karbonik asiti bol miktarda içeren sudur. karbonik asidi yüzünden emziren kadınların içmemesi önerilir. bebek, anne sütünden, aynı miktar karbonik asidi icmiş oluyor ve gazdan dolayı rahatsızlık çekebiliyor. tabiki bebek rahatsızken bir anneye'de rahatlık yoktur.
en sevdiğim, favori içeçeğimdir. bağımlısı oldum resmen, her gün en az iki tane içmeden duramıyorum.
esasında öteden beridir evde hep maden suyu olur. babam sürekli içerdi ve hazma iyi geldiğini söylerdi. şimdiye kadar hiç te 'al oğlum sen de iç, güzeldir' deyu ikram edip tokuşturmadı. hep kendi içti bencil babam. gerçekten çok dargınım bunun için.
herneyse, yaklaşık bir ay önce bi bakayım dedim ve o gazı, berrak tadı çok hoşuma gitti.
üstelik te çok yararlı bir içecek. günlük 1 litre filan içilebilirmiş. tam bir mineral deposu...
şimdiye kadar pek çok markayı denedim. çok hassas bir damak tadım olduğundan hepsinin farkını kolayca anlıyorum. kanımca en güzeli beypazarı dır. bunun dışındakiler onun tadını vermiyor.
güzel bir şeydir maden suyu, çok faydası da var ha. içiniz, içiriniz efendim.
tam tersi kabizligi önleyen, bagirsaklari ve mideyi rahatlatan, ferahlik ve zindelik veren super bi içecektir. gönül rahatligiyla gunde 2-3 sise içilebilir. beypazari tavsiye edilir.
sıcak yaz günlerinde buz gibisi içilince insanı ferahlatan içecek. normal su vücuttan 6 saatte atılırken sodanın yalnızca 3 saatte atılması dikkat çekmektedir. böylelikle vücudu rahatlattığı bir gerçektir. ülkemizde birçok markası olsa da kula, kınık, beypazarı, kızılay ve uludağ ön plana çıkmaktadır. yeşil şişesi ile insana adeta sağlık hissi veren bu markaların en kalitesi birbirine yakındır ve tercih şahsi zevke kalmıştır. (bkz: eau minerale naturelle)