sanki çok bol miktarmış gibi tanıdık herkesin merakla beklediğidir, bakalım gelirken eve tatlı getiricek mi der aile, sevgili bana ne alıcak acaba der, arkadaş acaba ıslatırmıyız der, çok göz vardır üstünde bencillik edilse bile boğazında kalır yani o kadar gözün içinde olduğu parayla alınan bir su bile.
ilk harcandığı yer asla unutulmayacak olan paradır. hele bir aksesuara harcanmışsa bu para, yıllar sonra, alınan eşyaya arada bir hüzünlü bakışlar atmamıza sebep olacaktır. seneler ne çabuk geçiyor manasında.
güle oynaya harcanması dileğiyle ilk maaş ile karıya gidilmesi (bkz: karıya gitmek) (bkz: sapık yazar modeli) artık gelenekselleşmiş bir davranış kalıbıdır.
işe girerken torpil yapan kişinin , mesai arkadaşların , ailenin ,arkadaşların ve dahi sevgilinin alınmasını menfaat icabı dört gözle beklediği genelde nasıl bittiği anlaşılmayan para
genelde tek kuruşuna dokunulmaz çevrenizde az buçuk genişse "hadi bunu ıslatalım",,"bana hediye yokmu işi ben buldum sana",,"anneni unutma tamam mı canım",,şeklinde organizasyonlarla maaş kalmaz hatta ikinci maaşın yarısıda direk gider...
çalışılan ilk işte alınan ilk paradır. ilk maaş ne kadar olursa olsun, tadı hiçbir şeye benzemez. kişi hemen en sevdiği şeyi alır ya da sevgidiği birini yemeğe götürür. insanlArın zihinlerinde "ilk maaşı alınca yapılacak ilk şey" diye planlar vardır. onlar uygulamaya geçilir.