kendilerinden "ed-devlet'üt-türkiyya" diye söz eden veraset sisteminin doğal seçilim gibi olduğu türk devleti.
mısır'da kurulmuştur, kölemenler diye bilinir. kıpçak türklerinin orduya alınmasıyla oluşan askeri sınıfın zamanla güçlenmesi sonucu araplara hakim olmasıyla ortaya çıkmıştır.
çoğu sultanı arapça bilmezdi.
kutuz, baybars ve kalavun gibi sultanları vardır.
2. grup memlükler çerkezlerin de yönetime katıldığı gruptur bunlara burcî memlükler denir. bu ikinci safhada kıpçak, çerkez vs. bir arada görev almıştır.
osmanlı'yla bolca hır gür eden memlükler, ateşli silahlarca modernize edilmiş bir silahlı kuvvetlere sahip olamadılar; bu yüzden yavuz sultan selim'in kesin seferiyle tarihe karıştılar.
yine de memlükler, yönetici unsur olarak osmanlı tarafından denge unsuru olmaları için tutuldular. memlüklerin, 1798'de napolyon'la piramitler savaşı'nda çarpıştığını biliyoruz.
olm şu üstteki arap dedi koskoca türk ve çerkes devletine. iyi dua edelim de k*rt demedi. ulan bu k*rtlere kalsa türk diye bir soyu tarihten silerler. çok da siklememek gerek, neticede k*rt işte.
Yöneticisi oğuz değil kumanlardır. 300 sene hüküm sürmüş. Bunun yarısını kumanlar diğer yarısını çerkezler idare etmişler. Başka bir milletten olup araplara baskın gelmek büyük iş doğrusu.
Yöneticisi oğuz değil kumanlardır. 300 sene hüküm sürmüş. Bunun yarısını kumanlar diğer yarısını çerkezler idare etmişler. Başka bir milletten olup araplara baskın gelmek büyük iş doğrusu.
askeri aristokrasi devleti. çok uzun dönemler türklerce yönetilmiştir. sonlara doğru kafkas asıllı çerkezler tarafından yönetilmeye başlanmıştır.
bazı hükümdarları türkçe harici dil bilmez. ordusunun subayları türklerden oluşur. ortadoğuya güçlü teşkilat yapıları ile gelen türklerin asker olarak başlayıp yönetici olarak bitirdiği sayısız devletlerden bir tanesidir.
askeri darbe, veraset sistemidir. bu açıdan çok değişik bir sisteme sahiptir.
bazı hükümdarlar dönemlerinde kısa süreli de olsa, saray ve orduda türkçe harici dil konuşmak yasaklanmıştır. bunun sebebi, türkler dışında orduda bulunan diğer halkların aralarında örgütlenmelerini engellemektir.
arap tarihçiler tarafından "türk devleti" manasına gelen "ed-dewlet ul turkiyye" olarak adlandırılmıştır. çerkez dönemlerinde ise çerkez devleti olarak.
türkler tarafından yetiştirilen, ve başarılarını selçuklu/zengi bürokrasisine borçlu olan selahattin eyyubinin kurduğu eyyubi devletini yıkan kıpçak türkleri tarafından kurulmuştur.
türk devleti değildir. geniş alanlarda türkçe yer bulmamıştır. fakat türklerin kurduğu, yönettiği ve koruduğu bir devlettir. çokça islam, önemli derecede arap, birazcık da türk devlet anlayışını toplayın, ortaya bu devlet çıkıyor işte.
türk kelimesinden rahatsız olanlar, türklerin bu denli müthiş bir tarihe sahip olmasını kıskanır ayrıca.
osmanlı ve selçuklu arap kültürü falan yaşamamıştır. selçuklular eski türk-iran ve islam anlayışını sürdürmüş, osmanlı eski türk-roma-bizans-islam-arap-iran anlayışını almış bambaşka bir sentez yaratmıştır.
bu zengin kültürü bize hediye etmiş ve yeni bir "türk" yaratmıştır. islam düşkünlüğü kesinlikle eleştirilmeli fakat türk milletinin şanına hizmet etmiştir bu iki devlet de.