dövüş sanatları için bruce lee, opera için luciano pavarotti, psikoloji için sigmund freud, güzel sanatlar için leonardo da vinci ne ise, spor dünyası için o anlamı taşıyan efsanevi basketbolcudur. *
--spoiler--
jl: halen smaç basabiliyor musun? en son ne zaman smaç denedin?
mj: halen smaç basabiliyor muyum? nesin sen salak mı? halen smaç basabiliyorum. halen zıplayabiliyorum. (i pumb basketball tarzı bir şey daha dedi anlayamadım lise ingilizcesiyle buraya kadar.)
jl: "acayip asabileştin, asabisin" tarzı bir şey diyor.
mj: asabiyim. çünkü aptalca sorular..
--spoiler--
Nam-ı diğer Air Jordan. Dünyanın en iyi sporcusudur, en iyi basketbolcusudur. internette her izleyişimde tüylerimi diken diken eden kişidir. NBA' i de bu kadar popüler yapan kendisidir.
bu kadar büyük bir oyuncu olmasına rağmen geçenlerde yaptığı "birini seçmem gerekirse kobe yi seçerdim, 5 yüzük 1 taneden iyidir" minvalindeki açıklamalarının saçmalığın daniskası olduğu majeste. lebron da altta kalmayıp "ben de bill russell ı seçerdim, onda 11 tane var" diyerek üstüne tüy dikmiştir zaten.
nba'in en çok sayı atan oyuncu
nba'in maç başına en çok sayı atan oyuncu (wilt chamberlain)
asist, ribaund gibi istatistiklerde de yeri yoksa
gelmiş geçmiş en iyi savunmacı
nba tarihinde en fazla yüzük kazanan oyuncu
nba tarihinin en büyük kazananı
olmadığı halde gelmiş geçmiş en iyi olarak kabul ediliyorsa o zaman doğrudur aga.
o zmaan susulur bir şey söylenmez.
önemli olan çok sayı atmak değildir. önemli olan önemli zamanda önemli işi yapmaktır. önemli olan tek başına takımı sırtlayabilmektir.. en boktan zamanda takımı ateşleyebilmektir. o son şutu potaya sokabilmektir. o zaman efsane olunur. bir maçta ortalama 150-200 sayı olur.
ama sadece bazı sayılar hatırlanır. işte bu adam onları atmıştır. belki en çok sayı atan oyuncu değildir ama en önemli sayıyı atan adamdır.
gelmiş geçmiş en iyi basketbolcudur.
bugün 50 yaşına giren efsane. zamanında şöyle bir söz söylemiş: "Bir bakmışsınız, 50 yaşında basketbol oynuyor olurum. Gülmeyin, limitler de tıpkı korkular gibi illüzyondan ibarettir."
Michael Jordan maç sırasında kendisinden 8-10 cm kısa bir adamın üzerinden smaç basıyor ve tribünden bir adam ''Anca onun üzerinden mi basabiliyorsun?'' gibilerinden laflar söylüyor. MJ bir daha ki hücumda 2.13'lük adamın üzerinden smaç basıyor ve tribündeki adama şunu söylüyor;
senin yüzünden geceleri çok uykusuz kaldım, kolumu sakatladım, asosyal insan oldum. basketbolu seviyorsam hep senin yüzündendi. chicago bulls tan ayrıldığında sanki sevgilimden ayrılmış gibi oldum. hala hiç bakmadan boğa resmi çizebiliyorum. özledim lan!