juda aa ass kısmını ciddi manada itici bulduğum genel itibariyle ve walking dead'den gözümüzün aşina olduğu taş erkeği klipte judas olarak ikram etmesi sebebiyle beğendiğim lady gaga şarkısı.
--spoiler--
Son yüzyılın gördüğü en harika ppçulardan birisi olna lady gaga, yeni single'ı ile tekrar yarmıştır. Klibi, orjinallikten gözlerinizi ağrıtıyor. Harika bir klip: ince detaylarla çok güzel süslenmiş.Mesela:
3.38'de, tabancanın içinden çıkan ruj. ve bu rujla kralın ağzını boyaması... sonra lady gaga'nın o muhteşem yere düşüşü... Şapkasından ve de klibinden, aklımıza karolin gelmiyor değil...
Klibin sonunda: lady gaga'nın ölümü. Kabarık elbiseyle, tavana bakan faltaşı gibi gözler, ölümü çok iyi anlatmış. Tam o esnada şarkının: "Juudaa, judajuuuudaas, juudaa, judadadadaaass juudaa judadadas JUUDAAS!" diye bitmesi ise, bir başka efekt bence.
--spoiler--
Lady Gaga'nın son klibidir. klipte motorcular ve lady gaga nın her klibindeki gibi değişik bir tarz vardır. lady gaga bu aralar biraz düşüşe geçmişti, bu şarkısıyla o düşüşü telafi etmeye çalışmaktadır.
şu yazıyı bir okuyun. mutlaka okuyun. sonra klibi yeniden izleyin.
ve diğer kliplerini.
edit: nedenini söyle güzel kardeşim? bunu bazı kişiler de söyledi. tv'de bir programda söyledi. açıkça anlatamadı ama üstü kapalı anlatmaya çalıştı. o zaman tam anlayamamıştım fakat şimdi yavaş yavaş anlayabiliyorum. bunların aksini iddia edebiliyorsan, açıklayabiliyorsan bekliyorum. okuyacağım.
süper mistik bir lady gaga klibidir. judas'ın öpücüğünden tutun da ayak yıkamaya kadar bütün antik hıristiyan öğeleri yer bulmuştur. takılan bütün takılar saf altındır herhalde, 10 milyon dolar nereye gidebilir ki başka?
gaga'nın en insan gibi göründüğü kliptir. çok harika olmuştur ancak dünyanın en pahalı klibi olacak kadar para neresine harcanmıştır pek anlayamadım. şarkı ise yine harika.
klibinde lady gaga'nın hadise'nin eurovisionda giydiği kırmızı kıyafeti giydiği şarkı.
milyonlarca doların neresine harcandığını merak ettiğim bir klibe sahip şarkı ayrıcana. çok daha gizemli, düzgün, sanatsal bir klibi olabilirdi. born this way klibi gibi yine çorba olmuş. bad romance'ın klibinin yanından bile geçemiyor. bu klibe 10 milyon dolar harcandıysa o zaman bad romance'e 50 milyon dolar harcamış olmaları gerekirdi. lady gaga'nın yüzünün yakından çekilmiş görüntüleri çok klişe. sanki kral tv'de klip izliyoruz yani. neyse işte.. olmamış gagacığım.
eğer en pahalı klip buysa kazıklamışlar seni stefanicim. ama mary magdalene olsun, en baştaki motor sahnesi olsun * nakaratındaki dans olsun baya bir başarılı. bir önceki klibi born this way'in bir adım ötesine geçmiş.
klibine hayran kaldığım şarkı. born this way gibi, bir şeyler anlatan klip. dinsel içerikli imgeler söz konusu. o dahiyane makyajına hasta oldum, dansı da çok seksiydi. ve klibi izledikten sonra şarkıyı daha da beğendim. etkilendim sonuç olarak yani, boş bir klip değil kendisine yakışır tarzdan.
lady gaga'nın tartışmasız en güzel ve en normal göründüğü müthiş kliptir. yine bir kısa film tadında çekilmek istenmiş ama sahneler birbirinden biraz bağımsız göründüğü için klipten istediğiniz kısa film tadını alamayabilirsiniz. klipteki sahnelerde hristiyan gelenekleri/ritüelleri metofor halinde bizlere sunulmaktadır. hristiyan gelenekleri ve maria magdalena'yı bilmeyenlerin izlemeden önce azıcık okumaları gerekebilir ki klip daha iyi anlaşılsın. sonunda da... tanıdık gelen bir ritüele denk gelebilirsiniz. neyse izleyip görün.* http://gagadaily.com/2011/05/video-premiere-lady-gaga-judas/#more-18078
klibi türkiye saati ile gece 02:00'da yayınlanacak olan şarkı. klip 10.000.000$ bütçesi ile michael jackson ft. janet jackson'ın scream'ini bile aşarak dünyadaki en pahalı klip özelliğine sahip olmuştur.
edit:klip 22:00 civarında yayınlanmış.
klibi bu hafta perşembe, 5 mayıs'ta e!news'te gösterilecek olan şarkı. daha önce american idol'de yayınlanacağı duyurulduysa da herhalde bir anlaşmazlık durumu yüzünden american idol'de sadece kısa gösterimi yapılacak, muhtemelen akşam saatlerinde orjinali yayınlanacak. işte burda da sneak peek'i; http://gagadaily.com/2011/05/judas-enews/
(bkz: fevkaladenin fevkinde)
tekrar tekrar dinlendikçe hakikaten müthiş bir şarkı olduğunu anlıyorsunuz. alejandro 2 gibi durabilir ama öyle değil, bunun başka bir havası var. çıkış şarkısından kat be kat üstün, sollar nitelikte. klibi nasıl olur kim bilir? klibi bırak, bu şarkının bulunduğu albüm nasıl olur asıl merak edilen konu o. monsters serisini ikiyle çarpar, yüzle toplar. lady gaga, düşük düzeyde bir popüler kültür ürünü değil, britney spears gibi kötü şarkılar yapmıyor. popüler kültürün kaliteli örneklerinin aslında insana iyi gelen güzel şeyler olduğunu tekrardan hatırlatıyor. sonuçta judas'ı herkesin sevmesinin, hep bir ağızdan söylemesinin bir sakıncası yok. popüler kültürden nefret edenlerin bile (ki o bahsettiğim düşük düzeyinden nefret edenlerden biriyim), herkes seviyorsa ben sevmem diyenlerin bile lady gaga'nın judas başta olmak üzere çoğu şarkısını seveceğine eminim. ha eğer iş demet akalın benzeri 'pop kültürü' mevzusu olsaydı o başka..