en büyük hava yolu şirketlerinden biri olan alitalia iflas talebinde bulunda. italyan bankalarının varlık borç oranları çok kötü durumda. italya krizin ikinci dalgasına hazırlanıyor.
Hayallerim bir bir gerçek oluyor. Bir kaç yıl sonra vespam ile Napoli’de gezebilirim sanırım.
Bir gün deniz kıyısında yemeğin üzerine limon çello ile keyif yapacağım bekle beni! ciao italia, ciao amore...
Aslına bakarsan benziyor. Bizim de marmara ege ve akdeniz diğer bölgelerin yükünü çekiyor. Doğu anadolunun ülkeye hayvancılık dışında çok çok önemli bir katkısı yok. Kaldı ki yaptığın tüm yatırımlar zararda (bkz: terör) güneydoğu anadolu da ona keza. iç anadoluda tarım ve küçükbaş hayvancılık dışında yine çok çok önemli faaliyetler yok. Karadeniz bölgesi ise birkaç nitelikli ürün dışında - fındık, çay vb- bir de balık dışında bir katkısı yok. Bu durumda ülkenin sanayi yükü marmaraya ve kısmen egeye kalıyor. Şimdi ama orada da tarım yok diyenler olacaktır. Trakya arazisi ve güney marmara dümdüz araziler ve verimliler. Verimli tarım uygulanabilirse şayet o bölgelere fabrika yapmak yerine tarım yapılırsa bir hollanda da trakyadan çıkar.
90ların sonunda yaşadığımız krizi liseliler bilmez tabi, bunlar da az oç değil. Apo'yu vermemişlerdi zamanında! Hatta bir süre italyan malları kullanılmamıştı ülkede, hiç unutmam peder o zamanlar italyan bir şirketle anlaşma yapmıştı, kendisini kurtaracak bir anlaşmaydı elbette ama kriz patlak verince anlaşmayı iptal etmişti ve tekstil dükkanını kapatmak zorunda kalmıştı. Kimse de çıkıp madalya falan takmadı, olan bize oldu amk.
kuzey, güneye bakmaktan, onların refah seviyesini kendi emeği ile temin etmekten yorulmuş durumda.
aynı şey bizde de var. biz de yıllardır güneydoğunun elektriğini ödüyoruz, yolunu, sağlığını ödüyoruz. şimdi bir de Suriyeli tayfa çıktı, onlara da bakıyoruz. insanlıktan dem vurmadan evvel, durumun bu hale gelmesinde Türkiye'nin rolünü bir araştırın.
işsizlik oranına bakın. Türkiye'de akp tapkını olmayan, emeği ile parasını kazanıp vergisini veren, dürüstçe yaşayan akıl ve vicdan sahibi mutlu kimse kalmadı. orta direk bitti.
bence tam bir tehcir ve izolasyon sağlanırsa ırağın kuzeyini de kapsayan bir devlet kurulup bu yüzyıllardır sorun çıkaran millet oraya gönderilebilir. ha çok mu sağlıklı, çok mu beşeri..değil. 40 000 şehit ne? parasal kayıptan bahsetmiyorum bile.
dün en büyüğü 5.7 büyüklüğünde art arda meydana gelen depremlerin çığı tetiklemesi sonucu, Çığın bir otelin üzerine düşmesi nedeniyle 30 kişinin öldüğü ülke.
Ya da resmî olarak italyan Cumhuriyeti, Güney Avrupa'da, büyük ölçüde italya Yarımadası üzerinde yer alan bir ülke. Akdeniz'in en büyük iki adası Sicilya ve Sardinya da italyan topraklarıdır. Kuzeyde Alpler bölgesinde Fransa, isviçre, Avusturya ve Slovenya'yla kara sınırı vardır. Bağımsız iki Avrupa ülkesi olan Vatikan ve San Marino da italya'nın yarımadadaki toprakları içine sıkışmış enklav ülkelerdir. Campione d'Italia bölgesiyse italya'nın isviçre içinde kalan bir eksklavıdır.
asgari ücret uygulamasının olmadığı,Bunun yerine toplu pazarlık anlaşmaları yoluyla sektörel bazda çalışma ücretlerinin belirlendiği belirlendiği ülke.