Türkiye'de adına bireysel iddaa oynanan ilk sporcu. bugüne kadar isim hakkından dolayı 700 bin lira kazandı. Ancak Sofuoğlu, inancı gereği "haram" diye parayı kullanmıyor.
--spoiler--
Ailece itikatlı oldukları için bahis parasını almadıklarını söyleyen milli sporcu, "300 bin lirayla memleketim Sakarya'da okul yaptırdım. Kalanı da hayır işlerine harcayacağım. Artık isim hakkı istemiyorum" dedi.
--spoiler--
kendisi gibi yarışçı olan iki abisini de kaybetmiştir.tekini antreman sırasında teki de bir trafik kazasında yakın zamanda hayatını kaybetmiş.
dünya şampiyonu olana kadar hiç bir destek görmese de,şampiyon olduktan sonra sadece son iki yıldır federasyondan gelen destekten bile çok hoşnut olduğunu ifade eden mütevazi sporcumuz.
süpersport a geri dönüşü muhteşem olan fenomen. ilk kez katıldığı yılın son yarışında rahatlıkla birinci olarak kötü günlerin geride kaldığını ispat etmiştir. istiklal marşı için özellikle teşekkürler kenan.
not: bu büyük sporcu hakkında sadece üç beş arkadaşın yazı yazması gerçekten üzücü.
şampiyonluğunu ilan ettği yarışta bir grup vatandaşımızın piste inip türk bayraklarıyla motorunun arkasından koşarak tebrik ettiği şampiyon motorsiklet yarışçımız.
25.8.1983 ,adapazarı doğumludur.babasının oto tamirci dükkanında çalışmaya başlamış ve zamanla abisinin de katkılarıyla motosiklet sürüş tekniğini geliştirmiştir.sürekli abisini izleyerek bi nevi onu kendisine model almıştır.o zamanlar yaşları da küçük olduğundan gece yarılarına kadar iş bahanesiyle dükkanda kalıp, babaları eve döndükten sonra tamire getirilmiş olan motosikletlerle antrenman yaparlarmış.
2000 yılında türkiye şampiyonasında yarışan abisi bahattin kaza geçirerek ayak bileğini kırar.hemen özel bir izin çıkartılarak o zamanlar 16 yaşında olan kenan şampiyonaya dahil edilir ve çıktığı ilk yarışı kazanır.(drag yarışıdır).
babası bu yeteneğini gördükten sonra kenan'ı daha iyi yetişeceği almanya'ya yollar.burada kenan ilgili yerlerde kendini daha da geliştirir.katıldığı yarışlarda da önemli başarılar gösterir.tabi bunun için maddi destek gereklidir.babası da elinden gelebilecek olan tek şeyi yaparak tamirci dükkanını satar.bir süre bunu kenan'a hissettirmemeye çalışır.fakat kenan bunu öğrenir ve günlerce ağlar.
aynı yıl abisi bahattin bir araba kazasında ölür. bu kenan için daha büyük bir yıkım olur.artık hayattan zevk almamaktadır.sonuçta hem abisi hem de en iyi arkadaşı ölmüştür.tam bu sırada abisinin en iyi arkadaşlarından biri olan aytunç taş ona büyük destek vermiş ve tekrardan hayata bağlanmasını sağlamıştır.
bu gelişmelerden sonra kenan sürekli kendini geliştirmiş ve üst kademelere hızla yükselmiştir.son olarak supersport-wm şampiyonluğunu gözüne kestirmiştir.2005 yılında ilk iki yarışı kazandıktan sonra kaza geçirir ve bileğini kırar. bu sebeple kalan yarışlara katılamaz.sonraki yıl sponsorluk soronu baş gösterir.yamaha takımı sponsorluğunu çeker.(sanırım şimdi pişmanlar).ancak son anda isviçre'de yaşayan bir türk işadamı sponsorluk desteği sağlar ve honda ile anlaşmasına ön ayak olur.o yılı 3.lükle bitirir,kenan.
2007 yılında ise kırılmadık rekor bırakmamıştır,kategorisinde.sezonun bitimine de 3 yarış kala şampiyonluğunu ilan eder.
kenan'ın super gp de yarışması yakındır.hatta buradada büyük başarılar kazanmasının da süpriz olmadığını birçok otorite dile getirir.
sportmenliği, efendiliği, kendine has frenaj stiliyle örnek alınması gereken bir sporcudur.
Sorsanız kaç kişi tanır, kaç kişi bilir? bu adam 2007 supersport dünya şampiyonudur..
doğru bildiği yolda ilerlerken, ailesinden ve kendine inanan bir kaç kişiden başka, başta kendi ülkesinde bu sporun ileri gelenleri olmak üzere hiç bir kimseden destek görmeden, dişiyle tırnağıyla kazıyarak hayallerinin peşinde koşmayı sürdüren, gerçek bir başarı öyküsünün baş kahramanı. türk spor tarihi, seni çelmeyenleri, sırtından prim yapmaya çalışanları değil, senin bu onur savaşını yazacak.
kendisi istanbul park pistine sokulmadığını o yüzden bir kere bile orada çalışamadığını söylemiş. o anda yanında oturan mehmet atalay'da ucuz delikanlılık triplerine girip bik bik konuşmuş. "yok sularını keserim, yok elektrik vermem" vs...
"bu zamana kadar neredeydiniz efendiler" diye soracağım ama cevap alamayacağım kesin. o yüzden çeneyi yormaya gerek yok.
bu adam senelerdir avrupa'da babasının sattığı dükkanın parası ve yabancı sponsorlarla yarışıp birinci oldu. çıkıp gayet mantıklı bir şekilde bu başarıyı kişiselleştirebilirdi. hatta basın toplantısını iki yanına sponsorlarını alıp senelerdir yaşadığı hollanda'da yapabilirdi.
ama o ne yaptı? kendisine zerre yararı olmayan mehmet atalay'ı yanına alıp konuştu. başarısını türkiye ile paylaştı.
şimdi olacaklar belli. verecekler bu çocuğa yalandan 100 altın, sonraki şampiyonluğuna kadar da arayıp sormayacaklar.