ana malzemesinin buğday, et ve soğan olduğu ve daha çok düğünlerde yenen yemek. bazı yerlerde tavuk ve keklik etinden yapılsa da keşkeğin hası için gerdan eti tercih edilmelidir ve üstüne tarçın serpilirse süper ötesi olur. orta asya kökenli bu yemek, ilk yapıldığı bölge olan gaziantep-hatay civarından bütün ülkeye yayılmıştır.
her yörede bulunan ancak her yörede farklı yapılan ve hatta her yöredeki her bir evdeki yapımı farklı olan yemek. en güzel sinop yöresinde yenilir, en güzel de annem yapar.*
en guzel ege yoresinde yapilir. gorunusu igrectir ama tadi guzeldir. ama kalp,damar ve kolestrol sorunu olan yurttaslarimiza uzak durmalarini tavsiye ederim.
anlaşılan yöreselden çok ulusal bir yemektir. amasyalıların bayram günleri keşkek yapıp büyük bir aile ortamında yeme adetleri vardır. iç anadoluda(örn:nevşehir) aynı yemeğe gendime denmektedir.
tokat yöresinin en güzel yemeğidir. domatesi ,soğanı bol, eti bol konulmalıdır. baharatları da iyi ayarlanıp yanına ayran verilir ise tadından yenmez. ancak sahur ve iftarlarda aşırıya kaçılmamalıdır. şişkinlik yapma ihtimali çok yüksek bir yemektir.