elijah wood'dan holigan yaratan, izleyeni hayatında yeni bir adım atmaya davet eden, bünyede fight club benzeri bir etki bırakan film. ayrıca şu tanım, tüm filmi özetliyor kanımca ;
--spoiler--
Birkaç yumruk yiyip camdan yapılma olmadığınızı anladığınızda , sınırlarınızı zorlamadan yaşadığınızı hissedemezsiniz..!
--spoiler--
izledikten sonra maça gitme isteği uyandıran. tuttuğu takıma daha sıkı sarılma isteği uyandıran nadide filmdir.(tavsiye kendi takımlarını tutanlar için bu anlatım tavsiye edilmeyebilir.)
gerçekten muhteşem bi filmdir. insanı şiddete yöneltme konusunda fazlasıyla başarılıdır fakat. bunun yanında en büyüksün west ham, şampiyonsun west ham tezahüratıyla altıma sıçıttırmıştır. siz siz olun alt yazılı izleyin.
gereksiz derecede aşırı fanatizm, şiddet ve mahfolan hayatlar. elijah wood'un harika oyuncluğu ve lexi alexander'in nefis yönetmenliği ile ingiliz futbolundaki anlamsız holiganlığın yol açtığı trajedileri ibretle izliyorsunuz. tavsiye edeceğim bir filmdir.
'green street elite' adlı westham taraftar grubunu ve milwall-westham rekabetinden yola çıkarak aşırı fanatizmin toplumdaki etkilerini anlatan film.Fil müziği 10 numaradır(One blood-Terence Jay).
rambo okan kadar tehlikeli olmasalar da west ham - milwall arasındaki çekişmelerden, kavgalardan ve tribün teröründen dolayı 2 taraftar grubunun ne kadar tehlikeli olduğunu gözler önüne seren holigan filmi. türkçe dublajlı izlendiğinde dünyanın en kötü filmi olması muhtemeldir. çünkü en büyük weeest ham, şampiyon miiilwaaal gibi tezahüratlar insana ne yapacağını şaşırtır. dublajlı olarak asla izlenmemesi gereken filmdir.
içinde kendimi gördüğüm filmdir. geçmişte yaşanılan bir çok hadisenin, hatırlanmasına vesile olmuş, duygulandırmıştır. ayrıca baş rol oyuncusu charlie hunnam, holiganizmden anarşizme terfi etmiştir. (bkz: sons of anarchy)
izlediğim en güzel filmlerden birisidir. filme kaptırırsınız kendinizi, kötü olduklarını bilirsiniz ama kötü olmayı size cazip, güzel bir hadiseymiş gibi gösterir. final sahnesi de ağlatır hani.
--spoiler--
bir kaç yumruk yemeden camdan yapılmadığınızı anlayamazsınız .
--spoiler--
izleyenlerin "lan yok mu bizim taraftarların böyle baba holiganları" dedikten sonra, filmi bitirip "aslında holiganlığında bir sınırı olmalı be abi" dediği film. ama yine de insan çıkıp tekme tokat, ağız burun kanlar içerisinde kalasıya kadar kavga etmek istiyor filmin sonunda. otur otur nereye kadar. içimizdeki zincirlere vurulmuş hayvanı bla bla bla... fight club'da bunu konu edinmişti zaten. onu da izleyin. herneyse gerçekten başarılı bir film. bu güne kadar izlememiş olduğum için şanslıyım.**