en kısa tanımı: bağımlılık.
ne kadar ben fazla önem vermiyorum desenizde günün en az bir saatini burda geçirirsiniz. bu da en az. zaten internette olduğunuz süre zarfında sekmelerinizin birisinde facebook kesinlikle açıktır.
zaman öldürme aracıdır.
adını duyduğumda keşke kapatılsa, bu formatta bütün sitelerin açılması yasaklansa diye düşündüğüm sosyal paylaşım sitesidir. Bu tarz sitelerin faydasından çok zararı olduğunu düşünenlerdenim, insanı apaçık makineleştirmek, asosyalleştirmek bu sitelerin işidir. beğen, paylaş, yorum yap, tut, sıç, işe allah aşkına nedir bu komutlar böyle? Klişedir ama tekrarlamak istiyorum nereye gidiyoruz? Şimdi diyeceksiniz ki sen kullanmadın mı? kullandım da gördüm bu özelliklerini zaten. Ben eve gelip facebook'a gireceğime çay ocaklarına gidip yüz yüze güzel sohbetler içerisinde bulunmaktan büyük zevk duyuyorum. Son olarak, farkındamısınız bilmiyorum ama dünya teknolojiyle iyice içinden çıkılmaz bir hale geliyor.
niye mavi oldugu merak edilen siteydi.
bugune kadar niye mavi rengi seçtiği konusunu hep merak etmiş bir birey olarak sanırım niye mavi oldugunu anlamış bulunmaktayım.
facebookun kurucusu bilindiği gibi yahudi. https://galeri.uludagsozluk.com/r/111557/+ bu facebookun kendi renkleri. https://galeri.uludagsozluk.com/r/198099/+ bu da dünyadaki tek yahudi ülke olan israilin bayrağı. dikkat edin facebookun renklerinin tıpkısının aynısı.
şimdi belirteceğim açığa mutlaka birileri denk gelmiştir.
tanıdığınız/tanımadığınız ama arkadaş listenizde ekli olmayan insanların duvarlarını görebiliyosanız (duvarı kapalı değilse yani) eğer fotoğrafları gizli olarak ayarlanmış olsa bile duvarındaki akışta buna benzer bi durum varsa şayet (beğenme, yorum, paylaşma vs.) bırakın profil fotoğrafını görüntülemeyi tüm albüm geçmişini bile görebiliyosunuz.
tabi bunun önüne geçmenin yolu duvarınızı da görünür halden çıkartmaktan geçiyor.
öte yandan tüm albüm geçmişi dedim ya şimdi olur ya o baktığınız kişi şahsi bir albüm yapmış ve o albümü sadece ben şeklinde ayarlamışsa pek tabi o albümü/fotoğrafı göremeyeceksiniz. ama bu dediğim yoksa günahlara çoktan girdiniz demektir.
ortak 17 arkadaşım olan bir elemanı eklemek istediğimde "bu kullanıcıyı gerçekten tanıyor musunuz" uyarısı veren, ısrarla eklemek isteyincede 7 gün boyunca kimseyi ekleyememe ve arkadaşım olmayanlara mesaj atamama cezası veren sosyal paylaşım sitesi.
ulan ota boka yasak koyuyorsunuz sosyalleşemiyoruz ki paylaşımda bulunalım.
girer girmez insanı kaos ortamıyla karşılayan site. sağda haber bandı sürekli akıyor, altından çevrim içi arkadaşlar sıralanıyor, ortada zaten öne çıkan haberler var, üstte arkadaşlık isteklerini, mesajları filan belirten sayılar, solda listelerin yanında 100'lü, 200'lü sayılar... sayılar sayılar...
yeni gelen haber bandı şeysine kıl kaptığım site. gizlimiz saklımız kalmadı, zaten yoktu da. ulan ben profildeki haberleri hemen çat çat silen adamım yani, bu da neyin nesi?
durumuma "senin fotoğrafını beğendi", "durumuna yorum yaptı." yazıyorum; adımla beraber habermiş gibi çıkıyor, heh. bu da yayılır bak artık.
bir sosyal paylaşım sitesidir. bazen çok duygusal olabiliyor. şöyle ki; tamamen kapatmayı beceremediğim, sadece dondurabildiğim hesabımı tekrar aktifleştirmem için yolladığı mailde;" arkadaşların senin yokluğuna çok üzülüyor " benzeri bir cümle kurarak, gözlerimden iki damla yaş akmasına sebep olmuştur.
sosyalleşmek için bir ağa takılmayı reddeden bünyem asla geri dönmeyecek, bunu bilesin. aha da yemin...
yeni gelen ayarlarla birlikte hangi fotorafı beğenmişin hangi yorummu nereye yazmışsın hatta hangi resime bakmışsın gibi olayların artık arkadaş listendeki kişilere naklen yayın yapılıyor. bu da insanların ışık görmüş tavşan gibi kalmalarını sadece bildirimleri bakıp çıkmasını sağlıyor.
tarafıma ayarlarımın kapalı olduğunu hatırlatarak, herkesin beni bulabilmesi için ikazda bulunmuş olan oluşum.
yakında; "engellediğin kişilerin engelini de kaldır ! seni çok özlemişler" falan diye başka bir ikaz yollarsa hiç şaşırmam.
