2 aydır yaşadığım her bir karesi tarih, doğal güzellik kokan dünyanın en yaşanılası ülkelerinden biri.insanların içtenliği de cabası.en uyduruk sokaklarında bile ağzınız açık gezmeniz olasıdır.
23 yıllık hayatımın 1 yılını geçirdiğim, avrupa'nın en güzel ülkesidir. Başkenti roma, resmi dili italyanca ve şüphesiz en güzel şehri de firenze'dir. italyanca latin kökenli bir dildir. yine aynı aileden gelen ispanyolca ve Fransızca'ya çok yakındır. insanları sıcak kanlı ve konuşmaları candandır. Otobüs beklerken veya yolda yürürken yaşlı bir amcanın yanınıza gelip muhabbete başlaması olasıdır. sokakları tarih kokar ve her köşeyi döndüğünüzde yeni bir sanat eseri size gülümser.
italyanlar sürekli krizden ve berlusconi'den yakınırlar ama her cuma ve cumartesi gecesi herkes dışarıdadır, eğlenmeye çok düşkün insanlardır. Hiçbir şekilde gelecek kaygıları yoktur, sadece günü yaşarlar. Her zaman geç kalırlar. ayrıca ilginçtir, italyada kilolu insan sayısı yok denecek kadar azdır. Pizzaları mükemmeldir. Türkiye'deki pizzalar gibi her malzemeyi karıştırıp pizzanın tadını bozmazlar. Sade ama gerçektir.
avrupa da türkiye ile stratejik ortak olan, fakat sadece resmi olarak değil fiili olarak ortak olan tek ülke. türkiye ile arası çok iyidir. ab ye üyelik konusunda da sürekli türkiye yi destekler, defalarca fransa-almanya ittifakını türkiye ye karşı tutumları sebebiyle eleştirmişlerdir. dost ve müttefik ülkedir.
vize almak için gittiğim konsolosluğa sahip ülke. şahsıma kan kusturmuştur vatandaşları ve ayrımcılığı iliklerime kadar hissettirmişlerdir. vizeyi almama rağmen gitmemişimdir çektiğim sıkıntılardan dolayı. italya yandı deseler kinimden dolayı davul zurna tutar köçek oynarım o kadar yani.
en çok turist alan ülkelerden biri olduğundan dolayı, fiyatlar konusunda değişik prosedürleri vardır.
bir restorantta oturarak veya ayakta kahve içmek, farklı ücretlere tabidir. hesapta masada bulunan tuz, biber ve peçetelerin de ücreti yer alır. buna koperto denir.
taksiler free roam dolaşmazlar. taksiye binmek için durağa gitmeniz veya özel olarak çağırmanız gerekir. taksi çağrıldığı andan itibaren, başlangıcı 3 euro olan taksimetre işlemeye başlar.