bOKTAN Kurum ve kuruluş. Şimdi para var bu işte. Hem de bok gibi para var ama senin benim gibilerine yok mına koyim. 1 kişi yer 1000 kişi yemeyi bekler. sonra bi kişi daha yer 2000 kişi yemeyi bekler. sonra bi kişi daha yer bu sefer de 3000 kişi yemeyi bekler. yani sen '' vallahi ben 3000'den biri olacağım '' diyorsan siktir git amk ne diyim.
Zengin olma hayaliyle dolu gençleri ''2 yılda zengin olacaksın'' diye kandırıp zamanlarını gereksiz işlerle çarçur etmelerine yol açan bir çetedir. Hatta bazı kendini kaptıranlar derslere bile gelmezler çünkü onlara göre okuyarak zamanınızı harcıyorsunuz. Neyse gelelim benim hikayeme ;
1-2 ay önce banada ilkokul arkadaşım gelmişti ''kardeşim nasılsın , kardeşim görüşelim hasret giderelim sana süper bir haberim'' var diye. Bende tamam dedim ve görüştük ''Simit Sarayında''.
Kot pantolon üstü ceket giyerek aklı sıra beni etkilemeye çalışıyor. Bir de parayı cep telefonundan hesaba para aktararak ödüyor ki hani bak parayı nasıl ödüyorum zenginim ayağı yapmak için.
Genellikle takım elbiseli adamlar geliyor konuşmalara geldi anlattı birşeyler, düşüncem dedim çünkü lise arkadaşım biraz düşünme ayağı yapıp ayıp olmadan ben düşündüm istemiyorum diyebilmek.
Bu fırsatı hiç yakalayamadım çünkü her ben düşünmüyorum dediğimde bana akıl verip beni ikna etmeye çalışıyordu.
Yani anlayacağınız bir türlü kurtulamadım en sonunda illallah ettim ve ilkokul arkadaşımı engellemek zorunda kaldım çünkü bunlar karşısındakinin düşüncesine saygı duymayan ''Kandırılmış'' insanlar.
Benim arkadaşıma kötü bir art niyet beslediğim yok ama beni sürekli tabiri caizse taciz edip ne zaman giriyoruz?, geç kalmadık mı?, bir sürü insan girdi sen hala girmedin bu senin kaybına diye laflar söylemeye başlamıştı.
Bu oluşumun bide kadın ayağı var. Sevgili süsü vererek sizi işin içine sokmaya çalışıyorlar. Ben bu oluşumun ilerde kavgaya hatta cinayete bile gideceğini düşünüyorum çünkü atıyorum benim iki yakın arkadaşım var ikiside bana satış yapmaya çalışıyor. Ben birini seçersem diğeri bana küsecek yani bu iş en yakın arkadaşınızı da kaybetmenize yol açabilir.
Ben olaya duygusal açıdan yaklaştım benim tavsiyem milleti kandırıp onların ağız kokusunu nazını çekeceğinize adam akıllı okuyun bir yerlere gelmeye çalışın.
beni de çekmeye çalıştıkları gereksiz holding.
aynı liseden mezun olduğumuz bir kız facebooktan felan ekledi. ilk 2-3 hafta normal olarak konuştuk neler yapıyorsun vs. sonrasında bizi hemşireliğin iş yükünden kurtarıcak bir iş buldum dedi.
neymiş felan filan derken kendimi bir kafede sunumu dinlerken buldum. saçma sapan vaatler verdiler, yok işte efendim kendi işin olucak rahat olucak çalışma saatlerini kendin belirliyorsun... grup halinde çalışırsan daha çok para kazanırsın o yüzden seni de bizim gruba dahil edicez vs.
önce bi aklıma yatar gibi oldu, sonra dedim ki kendi kendime oturduğun yerden para kazanmak bu kadar kolay mı? hem ne garantisi var ki? hemen ordan kalkıp ben vazgeçtim diyerek çıktım.
Biz de maliz zaten gece 4 e kadar sınava çalışıp üniversite kazanmaya çalışıyoruz. 2000 TL verip zengin olmak varken.
