bugün

paganini nin yazdigi bütün eserler keman icin güctür. bazilari el sürülür sekil degildirler. ünlü 24.kapris, güzel olmaya güzeldir ama 24 kaprisin en zoru degildir.

bence keman icin yazilmis dünyanin en zor parcalarindan birisi, okapris setinin 1.kaprisi 1 numarali mi majör kapristir. bu kaprisi calabilen bir adam, diger bütün kaprisleri calabilir. daha dogrusu keman icin yazilmis herseyi calabilir.

1.kapris (caprice nr.1,E-Dur) kemanda ricochet denilen yay ziplatma hareketinin 4 tel üzerinden yapilmasi teknigini kullanir, bunun yaninda cok da kazik üclülerle bezenmistir. calabilen adam icin calmasi 1,5 dakika falan sürer. ama o 1,5 dakika icin 1 yil calisman gerekir. son dört-bes satiri genellikle kemancilarin "kaza" yaptiklari bölgelerdir.

bunun disinda ingiliz milli marsi üzerine kralice nin huzurunda calmak icin yazdigi "god save the queen" varyasyonlari, "nel cor piu non misento" varyasyonlari acayip güctürler. cadilar dansi diye bir keman orkestra varyasyonu yazmistir, bunun ikinci varyasyonu da, fazlaca kaziktir.

1.paganini kaprisi en iyi calan adam itzhak perlman dir. ben o kaydi ilk dinledigimde kafami duvarlara vurarak parcalamistim.

perlman- caprice no.1

http://www.youtube.com/watch?v=6NOEH8Be-xY
(bkz: paganiniana)
gazeteciler, "kemanın hocası" diyorlardı durmadan. o da bıyık altından gülerek; "ama benim hocam gitardır," diyordu. onlarsa bunu her zaman şirin görünmek için söylenmiş bir söz olarak kabul ederlerdi. zavallı gitar! sesi duyulmayan varlık.( e.orsenna- dokuz gitarda dünya tarihi.)
1997 yılında David Garrett tarafından yorumlanmış eserleri, takdire şayandır. dinledikçe kendimi o dönemde hisseder gibi yaşıyorum. paganini, gerçek bir dehanın olması yanı sıra, tam anlamıyla müzisyendi. sanatçı kişiliğini hiç bir zaman ön planda tutmayan, gerçek bir kişilik örneği sergilerdi.
20 yaşında farklı keman çalış metotları bulur ve uygular. keman tekniğinde önemli buluşlar yapmıştır. keman, gitar ve oda müziğine eserler vermiştir.
kumar sevdası yüzünden çok fazla maddi sıkıntı çekmiş, bu yüzden kemanını dahi satma yoluna gitmiş şahane virtüözdür kendisi.
iltifatın kendisi, başka dünya insanı.
(bkz: übermensch)
Kimseye atışmaya girmeyecek kadar kibirli, yüksek egolu ve benzersiz derecede yetenekli virtüöz (idi). Konserlerinden birinde kemanın tellerini tek tek kopararak sonuncu tele de bir beste yaparak konserini tamamladığı rivayet edilir. Ölüm döşeğinde başına gelen rahibin onu kutsamasına izin vermediği için gömülmemiş ve 3 yıl kadar mumyalanmış bir şekilde, eski bir yağ fabrikasının bodrumunda tutulmuştur. Ardından ''kilise''den izin alan oğlu, O'nu Genoa kenti mezarlığına götürür, ancak ''halk'', kemanı çalışındaki mükemmelliğinden dolayı, içinde şeytan taşıdığına, yani notalara karşılık ruhunu şeytana sattığına inanmaktadır. Bu sebeple izin verilmez. 3 mezar daha değiştirir ve sonunda, ölümünden 36 yıl sonra, 1876'da, Parma'daki Della Villetta Mezarlığı'na gömülür.
gitar için yazdığı besteleri de keşfedilmeyi fazlasıyla hak eden büyük sanatçı.
https://youtu.be/Pl4oD_K0eKE
Eski yunanistan'da yaşasaydı bir müzisyen tanrı da niccoloş olurdu. Bu adamın kafasını getirin, sarılıp uyuyayım. Biraz kaprisli olsa da caprice 24 herkese çekici gelir.
cenova'da doğmuş olan italyan besteci,gitarist ve kaman virtüözü. kadınlara ve kumara olan düşkünlüğü ile bilinir. rivayetlere göre bir konseri öncesi kemanını kumar masasında kaybetmesi üzerine son dakikada zengin bir tüccarın ona hediye ettiği kamanla çıkmıştır sahneye. söz konusu keman hala cenova'da sergilenmektedir. genetik bir bağ dokusu rahatsızlığı olan marfan sendromu nedeniyle oldukça uzun ve esnek parmaklara sahiptir paganini. bu da kemanda olağanüstü sesler çıkarmasına olanak sağladığı için kendi çağında şeytanın oğlu olarak da anılırdı. kendisinin gırtlak kanseriyle öldüğü bilinse de yine bir rivayete göre ruhunu şeytana sattığı gerekçesiyle yakılarak öldürüldüğü de söylenir.
rivayetlere göre napolyon'un kızkardeşini de götürmüş.

(bkz: pauline bonapart)