öküz pastanecilerin kandil gecesi diye daha çok sattıkları, göz önüne çıkardıkları, o geceler haricinde neden satmadığı sorulması gereken olan simit .o gece yaş pasta, baton pasta ya da ekler alınmaz mı ? adet olsun beri gelsin. aynı, sadece ramazanlarda satılan güllaç gibi. aynı ramazanlarda trendi yükselen hurma gibi. hurma nedir? bildiğin elma, armut gibi bir meyve.
aşırı yağlıdır. zaten götü göbeği yağ bağlamaya müsait mutfağın yanından geçse kilo alan genlerimiz lütfen salata falan yesin. sonra göz zevkimizi bozuyorsunuz.
Hatay'da hiç denk gelmediğim simit. Nedense Gaziantep'te ve Niğde'de hep gözüme çarpıyor. Belki Hatay'da gerçekten satılmıyordur, bilmiyorum. Belki de ben Hatay'da pek fazla çarşı pazar dolaşmadığım için görmemişimdir. Bilen varsa konuşsun.
Kutu içinde Yarısı susamsız, yarısı susamlı olarak satılırdı. Susamlılar zevkle tüketilir. Burun kıvrılan susamsızlar da zaman içinde yokluktan yenirdi.
Taa ki birileri bunları sırf susamlı paketler halinde satmayı akıl edene kadar.
bunu ilk düşünen kahramanın adını bilmiyorum. Ama yılların sorununa çözüm bulduğu için kendisini saygıyla selamlıyorum.