üniversitesini kazanana kadar varlığından bile haberdar olmadığım, eskişehir'in tepesinde, bursanın hemen yanında olan, bunun dışında s.ke sürülecek bir yanı olmayan şehir.
bir kurtulsam ömür billah gelmem o derece. siz de gelmeyin bence.
tren kazalarıyla ünlü sehrimiz... aynı zamanda üniverisite demeye bin sahit gerektiren bir huzurevinden bozma iktisat ve kamu yönetimi binası, ilkokuldan bozma işletme binasına sahip olan üniversitenin bulunduğu güzide ilçe görünümlü ilimiz...
an itibariyle askerlik eziyetinin 1. ayını doldurup çarşıya çıkıp esnaf tarafından iyice söğüşlendiğimiz, tarihine olan saygıdan dolayı il olduğu hissi uyandıran ve insana bir daha yakınından geçmem dedirten ilçe görünümlü il.
askerlerin kullandığı en popüler cümle: bilecik bir liman bense bir gemi, bir daha yanaşırsan s..sinler beni.
chp, akp'den 1000 oy kadar öndeyken, son 21 sandık verisi kalmışken sebep belirtilmeksizin bütün parti temsilcilerinin oy sayımı yapılan salondan çıkarılmasının akabinde kalan 21 sandık açıldıktan sonra 111 oy farkla akp'nin kazandığı şehir.
tarihimizde önemli bir yeri olmasına * rağmen merkezinde tarihe ait izler pek bulunmayan, genellikle geçiş güzergahı olarak kullanılan, ilçelerinin bazıları kendinden büyük olan, asker ve öğrencilerle bütünleşmiş, sıcağıyla yataklara düşüren, ayazıyla buz tutturan, küçük mü küçük, şirin mi şirin ilimiz.
aynı zamanda şahsımın 4 yılına ev sahipliği yapan, bazen insanda nefret duygusu uyandıran, bazen vazgeçilmez olan, geri dönülmek istenen ama dönülemeyen, Allah' tan eskişehir'e yakındı dedirten, aşka, kavgaya, bunalıma, mutluluğa şahitlik yapan ilimiz.
valisi musa çolak, belediye başkanı selim yağcı, plaka kodu 11, telefon kodu 228 dir.
trafik, yolu kaybetme gibi sorunlar yoktur bilecikte. çünkü merkezde birbirine en uzak mesafe yürüyerek 20-30 dakikadır. ilçelerinede saat başı minibüsler vardır. yazın öğrenci sayısı azaldığından ölü şehir olur. yaz okuluna kalmak pek akıl karı değildir yani. sinema salonu bile 4 sene önce kuruldu. varın gerisini siz düşünün. devlet yurdu bilecik'in tam girişinde tabir-i caizse dağın başına kurulmuştur. tek manzarası akşamları parlement mavisi ışığıyla şehri bilmeyenlere 'galiba burda hayat var' dedirten porland porselenin fabrikasıdır. yurtta kalanların uğrak yeri gülümbe köyünde yaşlı amca ve teyzenin işlettiği ufak bir kafedir. hijyenden uzak koşullarda menemen yapar bu amca ve teyze, öğrencilerde buna hiç aldırmadan afiyetle yer, ardından okeyini, tavlasını oynar. merkezde yaşayanlar içinse alternatif daha fazla tabi! daha fazla derken en fazla 2-3 mekan daha yani. fazlası bu kadar. şeyh edebalı'nın türbesi ziyaret edilip, arkasından bol köpüklü ayran içilebilir mesela. ya da geçte olsa kurulan kent ormana gidilip doğanın nimetlerinden faydalanılabilir. merkezdeki gökçem kafe ise tüm öğrencilerin ortak mekanıdır.
önce şehire yatırım yapılması gerekirken her şehire bir üniversite projesinden nasibini almış ve kendi üniversitesine kavuşmuştur. eğer aramızda orayı bilinçli ya da bilinçsiz tercih eden yazarlarımız varsa tavsiyem çok şey beklemeyin bilecikten. hayal kırıklığı yaşamamak için kafanızdaki üniversite hayallerini atın bir kenara.
daha saatırlar yazılabilir bilecik hakkında ama efkarlandığımı farkettim. kısacası bilecik'i yaşayan bilir. bilecikle ilgili en iyi bildiğim şey kendini geliştirmek için çırpınıyor olduğudur.
bilecik; herşeye rağmen sevilen, özlenen, ilk fırsatta ziyaret edilecek olan valisi olan şirin köy.
geçtiğimiz sene , hükümetin "her ile üniversite" diye tutturmasıyla üniversitesine kavuşmuş il. heee üniversiteye kavuştu da ne değişti diye sorarsanız henüz hiçbirşey. (bkz: bilecik universitesi)
tamamen asker kenesi bir esnafa sahiptir. ordaki garibanlari ayak üzeri siterek haksiz kazanc elde eden bir ekonomisi vardir bu il * in ilcesi bozüyük ten daha ufak bir ildir ayrica.. yürüyerek 30 dakikada bitirirsiniz. pek sevimsiz pek cirkin bir sehirdir. bir zamanlar osmanli topraklarinin start alani diyerekten anilara saygi babinda il olmu$tur zaten. dediğim gibi askerin kanini emen bir esnafa sahiptir. aman aman uzak durulmali.
askerliğimi söğüt ilçesinde yaptığım ilimizdir. nefret ettiğim , hiç beğenmediğim arkadaşlarımında hiç beğenmediği batının doğusu vs vs 11 plakalı köy.
BILECIK
Seyh Edebali ve Ertugrul Gazi Turbeleri, Saat Kulesi,
Turk Buyukleri Platformu, Osmanlinin Kurulus Yeri
Sogut Ilcesi, Mermer Uretimi ve Bozoyuk Seramigi ile meşhurdur.
2863 Sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu'nu ve define arama yönetmeliğini hatmettiğim kent ..define avcılığı oynamak istediğim valili köy..