ekonomisi hızla büyümektedir.
muhteşem terlik ve takılarından dolayı gidip bir sürü terlik ve takı almayı planladığım ülke. terlikleri ya bufalo derisinden ya da deve derisinden yapıyorlar. ilginç bir ülke olduğu çok açık. herkes rengarenk tek sorun temiz olup olmamaları...
televizyondan görüldüğü kadarıyla trafiklerinde pek bir kural yok. herkes korna çalıyor. özlü bir söz paylaşayım. "hindistanda trafiğe çıkacaksanız üç şeye ihtiyacınız var; iyi bir frene, iyi bir kornaya ve bol şansa" hakikaten doğru.
halkı acayip şekilde kafalanmış ülke. zenginler malı götürüyo bunlar reenkarnasyona inandıkları için 'boşverin boşerin öbür hayatımızda kralız olum' diyerek kazıklanıyorlar her türlü hayvana tapıyorlar. gerçekten 21.yy da böyle bi ülkenin varlığı çok ilginç gerçekten. ama onlardan daha aptal olan bu heriflere kendi dinlerini bırakıpta saçma sapan meditasyon tekniklerini öğrenmek için dolarları akıtanlarda.
uludağ sözlükte hakkında sadece 147 entry girilmesine şaşırdığım ülke. yaklaşik 3 ay kadar kaldim. kimsenin sigara içmediği, o acaip trafikte bile kimsenin kavga etmedigi, dilencilerin bile yüzlerinin güldüğü bir çılgın memleket. gözümüzü gönlümüzü açan rengarenk giysileriyle ve aslında hiçbir rengin giyilemeyecek kadar itici olmadığını, kendimizi siyahlara hapsetmenin ruhumuzu da kararttığını gördüm. iyi bakmayı bilen birinin tüm hayatını değiştiren bu yerin hafızadan asla silinmeyeceğinden eminim. yanınıza alabileceğiniz kadar yiyecek alıp tez vakitte gitmek gerek bence.
yuksek cogunlugunun ineklere taptigi ve bu yuzden inek gibi olduklari, kerala bolgesindekilerin cogunun ise musluman oldugu, fazlaca baharatli yemek yemelerinden oturu cok kotu kokan hindistanlilarin barindigi, halkinin finansal konularda kafasinin calistigi geri kalaninin ise kafasinin hakkaten calismadigi, cok pis bir halki olan ulke.
fotoğraf çekmek için mükemmel bir yerdir. özellikle gün batımı kızıllığında oluşan tarihi yapıların siluetleri, her zaman ilgi çekmeyi başarmıştır. tac mahalden ziyade yerel halkın yaşam biçimi ve günlük kıyafetleri fotoğraf kompozisyonu için oldukça idealdir. tapınaklar, karmaşık trafiği, sakallı insanları, mihraceleri ile gezilip görülmesi ve fotoğraflanması kaçınılmazdır. http://www.google.com.tr/...ed=1t:429,r:24,s:54,i:303
Eğitim sistemi 2009 yılında çekilmiş olan "3 idiots" filmine konu olan ülkedir. Aynı zamanda yazılım konusunda
çok iyi olan ülkedir.
edit: Ülkede erkek nufüsun az olmasından mıdır nedir, evlenilecek erkeğe başlık parası
verilen ülkedir. Kız tarafı erkek tarafına başlık parası veriyor.
halkının evet, hayır derken kafalarını tam tersi olarak salladığı ülke. Yani aşağı yukarı hayır demek, sağa sola sallamaları bizim tersimize evet anlamına geliyor.
filmlere, resimlere göre ortalığın pislikten ve boktan geçilmediği, çok fazla fakir kişinin olduğu, gidenlerin söylediklerine göre sokakları pis kokan ülke. Sanırım oraya gitsem 1 hafta boyunca durmadan yıkanırım. Bir de Ganj nehri yok mu? O iğrenç, pislik, boklu nehri kutsal sayıyorlar. Gerçekten en son olmak istediğim yerdir.