bi' skim yok.

olmamış acun bey diyor, on üzerinden 2 veriyoruz. o da mazhar alanson'un şahsi performansı hatrına.

başka sözlüklerde yazan yazarlardan birinin dediği gibi: kazananı fuat güner'dir.
Hadiseyi sadece kari görmemis barzolarin seçtiği yarışma. Gerçi o da barzo şarkılara dönmüyor.
ilk sezondan sonra bitmesi gerekmiş dedirten ses yarışması. ilk sezon gerçekten kaliteli sesler vardı. Şimdi popstar alaturka'dan farkı kalmadı açıkçası.
birinin ebru gündeşe şarkıları yarışmacıların söylemesi gerektiğini anlatması lazım. tamam ablası sesin güzel ama alaturka orkestra görmüş bülent ersoy gibi durmadan çığırmayı kes artık. koskoca kadınsın fukaralardan rol çalmak niye. aslında izlemediğim program ama ebruya kıl olacak kadar izlemişim genede.
su erçulha diye bi kız vardı ne söylemişti beee

https://www.youtube.com/watch?v=EUh9b9Z2-8A
gökhan, sınıfta sürekli gezen, yerinde duramayan yaramaz öğrencileri andırıyor. koltuğa oturduğuna pek şahit olamıyoruz.
An itibariyle 373628292. Ahmet kaya klonunun şarkı söylediği yarışma. Bitmediniz amk.
hadise'nin zayıf halka olarak sırıttığı program. Seneye muhtemelen değişecektir. kendisinin yerine sıla çok iyi bir tercih olacaktır
Umarım sıla'nın asla katılmayacağı program olur.
Ebru Gündeş in her döndüğü yarışmacıya " ben sana zorla şunu oku demem sen ne istiyosan onu okursun sanma ki ebru Gündeş arabesk okuyo diye banada arabesk okutcak " demesiyle sıkmıs programdır.
4 kasım 2014 tarihinde yayınlanan programda isabel i söyleyen yarışmacıya dönülmemesi ayrı konu da acun un işte yarışmanın güzelliği bu demesi ayrı komik.
bu ayırt edici ve etkileyici sese dönmeyen juriyi eleştireceğine yarışmanın güzelliği falan diyor. juri maalesef sınıfta kaldı gene.
3638382882. Ahmet kaya klonuna dönülüp isabel' e dönülmemesi bunun ustune acun'un salakça yorumu ne bok olduklarını açığa çıkarmıştır.