tartışma esnasında karşı tarafı eğlendirip, düşündürebiliyorsanız ironi den iyi araç yoktur. kapasitesi almayan ya da kutsalını yıkamayan insanların karşısında ise sizi daha da batıracak olan araçtır. sakın ha sakın "ben dediydim" düşüncesini ironik şekilde anlatıp sıçmayın. araya humor katın. ya da en iyisi siz ironi yapmayın.
" ironinin yeni orta sınıfa özgü bir strateji olduğu konuşuluyor son zamanlarda. Her şeyi kaygısız bir neşeyle paranteze alan, her olaya aynı umursamaz mesafeden bakan yeni orta sınıfın küçümseyici, dışlayıcı alayının bir görünümü.
Her şeyi anında parodileştiren, akıl yürüterek yenemediğini şakanın gücüyle değersizleştiren, inançsızlığı başkalarını eleştirmeye değil, küçük düşürmeye adamış sinik alaycılık. Bir bakış açısını bir başkasına yaslanarak geçersizleştirmeye dayanan bir ‘ne desem yalan’ hali. Her problemin hakkından bir sözcük oyunuyla gelen bir hafifseme tekniği. Doğruyla bağını çoktan koparmış bir maske düşürme merakı. Gerçekten de ironi son yıllarda yakın tarihte hiç olmadığı kadar rağbet gördü.
Reklam programlarından mizah dergilerine, bütün gücünü parodiden alan filmlerden deneme üslubuna, eleştirellik bir süre için bu türden bir neşeye teslim oluverdi. " **
sözlükte anlaşılmamasına rağmen herkesin girdiği boktan çıkmak için ''ironi yaptım, anlamamışsın mal seni'' diyerek saçmalamasına sebep olan şey. hasssiktirin lütfen bu ülke ne zaman bu kadar coştu iq olarak? uzaya falan çıkalım o zaman.