yüzbinleri alanlara toplayan bir potansiyeli olduğu için hükümet ve yandaşları tarafından ''öcü'' olarak ve büyük bir tehlike olarak görülen bu ülkeye fazla olan güzide grup.
teröristlere, militanlara yardım ve yataklık yapıyorlar. kendileri de yasa dışı işlere bulaşıyorlar. albüm kartonetlerinde dhkp-c lilerden şehitlerimiz diye bahsediyorlar. sonra polis bunları içeri alınca masum ayaklarına yatıp polisi, hükümeti suçluyorlar. eğer olanlar hükümetin suçu olsa idi tolga çandar, müjdat gezen, levent kırca, bulutsuzluk özlemi, bandista vs de aynı muameleyi görürdü. velhasılıkelam ağızlarından özgürlük, eşitlik, sosyalizm düşmeyen bir avuç militandan başka birşey değiller.
kendi içlerine kapanık, içkiye/sigaraya karşı, feda kültürü denen boktan şeye sıkı sıkıya bağlı, örgüt içi ilişkilere karşı olan (sanırım mitoz bölünüyorlar) feodal bir örgütlenmenin borazancılığını yapan otoriter sosyalist grup. gaflettir ki, solculuğumun ilk yıllarında dinleme hatasına düşmüşüm.
Fakat yine de bazi arkadaslar bu grubu algilama guclugu cekiyorlar.
Grup yorum, 20'den fazla album yapiyor, Yuzlerce beste uretiyor, yeri geldiginde bazi halk ezgilerini yorumluyor ve sonra adamin biri cikip "bak iste sagdan soldan sarki kirpip soz yaziyorlar" diyor. cok mantikli gercekten...
skals programinda amaclarinin lafi dolastirip cevap vermemek oldugunu da kavrayamiyor arkadaslar.
sirkülasyonu özümsemiş insanlardan oluşan gruptur. bunların ekip yeni albüm yapınca komple hapse girer alttan gelenler yerine geçer. insan sirkülasyonu bu olsa gerek. evet.
sürekli bir kulp bulunan, gerektiğinde "eski tadı yok" denilip "yumuşak" eleştiri yapılan, gerektiğinde "terörist bunlar" diye sertleşilen; yeri gelince "kıbrıs'ta türkler giremez" dediler diye açık açık g.tten sıkılan, yeri geldiğinde "dönem dönem parlıyorlar" diye zırvalanan; öyle veya böyle 27 yıldır satış rekorları kıran, stad dolduran, bugün yokolup gitse "onyıllarca" (en azından) unutulmayacak olan ve "yokolmadan" efsane olan ender gruplardan biridir...
grup yorum ağzından devrimi düşürdüğnde kim dinler acaba? faşistlikte üzerine olmayan bir gruptur kendileri. zaten anlaşılamayan en büyük mevzu budur. faşizme karşıyım diyen adamların hep faşist diye bağırmalarına sebep olan hareketleri aynen yapmaları. ilginçtir.
hiç tat alamadığım saman alevi gibi zaman zaman çok ses duyuran, zaman zaman sönüp görünmeyen bir grup işte. kıbrıs'a gidip türkler giremez demeseler, ya da siyasi birkaç laf edip şarkı sözü yazmasalar bugün çoktan üzerlerine at pislemişti bile.