selam verme, yürüme, iyi slogan atma, marş söyleme, düzenli kıyafet işin sadece psikolojik yanıdır.Asıl üzerinde durulması gereken ordunun profesyonelleşme sidir.
kendisi er olarak askere gitse muhtemelen şu anda sikine bile takmadığı bir uzman çavuş tarafından 2 saat ağaca tekmil verme cezası yiyecek olan , emir subayı tarafından esir alınmış ve bu utançla yaşamaktansa ölmeyi tercih etmemiş halen de pervasızca genelkurmay başkanı olarak görev yapan kişidir.
kendisinin selefi necdet özel'in de nasıl geldiği ortadaydı.
hani dediniz ya darbeci özel harekatçılar yakalanınca ''ulan bunların boyu 1.60 götlerinin kılı ağarmış bunlar nasıl özel harekatçı amk'' diye , hah işte onlar nasıl özel harekatçı olmuşlarsa bunlar da aynı yoldan genelkurmay başkanı oluyorlar , tek farkları atamayı yapan merci.
selam vermek basite indirgenemez hele ki atanın huzurunda. fiziki olarak bir yeterslizliği yoksa yazık gerçekten. yazık ülkenin genelkurmay başkanı bile bu haldeyse.
Türkiye cumhuriyetinin rehin alınmış sonrasında ise görevine devam edebilmiş tek genelkurmay başkanıdır. bu cvden sonra, önce yaptıkları ve sonrasında yapacakları yok hükmündedir.
her nedense bazıları ülkemizde siyasete istikamet çizen genelkurmay başkanı profili istiyor.Yıllarca siyaset yapıp hükumetlere laiklik uyarısı ve irtica tehdidinden bahsettiler görüntüyle insanları uyuttular, oysa disipliniyle övünen ordu kendi içinde sınav sorusu çalan din maskeli örgütten bihaber.Çok şükür ordumuz 90 lı yıllarda ıraktaki pazarlardan silah alacak kadar güçsüz değil.Her kes kendi işini en iyi yaptığı sürece sırtımız yere gelmez.
Burada yazan çoğu yazarın yaşadığı dakika kadar askerlik hayatında selam vermiş kişi.
Nasıl selam vereceğini buradaki üç beş itten öğrenecek değil heralde.