islam da olmaması gereken durum olduğu söylenir ama bir defa yaptırmışsa devam edebilir denir genelde..
bazı dövme yaptıranların o dövme esnasında masaj gibi zevk alma sonucunda, tekrar tekrar yaptırdığı dövmeler olabilir.. onun yerine masaj yaptırsın daha iyi..
ben dövme yerine, baskılı tişörtler kullanamak daha mantıklı geliyor.. tercih meselesi tabiki ama dövmeyi değiştirmek zordur ama tişörtteki resmi başka bir tişört alarak değiştirebilirsiniz.. baskılı tişört daha kolay ve çeşit çoktur..
yaptırdıkça yaptırası gelir insanın. ilkini geçtiğimiz martta ikincisini ise eylülde yaptırdım. bir türlü durdurulamayan bi bağlılık gibidir dövme. bi tane küçücük yaptırırım bişey olmaz diye başlıyosun ve devamı mutlaka ama mutlaka geliyo.
Hala abdesti bozar mi engel olur mu" diyenler icin geliyor;
Dövme dış derinin altında yer alıyor. Abdest ve gusulde ise derinin altını değil, üstünü yıkamak farzdır. Dövme de derinin altında kaldığına göre, onun bedenin herhangi bir yerinde bulunması abdeste ve gusle mani olmaz. Üzerinin yıkanmasıyla abdest ve gusül sahih olur.
(islamda Helaller ve Haramlar, ismail Mutlu)
insan yapı gereği sürekli değişen bir psikoloji ve zevklere sahip olduğu için asla yapıtırılması gereken eylemdir her insan mutlaka bir gün yaptırdığı dövmeden mutlaka pişman olacaktır.
Dövme yaptırmak gereksiz yere acı çekmek ve üstünde bir etiketle dolaşmayı kabul etmektir. Bir de o dövmeyi çıkarttırmak vardır ki canınızı çok yakar. Yine de yaptıran yaptırsın, herkesin zevki ve rengi farklı.
Vücudu süslemek için yapılan bir işlemdir. Derinin altına işlenenler kalıcı, derinin üstüne işlenenler geçicidir. Kalıcı dövme yaptırmadan önce iyice düşünmek gerekir.
dövme yaptırmakla ilgili olarak islamda direkt bir engel yoktur. sadece peygamber hoş karşılamamıştır fakat günahı şuyu buyu yoktur. hocanın biri böyle açıklamıştı.