atatürk'ün emriyle zeytinburnunda bizans döneminden kalan bir kreamatoryum restore edilip tekrar hizmete açılmıştı lakin sonra nedenini bilmiyorum kapandı bu.
bana nedense her söylendiğinde serbest çağrışım (bkz: crematory) durumunu yaşattıran grubun ismiyle alakadar olduğunu sandığım cesetleri yakma işleminin gerçekleştirildiği yer imiş.
almanya'da bulunan toplama kamplarında ölülerin yakılıp krema kıvamına ulaştırıldığı insanlık dışı korkunç yer..20.yyın sonunda hitler icadı.adam deli tabi gözü dönmüş..