Karakter bakımından en çok varyasyona sahip olan hayvan.
Bazısının dünya umrunda değil, günü kurtarmak için yaşarlar. Diğerleri, isterse sahipleri ölecek olsun dönüp de bakmazlar.. bunlar işte gelmiş geçmiş en hedonist canlılar arasına girerler. Bazısı hep sevilmek ister, rahat vermez, uyutmaz. ille de beni seveceksin diye tutturur. Öbürleri benden uzak ol da naparsan yap kafasında..
Yani demem odur ki bu kedi milleti kadar garip, kimyası bozuk, sağı solu belli olmayan bir canlı türü yoktur. Ki düşünün doğduğumda kediler arasında doğdum, bahçede bütün ömrüm kedilerle geçmiş, babam az mı ebeliklerini yapmış..
Ama yok arkadaş bunlar kadar cinsleri yok..
Hee bak tek ortak özellik var bu hayvanlarda buldum şimdi.. Sabah akşam, gece gündüz yeter ki bir yatıyor olun anında kaldırırlar. Kapı mı kapalı? Başlarlar önünde miyavlamaya.. Çıldırtırlar adamı kalıp açarsın, ne çıkar ne gider kalır aynı şekilde boş boş sana bakmaya başlar sanki hata sendeymiş gibi.
kedi (Felis bieti) , rabbimin insanlığa şirinlik olsun diye yarattığı karakterli ve temiz olması ile evde de beslenen bir hayvandır. aynı zaman da kedigiller (Felidae) familyasının asil bir ferdidir.
çıta,kaplan, aslan ve diğer yırtıcı akrabalarının yanı sıra ev ve sokak kedileri insanların yaşam alanlarının dibinde ve onlarla uyumlu yaşarlar.
bir batında dokuza kadar enik peydahlayabilmektedirler.
ortalama 10 yıl gibi bir ömürleri olan bu minik ve sevimli yaratıkların iri ve tembellerine tekir denilmektedir.
ünlü animasyon filmi olan garfield da bir tekirdir.
https://galeri.uludagsozluk.com/r/1077533/+
Çok güzel çok sevimli çok iyi çok hoş ama ben bu hayvana dokunamıyorum olduğu yerde oturamıyorum heran ayaklarıma dolanma korkusu yüzünden.
sadece kedi izleyerek yasayabilirim. her hareketiyle beni kendine hayran birakabilen canlilar. mesela tombul bir pati verin bana, öyle izleyeyim saatlerce. pembis burunlarindan öpebilirim.