çenesi düşük insanların ülkesi. amiyane tabirle mahalle karısı diye tabir ettiğimiz kişiler bunların yanında bok yemiş.
şuan karşımda bir tanesi var. birazdan 1 saat 45 dakika olacak, ayağa kalktı, montunu giyindi ama hala lafını bitiremedi. "bi huzur ver lan" diye bağırmamak için kendimi kasıyorum. şeytan diyor kalk, ağzını burnunu kır.
edit: bugun dayanamadim, bi tanesine "yeter ulan" dedim.
ayrıca kuvet dinarı dünyanın en yüksek değeri olan para birimidir.
saati greenwich saat ayarlamasından 3 saat geridir.
kuveyt halkı her türlü zenginliğe erişmiştir (petrol sağolsun); fakat bir türlü bu zenginliklerini ülke menfaatleri için kullanamamaktadır. belki halkın yeterince zeki olmadığından kaynaklanabilir. ama bunun bir de diğer yüzü var.
Halkının devlete vergi ödemediği , elektrik faturasının olmadığı zengin bir arap ülkesidir. Amerika'nın sömürdüğü ülkelerden en önde bayrak sallayanıdır.
ingilizce nin okullarda ana dil olarak okutulduğu ülke. halkın çoğu mükemmel derecede ingilizce konuşur. ayrıca parası dinar da çok değerlidir. öğretmenlerin ayda yaklaşık 5 bin dinar kazandıklarına şahit olmuşumdur. *
kişi başına düsün yıllık kazanc ortalama 50 bin dolar olan, nüfusunun 3te 2 si yabancı (toplam nüfusu 3 milyon kadar) üniversite mezunlarına devletin iş bulma zorunlugu olan gelecek kaygısı hiç olmayan genclere sahip bir ülke... saddam ın ırak ın basından devrilmesiyle huzur bulan gittikce büyümeye baslayan sırf bir sene içinde 80 gökdelenin yapına baslanan bir ülkedir ayrıca... anayasal bir krallıkla yönetilmekte. kral devletten maas almakta ayrıca ülke petrolleri kuveyt halkına zimmetli kanunlarına göre. gelirlerinin %95 i pek tabiki petolden! dünya petrol rezervlerinin %10 u bu ülke topraklarında. ileride petrolün biteceginden devlet fona simdiden para aktarmata! suan 200 milyar dolar kadar bir para biriktigi belirtiliyor.