murat bardakçının bugünkü yazısında okuduğuma göre osmanlı eyaletiyken korsanlarının amerikayı bile haraca bağladığı ülke. başka bir yazıda da zamanında cezayir korsanlarının izlanda yı mekan basan mafyalar gibi basıp para, ganimet ne varsa götürdüklerini okumuştum.
ve bunun gibi bir çok parametreleri nasıl ve ne şekilde işlerse işlesin
fifa ballon d or ödülünde 1. sırada karim benzemayı seçerek fransanın nasıl iliklerine kadar işlediğini gözlemleyip adlarına çok üzüldüğüm bir devlet.
adamlar bir çok yönden sömürülmüş olabilir ama bu kadar teslim olunulması bir müslüman devlet olarak fransa nın bu kadar yörüngesinde kalınması kahredici bir anektottur.
inşaat sektörlerinde bolca türk inşaat işçisine rastlanan ülkedir. işçilerimiz orada çok kötü koşullarda yaşamaktadır. amaaa bu bizim umrumuzda olamaz çünkü zaten işçilerimiz türkiye'de de çok kötü şartlarda yaşamaktadır.
bu ülkenin insanları ticareti hiç bilmezler. sktiğimin müşterilerine 70 dolar dersin, 70 lira yap diye ısrar ederler. bu teklifi geri çevirirsin eline zorla 70 lira sıkıştırıp ürünü almaya uğraşırlar. mesela aldıkları ürünün toplamı 250 dolar tuttu 200 dolar verip 50 dolar indirime giderler ki zaten aldıkları her ürünün üzerinden 5 dolar kırpmak için çaba sarfetmişlerdir. iran, cezayir ve tunus halkını dükkandan içeri sokmamak gerekir. iyi müşterilere çok nadir denk gelirsin ki zaten onlarında türkiye ye ilk gelişleridir. 2. gelişlerinde piyasada 100 dolar fiyat çekip 60 dolara bırakan ibneleri müşteriyi yazıklamaya uğraşan çakalları tüm esnafa mâl edip o şekilde davranmaya başlarlar.