arapçadaki "hudûr" kökünden gelir. köken anlamı "hazır olma, mevcut olma, şimdi ve burada olma"dır. dolayısıyla huzurlu olmak ta, bulunduğumuz anın ne kadar içinde olduğumuza ve hazzını çıkarabilme yetisine bağlıdır. ancak araya geçmişten ve gelecekten gelen parazitli sesler girdiği için huzurlu olmak pek kolay değildir.
bana turkuazı, maviyi hatırlatır.. iç sesim susar, dinlenir.. yüreğim gözlerini kapar masmavi okyanusları düşler.. huzur benim için sonsuzluğa yelken açmaktır..
Bence insanın hayattan beklentisi mutluluktan ziyade huzurdur. insanlar mutsuzlukla, nefretle, aşkla ve diğer bütün duygularla huzur bulabilir. Önemli olan, hissedilen duygunun insanı tatmin edebilmesidir. Eğer nefretle tatmin olabiliyorsanız ötesini aramayınız. Sevgi her şey değildir. Her insanın özü de sevgi değildir zaten.
Mutlu olmak için iyi olmak zorunda değildir kimse tıpkı yetenekli olmak zorunda olmadığı gibi.
Zaten mutluluğun tanımını kim yapabilmiş ki mutluluk diye bir kalıp koyuyoruz ortaya. Önemli olan huzurdur bence. Ben de huzurun tanımını yapıyorum: Zorlamadan, gönül rahatlığıyla yaşayabilmek, karar verebilmek ve istediğiniz gibi hissedebilmektir huzur.
Listedeki edebiyat mezunu olduğunu iddia ettiği diyorum neyse bi mudur yardımcımız vardı üniversite boyunca okuyup okuyup anlamadığını söylediği kitap evet karışık doğrudur.
bazen sizi üzmek, sinirlendirmek isteyen insanlar yokmuş gibi davranıp onlara kulaklarınızı tıkadığınızda, dikkatinizi vermediğinizde yakalayabileceğiniz rahatlatan his.
çünkü ne yaparsanız yapın bazı insanları diyalog ya da zeka ile iletişim ağına dahil edemeyebilirsiniz. sadece sizi kırmak, canınızı sıkmak isterler. böyle durumlarda da en doğrusu onlara arkanızı dönmeniz ve ciddiye almamanızdır. ancak böyle yaptıkça sessizliği ve huzuru yakalayabilirsiniz.
Esek gibi calis ise git, her gece huzurunun olmadigini dusun.. memleketine gel kat kat fazlasini bul. Insanlar evlerine gidince mutlu oluyo, bin tane mutlu halini paylasiyo ozeniyorum. Derdimi cekecek bi sevgilim bilmem ne de yok. Curuttluler ulan icimi asik olmadan ask acisi yasattilar. Ne kahpe dunya Be sozluk.