--spoiler--
Sarı-kırmızılılarda ön anlaşma yapılan Atletico Madrid'li Reyes'in de haftasonuna kadar istanbul'da olacağı ve yıllık 3 milyon euro karşılığında sözleşme imzalanacağı bildirildi.
--spoiler--
bu kadar da rezil bir kurum. bi de yayıncı kuruluş olacaklar amk.
maç spikerlerinin alayı fenerbahçeli olduğuna göre, televizyonun galatasaraylı yada çemişkezeksporlu olma ihtimalinin olmadığı kanal. yandaş mı diyorlar şimdi bilemedim tam tabiri.
web sitesindeki yayın akışına göre manisaspor-eskişehirspor maçı hd fenerbahçebelediye maçı hd trabzonsporgaziantepspor maçı hd ,kayserisporbursaspor maçı ise digikanaldan sd olarak yayınlanacaktır.bursa'nın maçının sd olmasıyla baya şaşırtmıştır.
yarın onlardan önce davranıp hagi yi ben yollayacağım bu hafta hagi'yi bir türlü gönderemediler ikidir cortluyorlar sanırım öyle dedikodular var hadi hayırlısı.
yayıncılık anlayışı sıkıntı arzeden ama hakettiğinden fazla reklama boğulmuş bir garip kanaldır.
sakat yayıncılık anlayışının en somut örneği:
bugün fenerbahçe konyaspor maçında 85.dakikada tüm stadın atkılar açılmış bir şekilde eşlik ettiği samanyolu şovunu ısrarla göstermemiştir.samanyolu başladığında topun oyunda olduğunu mazeret kabul edip, acaba haksızlık mı ediyoruz diye düşünenler olabilir.
samanyolunun ortasında top dışarı çıktı, taç korner gibi birşey oldu ve lig tv o sırada fenerium alt tribündeki 2 tane battaniyeye sarılmış kıvırcık siyahi sarışın karması çocuğu gösterdi.
yani tabiri caizse götünü yırttı taraftarın muhteşme şovunu göstermemek için. böylesine rezalet bir yayıncılık anlayışına sahip kanaldır.
dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir spor kanalı böylesine muhteşem bir görüntüyü göstermek için can atar.ancak trabzonun,beşiktaşın ,galatasarayın hatta bursasporun en boktan tribün atraksiyonu allandıra ballandıra tekrar tekrar gösteren lig tv, çok açık bir şekilde art niyetini ortaya koymuş, fenerbahçe taraftarına karşı koyduğu mesafeyi tescillemiştir.
az önce şansal büyüka'nın anlatımına göre 3 boyut için italya'dan başka bir ekip geliyormuş.italya'dan gelen ekip 40 kamera ile 3 boyutlu çekim yapacakmış.normal yayın ise 20 kamera ile olacakmış.yani 60 kamera ile maç yayınlanacak.
maç oynanırken enstantane verme manyaklığının , spikerlerin 2-3 decoder daha satıçam diye sürekli oynanan vasat futbolu kaliteli olarak tanımlamalarına eklenmesiyle seyir zevki zaten düşük olan birçok maçı izlenmez hale getiren kanal.
parasını verip maç izleyen adamları maç içinde verdiği sanal reklamlarla kangren eden kanal.ulan zaten hayvan gibi abonelik parası ödüyo adam, bi de maç içinde reklam verip görüntüyü ne hakla küçültüyosun.
tek kelimeyle "iğrenç" bir yayıncılık anlayışına sahip uyduruk kanal. 14 şubat 2011 fenerbahçe kayserispor maçında sahadaki oyundan çok tribünlerdeki vasat vasat tipsiz kızları seyrettirdi bize sağolsun. her pozisyondan sonra direkt olarak rastgele kurban seçilen bir hanımkızımızın pozisyona tepkisini izledik 1 dakika boyunca. bir de insan gibi çekmiyor ki, kızlarının sitoplazmalarını göreceğiz anasını satayım. sanırım okan bayülgen'in ekibi seçiyor taraftarları, 50 bin kişilik tribünde erkek yok anasını satayım. iyi ki bizim maçlar dışarıda çok fazla canlı yayınlanmıyor, elalem kıçıyla güler arkadaş. bunlar yabancı liglerin maç yayınlarında da yapılıyor da maç boyu 2 kere, taş çatlasın 3 kere görüyoruz. ben böyle abazan bir yayın ekibi görmedim arkadaş.
cıvıklık desen bini bir para, tribünde bir pankart açılıyor "sudenaz benimle evlen" deyu, önce onu çekiyor yaklaşık 5 dakika boyunca. sonra da hemen gülen çifti çekiyor*, bunların sarılması, koklaşması falan, bir 5 dakika da o. ulan sen magazin kanalı mısın futbol kanalı mı? bize ne bu zırvalıklardan, lig tv'yi izleyen 70'lik teyze de olmaz ki gözleri dolsun. milyonlarca adamı neden ilgilendirsin bu abukluk? çekecek şey bulamıyorsan koy ekrana futbolcu bilgilerini, istatistiklerle futbolcu karşılaştır, geçmişteki maçları hatırla, ne bileyim ulan ilgi çekici şeyler yap. bunlar premier league'de var, her şeyi yabancılardan çalmayı biliriz de şu klasik yurdum cıvıklığından da kurtulamayız.
bunun dışında görmemişin yavaş çekim kamerası olmuş misali top her durduğunda birbirinden anlamsız enstantanelerin yavaş çekimleri, futbolcuları özürlü gibi gösteren surata ağır çekim zoom çekmeler falan, resmen çin işkencesi çektiriyorlar izleyicilere. işte özellikle ispanya liginde çok yapılır bu da hızlı hızlı her enstantane neredeyse yarım saniye sürer, peşpeşe ekrana getirirler, güzel olur. ama bizde alex'in bir pozisyona itiraz etme enstantanesi ağır çekimde 15 saniye gösterilir, adamın yüzü özürlü gibi görünür, buna da "renk katıyoruz maça" diyen lig tv çalışanları en orjinal küfürlere nail olmalıdır.
yorumcular/yorumculuk kıstasları desen ayrı berbat, onları başka zaman anlatırız. sonuç olarak maç yayıncılığı açısından neresinden tutsan elinde kalacak bir kanaldır bu. bin yerden derde boğulmuş türk vatandaşının ender zevklerinden birisi olan maç izlemeyi de piç etmek kimsenin hakkı değildir, 321 milyon dolarla ihale alıyorsan, vatandaşı abonelik ayağına soyup soğana çeviriyorsan maçları mesaj tv'den daha kaliteli yayınlamalısın arkadaş. beceremiyorsan yapma da diyemiyorum, burası türkiye, bu işi bilenler mi yapacaktı sanki; önümüze koyulan boku yemeye alıştık, yine yapacağız çare yok. ne o, "türk sporunun duayeni şansal büyüka"... haha, pek gözel...