1948 de kudüs bizim başkentimizdir ulan deyip, ülkeyi kurmuş ve ortadoğunun iran da dahil! en güçlü devleti haline gelmiştir. muhteşem silah ve nükleer sanayisini sadece 66 yılda başarmıştır.
kurulduktan hemen sonra 6 tane arap ülkesi savaş açmasına rağmen mısırın kahirede uçakları bile kalkamamıştır.
darma duman etmiş ve kudüs artık bizimdir demiştir.
halkı zengindir bu sayede ingilizlerin de yardımıyla 20. yüzyılda ortadoğuya ''geri'' dönmüşlerdir gayet medeni bir şekilde toprakları satın almışlardır şimdi hüngür hüngür ağlayan filistinli kardeşlerimiz o tarihlerde güle oynaya topraklarını satıp paralarını sayıyordu tabi araplar(kafaları geç çalışıyor) duruma sonradan uyanır ve israile karşı birlik halinde saldırmaya başlar hümeyninin her müslüman bir kova su dökse israili sel alır diye nitelendirdiği 3 karış toprağa karşı defalarca yenilirler bu saldırılar ters tepip israilin sınırlarını iyice genişletir.
gelelim filistin ile olan savaşına malum yıllardır devam ediyor hamas 3 füze atıyor israil misket bombaları ile karşılık veriyor demir kubbe sayesinde de oldukça güvende kalıyor...
abd yi yönetiyor diye lanse edilip abd tarafında müthiş postalar yiyen ülke. bu mu yahu dünyayı yöneten ülke? bu yönetse ben dünyayı alırım lan elinden.
adamların tekbir idolojisi var oda kendilerine tanrı tarafından verilmiş toprakları almak. bu kadar savaş, tarihini falan geçtim sırf bu düşünce yüzündendir. hatta adamlar israil devletinin kurulmasını bile dini bayram ilan etmişlerdir. o kadar önemli onlar için orası, çünkü orayı elde edemezlerse tanrının lanetine uğrayacaklarına inanıyorlar gibi bir durum var. o yüzden orası onlar için önemli yobaz işte kafa aynı kafa fark etmiyor hep bir şeye bağlanıp kalıyorlar.
küçük olmasına rağmen ortadoğu da arap devletlerini sindirmeyi başarmış ülke. elbette bunda büyük bir yahudi lobisinin olduğu amerikayı arkasına almış olmasının da etkisi var.
ülkelerin gücü topraklarının genişliği, nufusu yada kendilerini çok iyi pazarlama yeteneğinden ibaret değil. teknolojiyi güvenlik, tarım, sanayi , ulaşım,haberleşme kısacası her alanda çok iyi kullanabilen devletler bulundukları coğrafyanın patronu olmaya adaydırlar.
israilde böyle bir devlet ! amerika ve avrupadan aldığı destekle çölün ortasında küçük bir süper güç olmayı başardılar.
sgp gsmh si zorla 286 milyar usd yi bulan bir ülkedir. türkiye kadar zengin ve büyük değildir. türkiye ha dedi mi şimdiki askeri ateş gücünün 5 katını yaratabilecekken bunların en güçlü hali türkiye nin şuanki halinin yarısı bile değildir.
eski bilinçaltı oyunlarını artık oynayamayan ülke. havadan vur kaç yapmaktan başka bir bok bilmez. savaş durumunda karadan taaruza geçemeyecek kadar korkak bir ülke.
edit: terör ülkesidir. nükleer füzelerin arkasına sığınır. yaklaşmayın patlatırım hesabı. ibne la bunlar.