--alıntı--
Aboneler Seni Bulamıyor !
Adını veya iletişim bilgilerini kullanarak Facebook'ta ve herkese açık arama motorlarında profilini kimlerin bulabileceğini sınırladığın için daha fazla abonen olmuyor olabilir. Artık Abonelikler'i açtığına göre, ayarlarını profilini Facebook'taki herkese bulabilecek ve herkese açık arama motorlarında çıkacak şekilde güncellemeni tavsiye ederiz.
--alıntı--
özel hayatını face de deşifre etmek isteyen zaten dibine kadar bunu yapıyor.
adamlar sayemizde para içinde yüzüyor. yetmezmiş gibi ağzından salyalar akarak; "açççç aççççç ayarlarının hepsini aççççç" diye resmen taciz ediyor.
ayarları kapalı olanlardan sana ne !? sana mı kaldı ikaz etmek !?
aynı face tarafından nasılsa(!) ayarları herkese açık olan ve hesabına hiç bakmayan bir arkadaşımın duvarında , son bir aydır sürekli, kendisinin yazmadığı abuk subuk tavsiyeli paylaşımları oluyor.
f+ Facebook'u Geliştiren SÜPER Eklenti! msn plus dan daha iyi bence. Renkli yazıya bittim yanlız *
Ben Bu Ayakkabıya Hasta Oldum Ya. Hemen Aldım Tabı 30 TL ye Mutiş Kampanya Var.%80 indirim Varmış Bu Haftaya Özel.Sizde Üye Olun Hemen Kaçırmayın * = > Ücretsiz Üye Olmak için : http://bit.ly/Marka-Urunler
--alıntı--
Dünya nüfusu sıralamasında Çin'e kafa tutmaya doğru giden internet sitesi. O değil de, yarım milyar insanın (adam başı 100 diyelim) resimlerini nerede saklıyor bilemiyorum. Hayır, hiç bir resim de sıkıntısız açılabiliyor.
akrabalarından herhangi biri (hele de embesilse bu akraba) facebook listende olduğunda daha bir çekilmez oluyor bu site. öyle bahtsız bir insanım ki karaca halı yıkama fabrikası arkadaşlık talebi gönderiyor her hafta. öyle bir ortamdayım ki, çocukluk aşkım sürekli olarak city ville oynamam için talep gönderiyor. akrabalarımın bütün 12 yaş altı çocukları listesine ekliyor beni. fotoğraflarıma 'choq datlhu cıqmıshınxd' şeklinde yorumlar yapıyolar. siliyorum hemen. kırıcam ama birgün birini ağlatmadan nasıl beceririm onu düşünüyorum. çocuktur yapar eder de diyemiyorum abi çocuksa çocukluğunu bilsin. derslerine çalışsın, top oynasın, seksek oynasın, ip atlasın filan. nette ne işi var mk?
hele kız kardeşim.. off. az önce profilini bi inceleyeyim dedim sinirlerim tepeme çıktı.
şöyle bir ileti yazmış :
'bençokayrılıklaryaşadımoyüzdenherşeyibitişikyazdım.' bu şekilde yani bitişik. altına yapılan yorumlar beni felç ediyodu az daha :
x : bak bu söz süperrr
kardeşim :e yani işte
x : yanişi değil knk gerçekten bk güzel söz bu
'lan kaç ayrılık yaşadın mal kardeşim benim.' yazıcaktım . vazgeçtim lan ayıp olur diye. konuşayım uygun zamanda, öyle şeyler yazacak yaşta değilsin diye. çocuksa çocuk gibi davransın. sinire kestim ya durup dururken.
kişi listenizde aileden çok kişinin olmaması gereken sosyal paylaşım şeysi.
he ortamda sizi yerin dibine sokabililecek bir abla ve ona alkış tutan arkadaş grubu internette bile hayatınızı boka sardırabiliyor. kendimden biliyorum.
türkiye gençliğinin gün geçtikçe daha da bir bağımlı olduğu bir o kadar da nefret ettiği site.
insanlar anlamsız bir şekilde, tüm fotoğraflarını paylaşır oldu burada. özel olan ya da olmayan tüm resimler tüm dünyaya açılır. bunun sebebi tabiki psikolojik ya da sosyolojik olabilir ama bu bir hastalıktır.