bugün

am diye yazılır. abazanlara ithafen.
ver bir la minör diyip mi minörden veya kafana göre istediğin tondan girebileceğin sonrada kabahat sanki orkestraday mış? gibi mal gibi arkana baktıran akor.
gitarda kısaca am olan akor. ilk öğrenilen akorlardan biridir.
acemi müzisyenlerin jokeridir.
la si do re mi fa sol la * notalarını içerir, arıza almaz. *
bu akoru oluşturmak için makamdan minör kuralı olan bir, üç, beş sesleri çekilir.

yani: la, do, mi = la minör.

yukarıdaki notaları çıkartma formülü ise: * la notasından başlayarak bir tam, bir yarım, iki tam, bir yarım, iki tamdır.

yarım deyince bir perde, tam deyince iki perdelik tizleşme olur, sağa doğru kayar parmaklar.

bir minör akor gamının üçüncü notası ilgili majörü verir, bu örnekte do majördür.
bir majör akorun gamınınsa altıncı notası ilgili minörü verir.

ilgili olması tamamen aynı arızalara alması bakımından kolaylık sağlar. *
gitarda kısaca "am" olarak gösterilir.

edit: yalan mı?
hayatında nota görmemiş görgüsüzler tarafından iğrenç espirilere maruz kalan ton.
türk müziğinde vazgeçilmez gamdır. bu gam üzerinden istediğiniz şarkıyı çalarsınız biçersiniz.
la ile la arasında arızasızdır.
gitarın 5. perdesinden bareli hali basılabilir ,okumayı bilmeyenlerin okumaması gereken akordur am değil la minördür. am den em akoruna geçilmesi orgazm etkisi yaratabilir aynı zamanda başka iki akoru başlık olarak açmış yazarın başlığıdır.

(bkz: uludagsözlük gitar kursları)
çoğu şarkıda sol majör fa majör ve mi minör yada majör ile birlikte kullanılır.
gitar çalarken, parmaklar işaret parmağından serçe parmağa sırayla:
1, 2, 3, 4 olarak adlandırıldığında ve gitar telleri en alttaki ince mi telinden başlayarak en üstteki kalın mi teline kadar sırayla 1, 2, 3 ,4 ,5 ,6 olarak adlandırıldığında;

1. parmak - 2. tel - 1. perde

3. parmak - 3. tel - 2. perde

2. parmak - 4. tel - 2. perde

şeklinde elde edebileceğimiz akor.
(bkz: am) şeklinde yazılan akordur.
la, si, do, re, mi, fa, sol, la seslerinden oluşan dizidir. ayrıca do, la ve mi seslerinin aynı anda çalınmasıyla tınlayan akordur. ilgili majörü do majördür.
(bkz: am)
(bkz: do majör)
en kolay akordur.
okunuşu hiç problem olmayan fakat yazılışında yanlış şeyler çağrıştıran basit ama temel akordur.
(bkz: haluk levent)
türk pop müziğinde bir çok şarkının tonudur.kumsal gitaristinin vazgeçilmezlerindendir.genelde bunu sol majör,fa majör,mi majör izler ve akdeniz akşamları için zemin hazırlanmış olur.
do majörün ilgili minörüdür. türk müziğinde buselik makamına karşılık gelir.
ispanyol dörtlüsünün ilk üyesidir.*
E--0--
B--1--
G--2--
D--2--
A--0--
E--0--

şeklinde tableture edilebilinecek akor.
üzerinde hiç bemol veya diyez* bulunmayan dizilerden biridir. diğeri de do majör'dür.
sahilde ritim atanlarin vazgecilmezi. vay be cok saglam caliosun diyenlerin mal geldik mal gidicez dialoglarina sebebiyet veren en kolay gitar akoru.
(bkz: herkes la minorunu tutsun)
La do mi seslerinden oluşan akordur. Alkol yardırılmış ve efkarlanmış müzisyenin bir anda aklına gelen melodiyi la minör de bestelemesi muhtemeldir. Cunkü en kolay tondur. Hiç bir şekilde arıza almaz.

Neşeli müzisyen mi?
(bkz: Do majör)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar