Bizans adı da bir kısım dorların kralı Byzas veya Byzantas’ın (Βύζας veya Βύζαντας) şerefine Byzantion adını verdiler.
Latinler ise latinize edip byzantium dedi. Daha sonra literatürde 16. Yy avrupalı bir tarihçi bu adı 395'ten beri roma'nın doğu topraklarını idare eden romalılar için kullandı.
Doğu roma'ya verilen ad. Yanılmıyorsam 17. Yüzyılda bir alman tarihçinin kullanmasıyla kullanılır oldu.
Erken dönem bizans tarihi araştırmak ve dönem eserlerini yerlerinde görmek çok heyecan verici.
Doğu Roma (Bizans) Maraşlı (Germenica) hukumdar 3.Leon doneminde baslayan ikonoklastik donem olarak adlandirilan dini motif ve tasvirlerin yasaklanip yok edildigi ve bir doneme sahiptir. Bu buyuk kultur yikimini dusunup acaba gormedigimiz belkide tarihi bastan yazacak ne kiymetli eserler kaybedildi diye sorgulayip uzulur insan.
aslında böyle bir devlet yoktur. hiç olmamıştır.
roma imparatorluğunu türkler yıktı diyemedikleri için, roma'ya bizans demişlerdir.
bizans denilen devlet kendisini roma olarak adlandırıyordu. bizans kelimesi, 1453'ten çok sonraları alman tarihçiler tarafından kullandı.
işin can sıkan tarafı, bizim kendi ders kitaplarımızda, tarih dizi ve filmlerimizde de bu kelimeye rastlıyoruz. adamlar gözümüzün içine baka baka tarih revizyonizmi yapıyor biz de bunu yutuyoruz.
Byzantion milattan önce 600 civarında antik yunanlıların sarayburnu, topkapı sarayı civarlarına kurduğu küçük bir kasabanın adı.
M.s 330'da imparator konstantin şehri başkent ilan edip şehrin adını nova roma yapana kadar kasabanın adı byzantion'du, yani bizans imparatorluğu diye bir isim yoktu aslında evet.