Beni de birisi davet etmişti madem çok kazanıyorsunuz hepiniz 100 lira verin ben de giriyim dedim. Sustular. Daha da araması.
Zamanında parayla cennetten yer satın alabileceğini düşünen kerizlerin 2015 modeli. Komik olansa yılın 2015 olması zaten.
Kimse bunlara para kaptırmasın dünyanın en boş vaadi. Işın Türkçesi sürekli 2000 lira Bayılacak keriz bulman gerekiyor. hiç akıl karı mı amk hiç etik mi bi yandan ayıp değil mi önce kendin salaklik yapıp sonra milleti salak yerine koymaya çalışmak bu iş kime nasıl mantıklı gelebiliyor bi insan nasıl her allahın günü 2000 lira verecek birilerini bulabileceğini düşünür kaç yaşına geldiniz hiç mi insan tanımadınız hayretler içindeyim doğrusu.
Para degil hayal vaad eden bir adet olusum. Kazanan var mi ? Evet gercekten var haklarini yememek lazim. Fakat bu kisiler bu ise ilk girmis, bu olusumun ust taraflarinda bulunan kisiler. Onu oraya onu buraya kaydirarak gercekten parayi kazaniyorlar.
Gel gelelim yeni giren/girecek arkadaslara. Yapmayin etmeyin, siz kazanamicaksiniz. Herseyi o ust tarafta bulunan adamlar kazanicak. Sirf yatirdiginiz parayi cikarmak icin iki kolunuzuda 30+30 yani 60 kisi koyabileceginize inaniyor musunuz ? He ben koyarim diyen varsa durmasin yapsin.
Bir işte "müritlik" derecesinde körü körüne bağlılık varsa o işten hayır gelmeyeceğini tekrar hatırlatan oluşum.. Tanıdığım ve çok sevdiğim insanların sürekli bu işten bahsedip sempati kazandırmaya çalışan birer robot ve hattâ "adaware"e dönüştüklerini; önceden yazdıklarında tebessüm ettiren mesajlarının şimdilerde sinir bozan "pop-up"lara benzemesini esefle izlediğim para odaklı tarikat.. Resmen "öyle birini tanıyorsan getir de beraber zükelim" felsefesi üstüne kurulu bir organizasyon..
Mandıra filozofu istanbul'da bunlara çok güzel giydirdiklerini düşündüğüm bir sahne var;
Megacı: Siz de bir yalı'da oturabilirsiniz! Yalı istiyorummmmm!!!!
Müridler: Yalı istiyoruuuuum!!!
Filozof: istanbul'da kaç yalı var?
Megacı: Aaaaltı yüz yalı vaarmış, aaaltııı yüüüüz!
Filozof: E bizim şirkette 750 kişi çalışıyor, 150 kişi açıkta mı kalıcak??
megacı: Hönkkk!
türkiye de yaygın bir düşünce olan yorulmadan, üretmeden, çalışmadan para kazanma sevdasının daha da ileriye taşınmış hali; köşeyi döneyim, kısa yoldan zengin olayım para kazanayım. mega holdings ve networking oluşumları da insanlara umut aşılayarak besleniyor ve büyüyor.
ancak hiç merak etmiyorlar mı ortada ne bir üretim ne ürün ne ticaret varken nasıl mümkün o hayallerindeki para? evet birilerine yalvarip sizin de onları üye yapmanız lazım falan filan.
uzun lafın kısası:
''lütfen aldanmayınız, bedava peynir ancak fare kapanında olur.''
ozellikle universite ogrencilerini kandirmaya yonelik bir olusumdur. baslarken yaklasik iki bin lira kadar para isterler, hesaplarinda ki paralari gosterirler, luks arabalarla cekildikleri fotograflari gosterirler, luks mekanlarda takilmaya calisirlar. aman uzak durun diyim.
Özellikle, diyarbakır ve bitliste inanılmaz bir şekilde herkes bu şirketin peşindeymiş, 30 bin lira istiyorlarmış üye olmak için, arabasını satıp bu işe gireni duydum!