güya askerimizi şehit eden gebermesi gereken komünisttir. halbuki o sadece eylemciydi. olaylar bitsin diye çitlerin arkasına saklanmış ve o sırada yakalanmış ve üzerine "şehit etti" yalanı atılan kimsedir. 33. yıl dönümüdür. saygılar.
17 yaşında bir çocuktan korkanlar..ileride belki de kendileri ve sistemleri için tehlike oluşturacağı düşünüldüğü için, belki de " bunlardan kaç tane yok edersek kardır " mantığı ile yaşı büyütülerek asılmış, günahına girilmiş, devrimci çocuk. kimleri yok etti bu ülke. utanç var her yerinde. kime nasıl hesap verir sebep olanlar bilinmez ama umarım yanlarına kar kalmaz. yerde ya da gökte.
" ben hep 17 yaşındayım
her ayak sesinden ürperirim
demir kapının her açılışında
göğsümün kafesine sığmaz yüreğim
her türlüsünü tattım acıların, ayrılıkların
her şeye biraz alıştım.
bir seni beklerken kendimi yenemedim "
deniz gezmiş, 25 yaşında
yusuf aslan, 25 yaşında
hüseyin inan, 23 yaşında
abdullah cömert, 22 yaşında
ethem sarısülük, 27 yaşında
mehmet ayvalıtaş, 19 yaşında
ali ismail korkmaz, 19 yaşında
erdal eren 17 yaşında...
hepsinin cesedi yakışıklıydı ve hiçbiri bir hiç uğruna ölmediler.
bir hiç uğruna, birkaç piç yüzünden, onların göt korkularından dolayı ölmediler. bir davaya baş koydular, yeri geldi asıldılar, yeri geldi kurşunlandılar, yeri geldi yaşı büyütüldü.
onlar öldüyse demokrasinin, özgürlüğün, kardeşliğin, hukuk ve adaletin kusursuz yaşanması için öldüler ve bu hayal gerçek olana kadar birileri hep ölecek.
" Yaşasın tam bağımsız Türkiye! yaşasın Türk ve Kürt halklarının kardeşliği! yaşasın işçiler, köylüler! kahrolsun emperyalizm! "
canım memleketimin "şanlı" tarihinde, nice "adalet(?)" kisvesi altında adaletsizlik ve orta çağ siyaseti anlayışına feda edilmiş gencecik fidanlarından biri.. memleketimin utanç verici tarihinden kalan küçük ve temiz bir iz..
Benim güzel kardeşim şu seçim gecesinde aklıma geldin. Umarım bulunduğun yerde mutlusundur kavuşacağız elbet bir gün anlatacak çok şeyin olduğunu düşünüyorum. Ahh güzel kardeşim.
Utanmadan yasi mahkeme karariyla buyutulup idam edilen 17'lik delikanlim. Bitmedik. Ölüm toplasa da cicekleri cicekte tohum biter mi? Unutmadık unutturmayacagiz.
suçsuz ve çocuk yaşta idam edilen yoldaşımız.
17 yaşındaki erdal eren e idam veren mahkukat 97 yaşında müebbete mahkum oldu.
astığı onlarca kişi ölümüne sebep olduğu binlerce insan ve kayıplarımızın ruhu için asılması gerekirdi. çok isterdim onu idam sehpasında görmek
denizlerimizin erdalın mahirin tüm yoldaşlarımızın ruhu için asılmasını, yaşlı bedeniyle buruşık suratıyla ipte sallanmasını çok isterdim.
asker katili bir çocuktur. idam edilmesi yanlıştır fakat masum değildir. öldürdüğü er zekeriya önge kendisinde sadece 3 yaş büyüktür ve evlidir. zekeriya önge'nin son sözleri "çok küçük kıyamıyorum komutanım" olmuştur.
edit: ulan hakaret yok küfür yok gelip beni eksiliyorsunuz. allah bir çocuğu putlaştırıp ideolojisinin parçası yapanlara zekeriya önge'nin yaşadıklarını yaşatsın.
17 yaşındayken devlet tarafından yaşı büyütülerek idam edilen çocuk. Ölmeden önce bile işkence yaptıkları, kan tükürdüğü söylenir.
Er zekeriya önge'i öldürmekle de suçlanmıştır. ancak bu şaibelidir, kanıtlanmamıştır.
- zekeriya önge'nin öldüğü olay yerinde keşif yapılmamış.
- zekeriya öngenin otopsisi stajyer tarafından yapılmış ve otopsi ile balistik raporlarının bilimsellikten uzak olduğu yıllar sonra adli tıp uzmanları tarafından kabul edilmiş.
- tanıklar dinlenmemiş.
- zekeriya önge'nin üzerinden çıkan giysileri adli tıp tarafından incelenmemiş.
- otopsi de görülen ve yakın mesafe atışlarında meydana gelen etteki yanığa açıklama getirilememiş.
Devlet önceden çocukları önce işkence edip sonra asıyormuş.
Şimdi sokak ortasında kurşunla öldürüyor.
O günden bu güne az şey değişmiş demek ki.